3610
Sök

Bytt turbo på saab 9-5 -00 men får inte på sista slangen

582 Inlägg
8 juli 2011
Trådstartare
Har bytt turbon på saab 9-5 -00. Har satt dit den nya men nu är det sista slangen som går mellan bakkanten på turbon till botten på blocket, får inte dit den. Den verkar vara för kort och fel vinkel på den. Har jag monterat den fel eller hur ska jag lösa det? Nån som har nått tips?

Elektriker
718 Inlägg
8 juli 2011
Ursäkta om jag låter nedlåtande eller så.
Men hur tusan ska vi veta om du monterat den fel?tongue Tankeläsning?

Är det samma slang som förut? Eller är det en ny?

Där hade ju en kamera inte sutte fel som de brukar heta;Dtongue

Som att kasta vatten i sjön.

STREETRACER
892 Inlägg
8 juli 2011
Tuhkanen skrev:
Har bytt turbon på saab 9-5 -00. Har satt dit den nya men nu är det sista slangen som går mellan bakkanten på turbon till botten på blocket, får inte dit den. Den verkar vara för kort och fel vinkel på den. Har jag monterat den fel eller hur ska jag lösa det? Nån som har nått tips?

Du har inte bytt från original turbo till Aero snurra? för det skiljer på olja/vatten då...

Bmc Crew

582 Inlägg
8 juli 2011
Trådstartare
Nej det är den gamla slangen, inga rör utan en grön släng. Problemet är att bilen står typ 10 mil hemifrån och hade ingen kamera när bilen gick sönder.....Kan man vrida mitten delen på turbon åt sidan?

STREETRACER
892 Inlägg
8 juli 2011
hmm...  köp typ lite slang och byt hela slangen?  borde vara lättare än att vrida på den smile

Bmc Crew

582 Inlägg
8 juli 2011
Trådstartare
Ska slangen va i nått speciellt material?

Fri fart för ett fritt folk!
14 288 Inlägg
8 juli 2011
är det ett pirat agg? vet att biltema agget får man vrida lager huset lite annars passar inte slangarna

Kör fort så hinner inget hända...

582 Inlägg
8 juli 2011
Trådstartare
A det är biltema, rören fick jag att passa endå men inte den sista slangen....Kan man vrida på den när den sitter på plats med rören ditskruvade?

14 288 Inlägg
8 juli 2011
vi släppte avgashuset från lagerhuset och vred lite om jag inte minns fel rörena går att stuka så man får dit dom men returen gick inte för oss heller men släppte bara skruvarna till lagerhuset och vred lite turbon var kvar på plats...
är dock bara en saab 9-5 som jag bytt agg på men minns det som att man bara släppte avgashuset lite och vred det så det hamnade rätt till returen

582 Inlägg
8 juli 2011
Trådstartare
Det handlar ju om en 9-5, bilen står som sagt inte hemma så kommer du ihåg vilka verktyg man behöver?

14 288 Inlägg
8 juli 2011
har för mig att det var en massa små skruvar vi skruvade på men som sagt en gång har jag bytt agg på en 9-5 och det var kanske 1-1.5 år sen så jag minns fakitst inte exakt hur det såg ut

Sök