Nja, tycker jag nog inte, håller precis på och ska byta i min från B23 till 234... Har visserligen inte kommit längre än att köpa en donatorbil än så länge och det lär knappast bli gjort i sommar eftersom jag är latast i sverige, men det är inte komplicerat. Ska kolla om det funkar med B20-tråg på den motorn också, sen måste man slägga till/svetsa om lite i torpeden för att få plats med fördelaren. Inga stora operationer. Egna motorfästen förstås... Och den motorn klarar kraven på max hk/vrid också.
Vad ligger 16v motorn på då? Är de inte 165 hästar? Hur mycket elektronik och sånt piss är de då?
I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Hur går det att sätta på 164-front? Passar den på 142:an? Då är det kanske lättare att lägga i en B30.
/Benny
Ja om man svetsar i en hel 164 från torped och ramben och framåt. Ingen liten operation med andra ord.
Oj! Är det så mycket arbete? Jo, det är väl två olika bilar fast dom har lite drag av varann!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Nja, tycker jag nog inte, håller precis på och ska byta i min från B23 till 234... Har visserligen inte kommit längre än att köpa en donatorbil än så länge och det lär knappast bli gjort i sommar eftersom jag är latast i sverige, men det är inte komplicerat. Ska kolla om det funkar med B20-tråg på den motorn också, sen måste man slägga till/svetsa om lite i torpeden för att få plats med fördelaren. Inga stora operationer. Egna motorfästen förstås... Och den motorn klarar kraven på max hk/vrid också.
Vad ligger 16v motorn på då? Är de inte 165 hästar? Hur mycket elektronik och sånt piss är de då?
159hk/210Nm
Vete fan jag hur mycket pill och kabeldragning det blir, men det är sånt som man tar när det kommer.
jag tror du kan ta ifrån en 240-90 kabelstammen så är det bara in till boxarna, vet ej om de fungerar på 16v men på turbomotorer fungerar det, plus att de då är lh 2.4
jag tror du kan ta ifrån en 240-90 kabelstammen så är det bara in till boxarna, vet ej om de fungerar på 16v men på turbomotorer fungerar det, plus att de då är lh 2.4
lh 2.4?
a slice of lemon
and a shot tequila..
lh 2.4?
Det är betäckningen på motorelen:)
Okeyokey...
a slice of lemon
and a shot tequila..
Gav mig på att börja med skärmkanterna häromdagen.. Blir nog rätt bra de med! Vad de gäller motor, så lutar de nog åt en enklare renovering, portad och planad topp, annan kamaxel, enkel weber, extraktor och lite sånt..
Lite bilder..
Svetsning påbörjad, höger bak..
Lite slipning till och nåt lager spackel till så är de nog klart på en stund..
Senast redigerat av S_Henjer (8 juni 2011)
a slice of lemon
and a shot tequila..