3366
Sök

Angående chippning Autotech

49 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
#1
Tjenare! Har en volvo s60 t5 "250hk"
I går åkte jag till Autotech i Trollhättan för o chippa bilen till steg 3.
För hade nämligen vart där i början av veckan och frågat,
Vad det var för skillnad om jag köpte bsrs chip och deras chip.
En av  de anställda svarar det går inte jämföra skillnaden "vi är mycket bättre".
Så vi bestämde att torsdag var en bra dag..Jag fråga även vad vad bilen kommer ladda "1.2-1.3" svara han. Även hur många häst jag skulle få mer.jag skulle få runt 300 minst,
"315" står det på hemsidan.
Fick en chock när jag såg resultatet efter bänkningen. 262 i motorn 12 häst mer ?.
Laddtrycket laddar konstant 0.9-1.
Vi byte magnetventil,det hjälpte inte, Han sa vad har du tankat för bensin., Just då hade jag tankat 95 oktan.
Där har vi felet. Det gör mycket sa han.Så vi ska bänka om bilen i veckan+ att bilen var varm osv efter alla bänkningar+ dålig luft i lokalen svara han.Han sa att min bil ladda dåligt innan jag chippa. 08-09 borde den laddat original sa han till mig .
0-7 ladda den förut.
på kvällen körde jag slut all 9-5 oktan.
Tanka V power,då kom den upp till 1-0.-1.1.

En sak till han sa, Man måste även köra in chipet 10mil.för att veta vad den går förr.

Ska det verkligen behövas?


Jag ska snacka med dom i veckan o säga.
"Vill ni fixa felet och ha kvar en kund som kommer fortsätta handla grejer hos er".
Eller vill ni förlora en kund isf ska jag ha pengarna tillbaka så får ni sätta i original programet

så kan jag betala för filtret + bänkningen så får jag chippa hos någon annan. 

För det är ingen fel på turbon.Jag har kollat vakuum slangarna hittar inget fel.

Tips? Mvh Tompa sad

Vill till lägga att jag inte smuts kastar företaget så.
Hoppas att vi kommer lösa problemet.
Vet att många på autotech kan sin sak.Men finns många svarta får på olika företag också.

Uppdatering kommer *

Vill bara be Autotech om URSÄKT!!..
Idag gjorde dom ett kanon jobb åt mig,Speciellt nu när jag hade tankat rätt..
Om jag hade vart patrik o dom hade jag kanske bet mig dra åt helvete wink
Dom har bevisat 100 gånger om att dom är 1000% bättre än mig på bilar.
Jag har lärt mig en ordentlig läxa att man inte ska lyssna på vad ALLT folk säger.
Man ska inte dra sina egna slutsatser efter vad andra säger.Eller vad man själv TROR.

Vill bara säga att Jag hur NÖJD som helst!!!


Vill bara tillägga att det var wastegaten som krångla + att han ställde om program varan lite om jag inte missförstod han fel.Han ställde in den lite mer efter min bil.

Åter igen förlåt Autotech.

Mvh Tompa smile
Senast redigerat av STROIN (20 juni 2011)

3 292 Inlägg
17 juni 2011
#2
Jag kan inte så mycket om just chip och sånt.. men jag har faktiskt hört på omvägar att fler som handlat av dessa människor är inte helt seriösa i vad dom säger.. :S  varningsflagga kanske.. !?

Låter som du blivit utsatt för en typisk säljare som verkligen skiter i dig som kund.. bara den får sälja en produkt och få in pengar.. precis så gör ett oseriöst företag som tänker köra på ett år eller två för att sen lägga ner skiten och starta upp nåt nytt.. som skiter i om kunderna är glada eller inte.. bara dom fått in pengar för sålda produkter..

Nu pratar jag rent generellt om oseriösa företag... alltså inte enbart om dessa du köpte av..

Ta o ring till dom o hör om dom står för felet/felen dom orsakat på din bil.,. och be att få dessa åtgärdade i det snaraste.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

8 883 Inlägg
17 juni 2011
#3
För att inte få tråden låst så redigera rubriken enligt anvisningarna.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Tänk även på att smutskastning av företag är inget som tas i garagets forum då dom allt som oftast inte kan bemöta kritiken.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

1 515 Inlägg
17 juni 2011
#4
Hamilton skrev:
För att inte få tråden låst så redigera rubriken enligt anvisningarna.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Tänk även på att smutskastning av företag är inget som tas i garagets forum då dom allt som oftast inte kan bemöta kritiken.

Mvh.
Hamilton

Men herregud...Han har väl rätt till sin åsikt och har mer än rätt att dela med sig utav sina "dåliga erfarenheter"...Har jag fel? Jag som trodde att Garaget var allt om att dela med sig utan sin kunskap samt erfarenter, bra som dåliga.

Iaf, Topic - Om jag var du skulle jag kräva företaget på en förbättring på detta skit jobb de gjort, om han lovade dig minnst 300hks så ska han även hålla det.. I värrsta fall så kan du vända dig till konsument värket och anmäla detta för att låta de arbeta vidare med fallet. Annars så kan du ta tillbaka dina pengar, och låta de "göra om bilen te orginalt utförande", och till sist varna alla för Autotech för deras dåliga service.

Hoppas att du får till en bra deal iaf!

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 juni 2011
#5
Audi_powah skrev:
och till sist varna alla för Autotech för deras dåliga service.

??? klurig inställning.

Vi måste ge dem en chans inte sikta på att det kommer gå snett.  Det är ju fler parametrar än chippet som ger effekten, exempelvis motorn med alla delar där ikring.  Stiger laddtrycket om man tankar V-power så tyder det på att motorn spikar vilket kan föranledas av div olika saker. Kass lambdasond, fel tändstift etc.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

49 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
#6
Var precis ute o körde en sväng.Ladd trycket kommer riktigt segt,tycker jag.låg ostabilt på 0-9-1.1 Kom även upp i 1.2-1.3  på 3ans växel i 1 sekund av 5-10 gånger annars laddar den 1.0 som vanligt.den släppte trycket direkt när det hände o blev stabil på 1.0 igen. testa även att maxa Hastighets mätaren på bilen. 1.0-1.1 pendlar den i mellan då.

Forummoderator
26 341 Inlägg
17 juni 2011
#7
STROIN skrev:
Var precis ute o körde en sväng.Ladd trycket kommer riktigt segt,tycker jag.låg ostabilt på 0-9-1.1 Kom även upp i 1.2-1.3  på 3ans växel i 1 sekund av 5-10 gånger annars laddar den 1.0 som vanligt.den släppte trycket direkt när det hände o blev stabil på 1.0 igen. testa även att maxa Hastighets mätaren på bilen. 1.0-1.1 pendlar den i mellan då.

Det är lika lätt att läsa det du skriver, som bilen förmodligen går..


Och till topic: Att detta händer dig verkar ju vara olyckligt, men jag tror inte att man skall dra ett sådant företag över en kam och smutskasta dem, när det tydligen har varit så lyckat för andra.
Senast redigerat av AirOne (17 juni 2011)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
17 juni 2011
#8
Det var inte 262 på driven då? Det är vad dem brukar mäta på. Är jättenöjd med dem. Fick just hem bilen med 317 hk på driven. När det blev problem så löste dem det utan kostnad för mig.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

49 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
#9
hahaha oj tröt wink Hård vecka på jobbat o lite sömn inatt för detta:( Är skit tröt på att det inte funkar. Ska för tyda det jag skrev.Jag testa en sväng precis. den vill verkligen inte ladda över 1.0 1-1 det är precis som en spärr eller något.Jag maxa bilen på motorvägen 1.1 kom den till. och jag tycker laddtrycket är ovanligt segt.
1.2 blinka den till i 1 sekund när jag tryckte plattan i mattan på en mindre väg.

Forummoderator
26 341 Inlägg
17 juni 2011
#10
STROIN skrev:
hahaha oj tröt wink Hård vecka på jobbat o lite sömn inatt för detta:( Är skit tröt på att det inte funkar. Ska för tyda det jag skrev.Jag testa en sväng precis. den vill verkligen inte ladda över 1.0 1-1 det är precis som en spärr eller något.Jag maxa bilen på motorvägen 1.1 kom den till. och jag tycker laddtrycket är ovanligt segt.
1.2 blinka den till i 1 sekund när jag tryckte plattan i mattan på en mindre väg.

Vad har du för mätare då?
Lågbudgetmätare, eller mätare över huvudtaget som kanske inte är riktigt inkopplade, har ju en tendens till att fela en hel del..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

49 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
#11
jok3 skrev:
Det var inte 262 på driven då? Det är vad dem brukar mäta på. Är jättenöjd med dem. Fick just hem bilen med 317 hk på driven. När det blev problem så löste dem det utan kostnad för mig.

248-250 hade jag på driven

49 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
#12
AirOne skrev:
STROIN skrev:
hahaha oj tröt wink Hård vecka på jobbat o lite sömn inatt för detta:( Är skit tröt på att det inte funkar. Ska för tyda det jag skrev.Jag testa en sväng precis. den vill verkligen inte ladda över 1.0 1-1 det är precis som en spärr eller något.Jag maxa bilen på motorvägen 1.1 kom den till. och jag tycker laddtrycket är ovanligt segt.
1.2 blinka den till i 1 sekund när jag tryckte plattan i mattan på en mindre väg.

Vad har du för mätare då?
Lågbudgetmätare, eller mätare över huvudtaget som kanske inte är riktigt inkopplade, har ju en tendens till att fela en hel del..

Digital har jag.Vet inte om det är bättre eller sämre.Men man såg ju även i bänken att den prestera inte alls det den skulle.Därför sa han att vi ska bänka om den i veckan.

J

Forummoderator
26 341 Inlägg
17 juni 2011
#13
STROIN skrev:
AirOne skrev:
STROIN skrev:
hahaha oj tröt wink Hård vecka på jobbat o lite sömn inatt för detta:( Är skit tröt på att det inte funkar. Ska för tyda det jag skrev.Jag testa en sväng precis. den vill verkligen inte ladda över 1.0 1-1 det är precis som en spärr eller något.Jag maxa bilen på motorvägen 1.1 kom den till. och jag tycker laddtrycket är ovanligt segt.
1.2 blinka den till i 1 sekund när jag tryckte plattan i mattan på en mindre väg.

Vad har du för mätare då?
Lågbudgetmätare, eller mätare över huvudtaget som kanske inte är riktigt inkopplade, har ju en tendens till att fela en hel del..

Digital har jag.Vet inte om det är bättre eller sämre.Men man såg ju även i bänken att den prestera inte alls det den skulle.Därför sa han att vi ska bänka om den i veckan.

J

Ja, men den presterade ju inte som den skulle då du körde på 95..
Vad är det för märke på mätaren?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 juni 2011
#14
STROIN skrev:
248-250 hade jag på driven

280hk i motorn vid 1bar laddtryck, det är väl inte dåligt?  Åk till Autotech och be dem felsöka din bil och ta reda på varför laddtrycket beter sig märkligt.

listan på felkällor är väääldigt lång och enbart en av raderna säger autotech.  soppapump, bränslefilter, tändstift, LMM, WG, läckage IC, läcka tryckrör, slangen till tomgångsmotorn...  ja som sagt lång lista.

jag föreslår du inte pressar bilen innan du fått den lagad. läcker ett tryckrör så kommer du övervarva turbon.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

49 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
#15
torpis skrev:
STROIN skrev:
248-250 hade jag på driven

280hk i motorn vid 1bar laddtryck, det är väl inte dåligt?  Åk till Autotech och be dem felsöka din bil och ta reda på varför laddtrycket beter sig märkligt.

listan på felkällor är väääldigt lång och enbart en av raderna säger autotech.  soppapump, bränslefilter, tändstift, LMM, WG, läckage IC, läcka tryckrör, slangen till tomgångsmotorn...  ja som sagt lång lista.

jag föreslår du inte pressar bilen innan du fått den lagad. läcker ett tryckrör så kommer du övervarva turbon.

Jag kommer låta skiten stå stila hela helgen wink.Har tappat suget,Jag får nog göra så !smile.

Tack smile

49 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
#16
AirOne skrev:
STROIN skrev:
AirOne skrev:

Vad har du för mätare då?
Lågbudgetmätare, eller mätare över huvudtaget som kanske inte är riktigt inkopplade, har ju en tendens till att fela en hel del..

Digital har jag.Vet inte om det är bättre eller sämre.Men man såg ju även i bänken att den prestera inte alls det den skulle.Därför sa han att vi ska bänka om den i veckan.

J

Ja, men den presterade ju inte som den skulle då du körde på 95..
Vad är det för märke på mätaren?

Jag vet inte faktiskt. Men jag märker ingen skillnad i allefall hmm

Team RmR
393 Inlägg
18 juni 2011
#17
250 på hjulen är det bara jag som inte tycker det är dåligt för en chippad bil ? tongue


Rejsa ?
2 959 Inlägg
18 juni 2011
#18
STROIN skrev:
Tjenare! Har en volvo s60 t5 "250hk"
I går åkte jag till Autotech i Trollhättan för o chippa bilen till steg 3.
För hade nämligen vart där i början av veckan och frågat,
Vad det var för skillnad om jag köpte bsrs chip och deras chip.
En av  de anställda svarar det går inte jämföra skillnaden "vi är mycket bättre".
Så vi bestämde att torsdag var en bra dag..Jag fråga även vad vad bilen kommer ladda "1.2-1.3" svara han. Även hur många häst jag skulle få mer.jag skulle få runt 300 minst,
"315" står det på hemsidan.
Fick en chock när jag såg resultatet efter bänkningen. 262 i motorn 12 häst mer ?.
Laddtrycket laddar konstant 0.9-1.
Vi byte magnetventil,det hjälpte inte, Han sa vad har du tankat för bensin., Just då hade jag tankat 95 oktan.
Där har vi felet. Det gör mycket sa han.Så vi ska bänka om bilen i veckan+ att bilen var varm osv efter alla bänkningar+ dålig luft i lokalen svara han.Han sa att min bil ladda dåligt innan jag chippa. 08-09 borde den laddat original sa han till mig .
0-7 ladda den förut.
på kvällen körde jag slut all 9-5 oktan.
Tanka V power,då kom den upp till 1-0.-1.1.
Jag trodde autotech var duktiga-hoppas att dom är det..
Dom babbla på som fan. tyckte mest dom snacka massa skit.
Så fråga jag vilket luftfilter man skulle ha till chippet alla tre svara olika när jag fråga dom en o en.. Open air filtret köpte jag i allefall.

jag tänkte på en sakligger jag i 100 på 5ans växel  drar den 1.1-1.3 liter milen,
Den drog 0-9-1 förrut.
Ska den inte dra minde om man kör lungt ?

En sak till han sa, Man måste även köra in chipet 10mil.för att veta vad den går förr.

Ska det verkligen behövas?


Jag ska snacka med dom i veckan o säga.
"Vill ni fixa felet och ha kvar en kund som kommer fortsätta handla grejer hos er".
Eller vill ni förlora en kund isf ska jag ha pengarna tillbaka så får ni sätta i original programet

så kan jag betala för filtret + bänkningen så får jag chippa hos någon annan. 

För det är ingen fel på turbon.Jag har kollat vakuum slangarna hittar inget fel.

Tips? Mvh Tompa sad

Vill till lägga att jag inte smuts kastar företaget så.
Hoppas att vi kommer lösa problemet.
Vet att många på autotech kan sin sak.Men finns många svarta får på olika företag också.

Uppdatering kommer *

Man märker ju på din kunskapsnivå att du inte är så insatt i hur det fungerar.
Bilen behöver minst 10 mil på sig att adaptera sig när man laddat styrboxen med helt ny mjukvara för att prestera som mest vilket inte alls är konstigt på ett modernt sprut.
Bromsade ni bilen innan chippnigen eller bara efter ?
Det är ju inte deras fel att din bil inte levererar som den ska, dom laddar den med en mjukvara som är utprovad på hundratals bilar med bra resultat.
Dom har tryckt på ett par knappar och laddat bilen, hur skulle dom kunna göra fel där ? Det är med andra ord inget dåligt jobb.

Du har ju som det nämnts här i tråden troligen ett fel på din bil.
Hur vet du att turbon är 100% och med tankte på det sega laddtrycket så skulle man kunna tänka sig en trött fjäder i tryckklockan.

Autotech

3 292 Inlägg
18 juni 2011
#19
Busgrabb skrev:
STROIN skrev:
Tjenare! Har en volvo s60 t5 "250hk"
I går åkte jag till Autotech i Trollhättan för o chippa bilen till steg 3.
För hade nämligen vart där i början av veckan och frågat,
Vad det var för skillnad om jag köpte bsrs chip och deras chip.
En av  de anställda svarar det går inte jämföra skillnaden "vi är mycket bättre".
Så vi bestämde att torsdag var en bra dag..Jag fråga även vad vad bilen kommer ladda "1.2-1.3" svara han. Även hur många häst jag skulle få mer.jag skulle få runt 300 minst,
"315" står det på hemsidan.
Fick en chock när jag såg resultatet efter bänkningen. 262 i motorn 12 häst mer ?.
Laddtrycket laddar konstant 0.9-1.
Vi byte magnetventil,det hjälpte inte, Han sa vad har du tankat för bensin., Just då hade jag tankat 95 oktan.
Där har vi felet. Det gör mycket sa han.Så vi ska bänka om bilen i veckan+ att bilen var varm osv efter alla bänkningar+ dålig luft i lokalen svara han.Han sa att min bil ladda dåligt innan jag chippa. 08-09 borde den laddat original sa han till mig .
0-7 ladda den förut.
på kvällen körde jag slut all 9-5 oktan.
Tanka V power,då kom den upp till 1-0.-1.1.
Jag trodde autotech var duktiga-hoppas att dom är det..
Dom babbla på som fan. tyckte mest dom snacka massa skit.
Så fråga jag vilket luftfilter man skulle ha till chippet alla tre svara olika när jag fråga dom en o en.. Open air filtret köpte jag i allefall.

jag tänkte på en sakligger jag i 100 på 5ans växel  drar den 1.1-1.3 liter milen,
Den drog 0-9-1 förrut.
Ska den inte dra minde om man kör lungt ?

En sak till han sa, Man måste även köra in chipet 10mil.för att veta vad den går förr.

Ska det verkligen behövas?


Jag ska snacka med dom i veckan o säga.
"Vill ni fixa felet och ha kvar en kund som kommer fortsätta handla grejer hos er".
Eller vill ni förlora en kund isf ska jag ha pengarna tillbaka så får ni sätta i original programet

så kan jag betala för filtret + bänkningen så får jag chippa hos någon annan. 

För det är ingen fel på turbon.Jag har kollat vakuum slangarna hittar inget fel.

Tips? Mvh Tompa sad

Vill till lägga att jag inte smuts kastar företaget så.
Hoppas att vi kommer lösa problemet.
Vet att många på autotech kan sin sak.Men finns många svarta får på olika företag också.

Uppdatering kommer *

Man märker ju på din kunskapsnivå att du inte är så insatt i hur det fungerar.
Bilen behöver minst 10 mil på sig att adaptera sig när man laddat styrboxen med helt ny mjukvara för att prestera som mest vilket inte alls är konstigt på ett modernt sprut.
Bromsade ni bilen innan chippnigen eller bara efter ?
Det är ju inte deras fel att din bil inte levererar som den ska, dom laddar den med en mjukvara som är utprovad på hundratals bilar med bra resultat.
Dom har tryckt på ett par knappar och laddat bilen, hur skulle dom kunna göra fel där ? Det är med andra ord inget dåligt jobb.

Du har ju som det nämnts här i tråden troligen ett fel på din bil.
Hur vet du att turbon är 100% och med tankte på det sega laddtrycket så skulle man kunna tänka sig en trött fjäder i tryckklockan.

Kan ju bara tillägga att det finns massor av bevisligen uppenbara misstag som olika firmor har gjort i samband med lägga in ny mjukvara osv osv,  så att säga att det inte kan gå fel.. det tycker jag är helt gälet om jag ska vara helt ärlig.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Rejsa ?
2 959 Inlägg
18 juni 2011
#20
Danne_1977 skrev:
Busgrabb skrev:
STROIN skrev:
Tjenare! Har en volvo s60 t5 "250hk"
I går åkte jag till Autotech i Trollhättan för o chippa bilen till steg 3.
För hade nämligen vart där i början av veckan och frågat,
Vad det var för skillnad om jag köpte bsrs chip och deras chip.
En av  de anställda svarar det går inte jämföra skillnaden "vi är mycket bättre".
Så vi bestämde att torsdag var en bra dag..Jag fråga även vad vad bilen kommer ladda "1.2-1.3" svara han. Även hur många häst jag skulle få mer.jag skulle få runt 300 minst,
"315" står det på hemsidan.
Fick en chock när jag såg resultatet efter bänkningen. 262 i motorn 12 häst mer ?.
Laddtrycket laddar konstant 0.9-1.
Vi byte magnetventil,det hjälpte inte, Han sa vad har du tankat för bensin., Just då hade jag tankat 95 oktan.
Där har vi felet. Det gör mycket sa han.Så vi ska bänka om bilen i veckan+ att bilen var varm osv efter alla bänkningar+ dålig luft i lokalen svara han.Han sa att min bil ladda dåligt innan jag chippa. 08-09 borde den laddat original sa han till mig .
0-7 ladda den förut.
på kvällen körde jag slut all 9-5 oktan.
Tanka V power,då kom den upp till 1-0.-1.1.
Jag trodde autotech var duktiga-hoppas att dom är det..
Dom babbla på som fan. tyckte mest dom snacka massa skit.
Så fråga jag vilket luftfilter man skulle ha till chippet alla tre svara olika när jag fråga dom en o en.. Open air filtret köpte jag i allefall.

jag tänkte på en sakligger jag i 100 på 5ans växel  drar den 1.1-1.3 liter milen,
Den drog 0-9-1 förrut.
Ska den inte dra minde om man kör lungt ?

En sak till han sa, Man måste även köra in chipet 10mil.för att veta vad den går förr.

Ska det verkligen behövas?


Jag ska snacka med dom i veckan o säga.
"Vill ni fixa felet och ha kvar en kund som kommer fortsätta handla grejer hos er".
Eller vill ni förlora en kund isf ska jag ha pengarna tillbaka så får ni sätta i original programet

så kan jag betala för filtret + bänkningen så får jag chippa hos någon annan. 

För det är ingen fel på turbon.Jag har kollat vakuum slangarna hittar inget fel.

Tips? Mvh Tompa sad

Vill till lägga att jag inte smuts kastar företaget så.
Hoppas att vi kommer lösa problemet.
Vet att många på autotech kan sin sak.Men finns många svarta får på olika företag också.

Uppdatering kommer *

Man märker ju på din kunskapsnivå att du inte är så insatt i hur det fungerar.
Bilen behöver minst 10 mil på sig att adaptera sig när man laddat styrboxen med helt ny mjukvara för att prestera som mest vilket inte alls är konstigt på ett modernt sprut.
Bromsade ni bilen innan chippnigen eller bara efter ?
Det är ju inte deras fel att din bil inte levererar som den ska, dom laddar den med en mjukvara som är utprovad på hundratals bilar med bra resultat.
Dom har tryckt på ett par knappar och laddat bilen, hur skulle dom kunna göra fel där ? Det är med andra ord inget dåligt jobb.

Du har ju som det nämnts här i tråden troligen ett fel på din bil.
Hur vet du att turbon är 100% och med tankte på det sega laddtrycket så skulle man kunna tänka sig en trött fjäder i tryckklockan.

Kan ju bara tillägga att det finns massor av bevisligen uppenbara misstag som olika firmor har gjort i samband med lägga in ny mjukvara osv osv,  så att säga att det inte kan gå fel.. det tycker jag är helt gälet om jag ska vara helt ärlig.

Mnja...dom har färdiga mjukvaror som man stämmer av med bilens orginal mjukvara innan den laddas i bilen.
Där kan det inte bli så mycket fel tycker jag.

Autotech


Sök