Lite onödig fakta; hörde att om man tar en spånskiva och har en dammsugare på ena sidan så kan den suga fast ett papper på andra sidan... Om detta stämmer låter jag vara osagt!
Ärligt talat......det var det dummaste jag hört på länge.
trycket från en bas är nog större en dammsugare (dam sugare) det är skillnad på ljud och det är bara att välja det man tycker om. det är likadant med alla komponenter en del tycker om alpine en del föredra mds ,pioneer mlf sen är det en fråga hur mycket man vill lägga ner det gäller både jobb o pengar(en fördom jag har som står för mig själv är köp en bas en alpine ex 12 tum och en mds 12 tum båda spelar bra i början men om ex 5 år vilken lever vidare med hög effektivitet ) sen är frågan skall jag spela för stunden eller för alltid
Det där med dammsugaren känner jag igen, men har för mig det var som så att två lager MDF suger ihop medans två lager spån inte gör det, alltså bör spån vara tätare.
ska lådan bara va 4kantig å sitta i en "svensson bil" så bygger ja alltid me spån.. finns ingen anledning till att köra me mdf då.. men ska man bygga nå avancerade former,plasta,lacka så kör ja me MDF.
på 90 talet när jag byggde som mest så sa åf att spånskiva andas men inte mdf och personligen tror jag på det (ordet tro hatar jag ) det är det samma som en del har för sig att metall är dött material även hårdmetall det är det absolut inte det är ett levande material
på 90 talet när jag byggde som mest så sa åf att spånskiva andas men inte mdf och personligen tror jag på det (ordet tro hatar jag ) det är det samma som en del har för sig att metall är dött material även hårdmetall det är det absolut inte det är ett levande material
Precis som du säger så finns det inga döda matrial..... Allt kan förflytta energi, det är bara en fråga om hurpass bra eller dåligt....
Fast när man snackar döda/levande material och då rent trä (t.ex. furu) & MDF så menar man väl som så att trät krymper och sväller av luftfuktighet t.ex. medans MDFen bibehåller sin storlek (om den inte blir väldigt blöt, men då blir den rätt kass).
Fast när man snackar döda/levande material och då rent trä (t.ex. furu) & MDF så menar man väl som så att trät krymper och sväller av luftfuktighet t.ex. medans MDFen bibehåller sin storlek (om den inte blir väldigt blöt, men då blir den rätt kass).
Nej, fönstermontör. Dom furufoder som vi monterar brukar man få måla i hörnen efter ett tag då dom gått isär av torkningen, MDFfodren däremot krymper inte så dom håller sig fina i hörnen.
Nej, fönstermontör. Dom furufoder som vi monterar brukar man få måla i hörnen efter ett tag då dom gått isär av torkningen, MDFfodren däremot krymper inte så dom håller sig fina i hörnen.
annars e plast foder bra..
Har inte din mamma lärt dig att det är fult att svära?
Låda i plåt vore fränt! Men det har ju gjorts förr. Blir skapligt stumt, men som nämnts, tungt!
annars e plast foder bra..
Har inte din mamma lärt dig att det är fult att svära?
Låda i plåt vore fränt! Men det har ju gjorts förr. Blir skapligt stumt, men som nämnts, tungt!
kan säga att de e rätt vanligt me både platskarmar å foder. monterade så sent som förra veckan en helt fönsterpatri där både karmar å foder va i plast.
Jotack vet, ska iväg och monter plastfönster efter semestern. Föredrar dock riktiga träfönster (gärna med aluutsida), ser bättre ut och känns bra mycket bättre att hålla på med. Men nog med OT nu.