3404
Sök

Avgassystem lätt lastbil, Ford Bronco

80 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
tjenare, undrar om någon vet om man får dra avgassystem ut framför bakhjulet på sidan på en Ford Bronco som är lätt lastbilsreggad. (fords variant av Blazer).  för hade nämligen tänkt dra nytt avgassystem imorn inför bessen   smile
Senast redigerat av Boyeson (13 juli 2011)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
13 juli 2011
Avgassystemet ska gå förbi sista öppningsbara rutan, så precis framför bakhjulet är ok på många bilar.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
13 juli 2011
RD_87 skrev:
Avgassystemet ska gå förbi sista öppningsbara rutan, så precis framför bakhjulet är ok på många bilar.

Jepp prexis! På min Silverado är systemet utvinklat direkt bakom hytten.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

80 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
tack för svaren, blir att åka köpa rör efter jobbet och börja på bygget, men måste jag ha nån katt på den ? (årsm. 89 bensinare)
Senast redigerat av Boyeson (13 juli 2011)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
13 juli 2011
Boyeson skrev:
tack för svaren, blir att åka köpa rör efter jobbet och börja på bygget, men måste jag ha nån katt på den ? (årsm. 89 bensinare)

Japp, kisse är tvunget på din bil. Om den inte är flyttgodsimport. smile
Senast redigerat av RD_87 (13 juli 2011)

80 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
de är den smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
13 juli 2011
Boyeson skrev:
de är den smile

Då ska det stå något om dispensen i regbeviset, bara att läsa om det finns något där. smile

80 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
okej, men jag tänkte på en grej, sista öppningsbara ruta på bilen är ju bakrutan, så måste jag dra de ända vägen bak då sad ? har ändå sett några här på garaget som har rören ut framför bakhjulen..
Senast redigerat av Boyeson (14 juli 2011)

Offroad Racing
3 122 Inlägg
14 juli 2011
Som lätt lastbil går det bra att åka utan kissekatt... På dom kom kravet först -92 eller -93 tror jag det var.

Jag hade ett rör ut framför varje bakhjul på min gröna bil innan, inga problem på besiktningen. Drar du ut rören hela vägen bak så kommer det ändå virvla in avgaser om du åker med rutan öppen. Bättre då att dom blåser ut på sidan så linner dom blåsa undan.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

80 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
henke_99 skrev:
Som lätt lastbil går det bra att åka utan kissekatt... På dom kom kravet först -92 eller -93 tror jag det var.

Jag hade ett rör ut framför varje bakhjul på min gröna bil innan, inga problem på besiktningen. Drar du ut rören hela vägen bak så kommer det ändå virvla in avgaser om du åker med rutan öppen. Bättre då att dom blåser ut på sidan så linner dom blåsa undan.

okej fan vad bra, kollade på hur jag skulle bygga rören igårkväll, var jävligt krabbigt att dra dom bakåt såg jag och att man har headers gör ju inte att bättre precis, och specielt hasplåtarna gör det ännu värre.
men tack så mycket för svaret! mycket uppskattat!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
14 juli 2011
Fan då fick jag lära mig nåt nytt, jag trodde att katalysatorkravet var samma oavsett registering. smile

Sök