Tjaa..
- Volvo 142 de Luxe, Automatic.
- Årsmodell: 1972.
- Miltal: 24.000 mil
I övrigt så är bilen besiktigad och påställd, vilket jag tycker är skönt att ha de i ryggen att den inte har stått i en ladugård i 78 år.
Syftet med tråden är att visa bilder och information ifrån under projektets gång, få tips och förslag men även för att kanske ställa en eller två frågor..
- Bränslesystemet ska ses över, även där nya rör och slangar.
- Styrningen, vill inte att det ska vara så sladdrigt som de är just nu, detta kan ju även bero på att den är hög som en skyskrapa och riktigt mjuk dämpning.
När detta är åtgärdat är min tanke att jag ska ge mig på någon form av motorbyte. Bra sugen på en trimmad B20 eller B30, men då min kunskap inom området inte är så stort så fantiserar jag inte iväg för mycket, men målet är ju helt klart att komma så nära effektgränsen som möjligt, 175 hk & 216 Nm..
Så, nu vet Ni lite vad som ska hända, sen hur mycket det skenar iväg vet man aldrig! Bilder kommer så fort jag har några, de kommer antagligen några under kvällen..
/Simon
Så här såg de ut när jag hämtat den..