Tjenare! Har en volvo s60 t5 "250hk"
I går åkte jag till Autotech i Trollhättan för o chippa bilen till steg 3.
För hade nämligen vart där i början av veckan och frågat,
Vad det var för skillnad om jag köpte bsrs chip och deras chip.
En av de anställda svarar det går inte jämföra skillnaden "vi är mycket bättre".
Så vi bestämde att torsdag var en bra dag..Jag fråga även vad vad bilen kommer ladda "1.2-1.3" svara han. Även hur många häst jag skulle få mer.jag skulle få runt 300 minst,
"315" står det på hemsidan.
Fick en chock när jag såg resultatet efter bänkningen. 262 i motorn 12 häst mer ?.
Laddtrycket laddar konstant 0.9-1.
Vi byte magnetventil,det hjälpte inte, Han sa vad har du tankat för bensin., Just då hade jag tankat 95 oktan.
Där har vi felet. Det gör mycket sa han.Så vi ska bänka om bilen i veckan+ att bilen var varm osv efter alla bänkningar+ dålig luft i lokalen svara han.Han sa att min bil ladda dåligt innan jag chippa. 08-09 borde den laddat original sa han till mig .
0-7 ladda den förut.
på kvällen körde jag slut all 9-5 oktan.
Tanka V power,då kom den upp till 1-0.-1.1.
En sak till han sa, Man måste även köra in chipet 10mil.för att veta vad den går förr.
Ska det verkligen behövas?
Jag ska snacka med dom i veckan o säga.
"Vill ni fixa felet och ha kvar en kund som kommer fortsätta handla grejer hos er".
Eller vill ni förlora en kund isf ska jag ha pengarna tillbaka så får ni sätta i original programet
så kan jag betala för filtret + bänkningen så får jag chippa hos någon annan.
För det är ingen fel på turbon.Jag har kollat vakuum slangarna hittar inget fel.
Tips? Mvh Tompa
Vill till lägga att jag inte smuts kastar företaget så.
Hoppas att vi kommer lösa problemet.
Vet att många på autotech kan sin sak.Men finns många svarta får på olika företag också.
Uppdatering kommer *
Vill bara be Autotech om URSÄKT!!..
Idag gjorde dom ett kanon jobb åt mig,Speciellt nu när jag hade tankat rätt..
Om jag hade vart patrik o dom hade jag kanske bet mig dra åt helvete wink
Dom har bevisat 100 gånger om att dom är 1000% bättre än mig på bilar.
Jag har lärt mig en ordentlig läxa att man inte ska lyssna på vad ALLT folk säger.
Man ska inte dra sina egna slutsatser efter vad andra säger.Eller vad man själv TROR.
Vill bara säga att Jag hur NÖJD som helst!!!
Vill bara tillägga att det var wastegaten som krångla + att han ställde om program varan lite om jag inte missförstod han fel.Han ställde in den lite mer efter min bil.
Åter igen förlåt Autotech.
Mvh Tompa smile
I går åkte jag till Autotech i Trollhättan för o chippa bilen till steg 3.
För hade nämligen vart där i början av veckan och frågat,
Vad det var för skillnad om jag köpte bsrs chip och deras chip.
En av de anställda svarar det går inte jämföra skillnaden "vi är mycket bättre".
Så vi bestämde att torsdag var en bra dag..Jag fråga även vad vad bilen kommer ladda "1.2-1.3" svara han. Även hur många häst jag skulle få mer.jag skulle få runt 300 minst,
"315" står det på hemsidan.
Fick en chock när jag såg resultatet efter bänkningen. 262 i motorn 12 häst mer ?.
Laddtrycket laddar konstant 0.9-1.
Vi byte magnetventil,det hjälpte inte, Han sa vad har du tankat för bensin., Just då hade jag tankat 95 oktan.
Där har vi felet. Det gör mycket sa han.Så vi ska bänka om bilen i veckan+ att bilen var varm osv efter alla bänkningar+ dålig luft i lokalen svara han.Han sa att min bil ladda dåligt innan jag chippa. 08-09 borde den laddat original sa han till mig .
0-7 ladda den förut.
på kvällen körde jag slut all 9-5 oktan.
Tanka V power,då kom den upp till 1-0.-1.1.
En sak till han sa, Man måste även köra in chipet 10mil.för att veta vad den går förr.
Ska det verkligen behövas?
Jag ska snacka med dom i veckan o säga.
"Vill ni fixa felet och ha kvar en kund som kommer fortsätta handla grejer hos er".
Eller vill ni förlora en kund isf ska jag ha pengarna tillbaka så får ni sätta i original programet
så kan jag betala för filtret + bänkningen så får jag chippa hos någon annan.
För det är ingen fel på turbon.Jag har kollat vakuum slangarna hittar inget fel.
Tips? Mvh Tompa
Vill till lägga att jag inte smuts kastar företaget så.
Hoppas att vi kommer lösa problemet.
Vet att många på autotech kan sin sak.Men finns många svarta får på olika företag också.
Uppdatering kommer *
Vill bara be Autotech om URSÄKT!!..
Idag gjorde dom ett kanon jobb åt mig,Speciellt nu när jag hade tankat rätt..
Om jag hade vart patrik o dom hade jag kanske bet mig dra åt helvete wink
Dom har bevisat 100 gånger om att dom är 1000% bättre än mig på bilar.
Jag har lärt mig en ordentlig läxa att man inte ska lyssna på vad ALLT folk säger.
Man ska inte dra sina egna slutsatser efter vad andra säger.Eller vad man själv TROR.
Vill bara säga att Jag hur NÖJD som helst!!!
Vill bara tillägga att det var wastegaten som krångla + att han ställde om program varan lite om jag inte missförstod han fel.Han ställde in den lite mer efter min bil.
Åter igen förlåt Autotech.
Mvh Tompa smile
Senast redigerat av STROIN (20 juni 2011)
0
0
0
0