Hej! Uräktar trådlyftet, men tänkte att det är lika bra att fortsätta på en tråd som träffar högt när man googlar, dessutom tänkte jag att det kan vara bra om tidigare talare har några nya åsikter att komma med efter tre år.
Hur som så letar jag efter en lång transporter, ca 06-09 bilen ska användas som crossbuss och min "vanliga" bil, kan nog tänka mig att betala upp till 100k, kanske mer om det är riktigt attraktivt, jag har tidigare tittat på vivaro/trafic/primastar, men efter att ha provkört en transporter så har jag ändrat mig. Vito känns inte som ett alternativ, jag råkar ha något emot dom och dom känns inte så pålitliga..
Men åter till transporter, pålitliga automatlådor? Vilken motor?
Jag provkörde en 130hk 2,5tdi automat, och kan bekräfta vad jag läst om dom, alltså att automaten passar bättre förmodligen bättre med den stora 174hk motorn, kändes som att den fick varva onödigt mycket.
I övrigt föredrar jag automat, vad har ni för erfarenheter?
Kan nog säga att jag bestämt mig för en transporter, men vad finns det för vanliga fel? Vad ska jag tänka på? Vad tska matt titta och känna efter när man provkör? Många frågor nu, så ös på med svar!