3730
Sök

Varning!! Bluff annons!

13 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
efter ett par samtal till killen och många påpekanden om att jag kör långt och kommer bli jääävligt sur om jag kör så långt och hittar något allvarigt han inte har berättat så fick jag ett sms av han som lyder så här
" Avboka resan. Bilen ska tillbaka till firman som tog in den till Sverige, något stämmer inte med milen och resten."    antagligen har den rullat väldigt mycket längre än 13000 mil, och vad han menar med "resten" är en bra fråga.  och det är inte någon firma som har importerat den utan han själv från italien.

Inlägg redigerat:
Publicering av namn och nummer är inte tillåtet
/Hamilton

Saabifierad
2 031 Inlägg
29 maj 2011
Intressant om den nu ska "tillbaka" för mätarfiffel är det väl läge att ta bort annonsen.
Känns förövrigt underligt att bilen reggades 28/4-2011 så säljs den 1 månad senare.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

13 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
Slash skrev:
Intressant om den nu ska "tillbaka" för mätarfiffel är det väl läge att ta bort annonsen.
Känns förövrigt underligt att bilen reggades 28/4-2011 så säljs den 1 månad senare.

japp de frågade jag om, å han sa bara att han ville tjäna lite på den och skulle köpa en audi a4 nu därför skulle han sälja...

Pensionerad Bilbyggare
112 Inlägg
29 maj 2011
Kom du på det med mätarställningen efter att annonsen kom ut eller?

Addicted To Adrenaline

8 886 Inlägg
29 maj 2011
Publicering av namn och nummer är inte tillåtet tråden raderad på personuppgifter.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Pensionerad Bilbyggare
112 Inlägg
29 maj 2011
Är inte det rätt?
Om man lurar ändra människor medvetet??

Addicted To Adrenaline

Muttley
29 maj 2011
SaljSupranOchBliMan skrev:
Är inte det rätt?
Om man lurar ändra människor medvetet??

Är de rätt att publicera nr och personuppgifter på forum?.
Vem vet vad TS är för någon, han litar jag själv inte ett dugg på, för han kan komma på allt för att jävlas.  smile

Pensionerad Bilbyggare
112 Inlägg
29 maj 2011
Jag litar på honom för jag var med under tiden de snackade.
Ah det är rätt när säljaren erkänner allting i tråden, men sedan ångrar sig och tar bort inläggen.
Då är det rätt

Addicted To Adrenaline

Muttley
29 maj 2011
Nej verkligen inte. Speciellt inte på garaget.

8 886 Inlägg
29 maj 2011
Ah det är rätt när säljaren erkänner allting i tråden, men sedan ångrar sig och tar bort inläggen.
Då är det rätt

Nu var det inte han/hon som tog bort inlägget utan jag som moderator.
Lagen om hur och var man får publicera personuppgifter är ganska tydlig och inget som jag kommer att ta upp i den här tråden

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Saabifierad
2 031 Inlägg
29 maj 2011
Hamilton skrev:
Då är det rätt

Lagen om hur och var man får publicera personuppgifter är ganska tydlig och inget som jag kommer att ta upp i den här tråden

Mvh
Hamilton

Varför går du enbart in i dessa trådar som varnar och inte i vanliga köpestrådar där folk länkar till blocketannonser? om man då ska hårddra regelverket så kanske jag som säljare inte vill att folk här på garaget spekulerar om min bil har en havererad koppling eller ej när jag skrivit trög koppling i en annons. Och ja den blocketannons som trådskaparen länkade till innehåller lika mycket som alla andra blocketannonser. Det känns som ni silar mygg och sväljer kameler beroende på vad tråden har för text.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

8 886 Inlägg
29 maj 2011
Slash skrev:
Hamilton skrev:
Då är det rätt

Mvh
Hamilton

Varför går du enbart in i dessa trådar som varnar och inte i vanliga köpestrådar där folk länkar till blocketannonser? om man då ska hårddra regelverket så kanske jag som säljare inte vill att folk här på garaget spekulerar om min bil har en havererad koppling eller ej när jag skrivit trög koppling i en annons. Och ja den blocketannons som trådskaparen länkade till innehåller lika mycket som alla andra blocketannonser. Det känns som ni silar mygg och sväljer kameler beroende på vad tråden har för text.

Finns det en trådanmälan så gås anmälan igenom och ett beslut tas därefter.
I den här tråden publicerades namn och tele i syfte att misskreditera den drabbade och det är ett solklart brott.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Muttley
29 maj 2011
Hamilton skrev:
Slash skrev:
Hamilton skrev:

Mvh
Hamilton

Finns det en trådanmälan så gås anmälan igenom och ett beslut tas därefter.
I den här tråden publicerades namn och tele i syfte att misskreditera den drabbade och det är ett solklart brott.

Mvh
Hamilton

Tycker du kan låsa den annars går väl de i taket smile Lär ändå inte leda till något nyttigt.

13 Inlägg
30 maj 2011
Trådstartare
haha att ni bara orkar dra rätt å fel...
killen försökte uppenbart sälja bilen fast han visste att den visade fel mätarställning, det kallar jag bedrägeri!
sen om det är rätt eller fel att lägga upp namn å nummer är en för mig ganska solklart... jag ville inte att någon annan skulle bli lurad iaf.  men annonsen är borta nu och kommer förmodligen komma upp igen under annat namn och nummer... är ni intresserade av audi a3 diesel -06 runt 13000 mil, så tänkt till en gång extra.

mvh

Muttley
30 maj 2011
Ja utan bevis från din sida så skiter jag nog rätt mycket i vad du säger.
Annars är sådana här trådar riktigt onödiga i med du inte har bevis.

4 586 Inlägg
30 maj 2011
Bilen köpes i örebro på firma för 109.500 kronor

skäms att jag betalade så mycket för denna bil. Bilen hade 1st kordbrott på 1 däck och stötfångaren fram en liten skada som jag ej såg vid köp.

Åkte tillbaka 2 dagar efter köp. Blev själv på hoppad av säljaren att jag skadat bilen och att däcket som jag fick byta ut var helt okej innan..Ville då häva köpet men den gick han inte med på. Sa då att jag fick den billigt.

4st nya däck senare så lös motorlampan. Ringde firman en gång till 4 dagar efter köp. Samma dåliga bemötande och telefonen pålagd 3 gånger.

Han kunde då köpa tillbaka bilen för 80.000:-

Åkte in till möller bil dom kollade upp felet. kabelbrott glödstift cylinder 2. Felet fixat

Bilen hade fullstämplad servicebok. Bilen hade sliten lack men kan mycket väl gått dom milen.

Allt handlar om hur bilen har blivit vårdad och behandlad.

Bilen såldes för att jag kände mig så lurad av säljaren som tog överpris för bilen. Den stog i garaget efter köp blev bara ledsen när jag satte mig i den . Han är inte rädd om sina kunder men som sagt får man inte nämna firman vid namn annars skulle jag gjort det.

Förlorade 31500:- på en månad det kallar inte jag vinst som det står ovanför

/jocke

Nej det är inte jag som tagit in den till sverige utan firma men du verkar ha bra erfarenhet av att köpa bil ifrån annat land. Att du sedan säljer den är väl en risk ifall någon annan skulle starta samma tråd om dig.
Senast redigerat av jocke_gronberg (30 maj 2011)

Muttley
30 maj 2011
jocke_gronberg skrev:

skäms att jag betalade så mycket för denna bil. Bilen hade 1st kordbrott på 1 däck och stötfångaren fram en liten skada som jag ej såg vid köp.

Åkte tillbaka 2 dagar efter köp. Blev själv på hoppad av säljaren att jag skadat bilen och att däcket som jag fick byta ut var helt okej innan..Ville då häva köpet men den gick han inte med på. Sa då att jag fick den billigt.

4st nya däck senare så lös motorlampan. Ringde firman en gång till 4 dagar efter köp. Samma dåliga bemötande och telefonen pålagd 3 gånger.

Åkte in till möller bil dom kollade upp felet. kabelbrott glödstift cylinder 2. Felet fixat

Bilen hade fullstämplad servicebok. Bilen hade sliten lack men kan mycket väl gått dom milen.

Bilen såldes för att jag kände mig så lurad av säljaren som tog överpris för bilen. Den stog i garaget efter köp blev bara ledsen när jag satte mig i den . Han är inte rädd om sina kunder men som sagt får man inte nämna firman vid namn annars skulle jag gjort det.

/jocke

Då ljög alltså carR  om de är som du säger, för han påstår ju att de var du som importerade bilen. Vilket inte kan stämma om du har köpt den av en bilfirma. Falskt påhopp kallar jag de för.

4 586 Inlägg
30 maj 2011
tkd_rille skrev:
jocke_gronberg skrev:

/jocke

Då ljög alltså carR  om de är som du säger, för han påstår ju att de var du som importerade bilen. Vilket inte kan stämma om du har köpt den av en bilfirma. Falskt påhopp kallar jag de för.

Dom i italien kan inte köra bilen enligt en arbetskamrat som varit på semester där så skick därefter. Ville inte att han skulle åka så långt för att sen bil som jag visste inte skulle gillas av honom.

Bilen sjönk 30.000 i värde på 1 månaden då jag bara skulle få 80.000:-. då men nya däck och glödstiften fixat även ny servad.

Lita aldrig på bilfirma kolla verkligen upp allt. Det är ingen trygghet alls. Jag gjorde inte det fick stå mitt kast.
Senast redigerat av jocke_gronberg (30 maj 2011)

13 Inlägg
30 maj 2011
Trådstartare
allt du säger kan mycket väl stämma, men inget av detta nämnde du för mig fast jag frågade flera gånger om det va något som va fel med bilen.

Då ljög alltså GarR  om de är som du säger, för han påstår ju att de var du som importerade bilen. Vilket inte kan stämma om du har köpt den av en bilfirma. Falskt påhopp kallar jag de för.

till mig sa jocke att det va han själv som tagit in bilen. det va aldrig något snack om någon "firma"

1 915 Inlägg
2 juni 2011
Därför man inte köper bilar på firmor i örebro, finns flera bilförsäljare där som är skojare o fifflar med bilarna osv.
Rätt så välkänt i de trakterna.

jocke_gronberg skrev:
Bilen köpes i örebro på firma

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Sök