3908
Sök

Ingen gnista saab 9000T 92

61 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
Tja! Håller på att byta motor i min saab 9000 92:a köpte en ny motor från bildelsbasen. Satte i nya motor och den funka bra. Men när jag skulle koppla in dom sista grejorna så märkar jag att elen inte är 100samma tex tomgångsmotorn. så då byter jag till den gammla elen jag hadde. men nu får jag ingen gnista. vet inte om jag kan ha kopplat fel eller vad som har hänt. motorn jag köpte är identiskt med den jag hadde i bilen från början men såg att ''den stora kontaken'' i kabelhärvan inte är identisk men elen som satt på motorn jag köpte kan det ha något med det att göra tror ni? för isåfall vete fan hur jag ska lösa det.. Mvh Timmie

61 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
ska tillägga att den gula och gröna sladdarna vet jag inte vart dom ska sitta. skulle tippa på att det är jord ser så ut.. inte den gula som går till startmotorn..
Senast redigerat av Domkraft (4 juli 2011)

1 019 Inlägg
4 juli 2011
Vad var det för årsmodell på motorn du köpte? 2.0 eller 2.3?

61 Inlägg
5 juli 2011
Trådstartare
Garfield skrev:
Vad var det för årsmodell på motorn du köpte? 2.0 eller 2.3?

Det är en 92:a 2,3 turbo.

1 019 Inlägg
5 juli 2011
TCS på bilen eller motorn?

61 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
Garfield skrev:

Har fått den att tända nu på startgas. Men den brummar bara till den startar inte. Tcs vet jag inte.

1 019 Inlägg
7 juli 2011
Domkraft skrev:
Garfield skrev:

Har fått den att tända nu på startgas. Men den brummar bara till den startar inte. Tcs vet jag inte.

TCS=antispinn, syns enklast på spjällhuset. Om den har TCS så har gasspjället bl.a. ett svart gummilock och är större.

Du har alltså en 2.3T -92 och har köpt en likadan motor av samma årsmodell?

Sök