hej.. nu e det så att jag fick förväntad 2a på besiktningen. vänster spindelled glapp. men min fundering är att. man ska kapa bort den gamla för att kunan sätta dit en ny elller ska hela skiten bytas med arm och allt?
denna sida byttes innan den va i min ägo och någe liknande jag skulle vilja sätta på vänster sida
du tror inte man skulle kunna kapa bort ena skallen sedan slå ut sprinten?
Jo troligtvis, dessutom skulle jag tro att bultar medföljer vid köp av ny led. Hur faaan kan man komma på att nita en spindelled!?
Rätt så vanligt. Ford har oxå den lösningen på några modeller. Enklast är val att ta vinkelslipen och kapa bort ena skallen och sen slå ut pluggen med ett mothåll.
du tror inte man skulle kunna kapa bort ena skallen sedan slå ut sprinten?
Jo troligtvis, dessutom skulle jag tro att bultar medföljer vid köp av ny led. Hur faaan kan man komma på att nita en spindelled!?
Rätt så vanligt. Ford har oxå den lösningen på några modeller. Enklast är val att ta vinkelslipen och kapa bort ena skallen och sen slå ut pluggen med ett mothåll.
behövs de göra framvagns inställning efter denna manöver.om man inte river för mycket?får ursäkta min okunnighet
behövs de göra framvagns inställning efter denna manöver.om man inte river för mycket?får ursäkta min okunnighet
Ska man vara riktigt nogrann så ska det göras, men jag brukar inte göra det på spindelleder då de saknar justering.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...