2898
Sök

B23 med 531 topp, weber 36/36. Hur blir de med bränsle och tändning ?

Fåga man inget, få man inget veta
103 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
Hoppas jag nu ni kan hjälpa mig..
Jo jag ha lite saker som ligger, och tänkte bygga en lite roligare motor till min 240.

Då ha jag tänkt följande, B23A block med 531 topp med A-kam eller VX3 som sitter i 531 toppen redan och en weber 36/36.
Och min stora fråga är då, hur gör jag med soppa och tändningen ? Går de med orginal soppa pump som sitter på blocket ? Och räker de med värre tändspole ?

PS: inget värstinbygge eller ute efter 200häst utan srkuva för de är roligt och ha ändå de sakerna liggandes hemma.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
19 juli 2011
Originalpump och originaltändning funkar fint. Sen kan man förstås uppgradera allting men de är upp till dig.

Men fräscha tändstift och bra tändinställning är allt du behöver för att du ska ha tändning så det räcker till din setup i alla fall wink

39 Inlägg
19 juli 2011
tändningen behöver du inte göra nånting åt, jag kör med original till min motor (:

103 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Originalpump och originaltändning funkar fint. Sen kan man förstås uppgradera allting men de är upp till dig.

Men fräscha tändstift och bra tändinställning är allt du behöver för att du ska ha tändning så det räcker till din setup i alla fall wink

Okej smile Kan man köpa en lite värre soppa pump bara som passa där orginal sitter ? smile

103 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
CNiilsson skrev:
tändningen behöver du inte göra nånting åt, jag kör med original till min motor (:

Okej tack smile

P o r s c h e
1 700 Inlägg
19 juli 2011
_volvo1 skrev:
Bensinskallen skrev:

Okej smile Kan man köpa en lite värre soppa pump bara som passa där orginal sitter ? smile

Kan kan du väl men det är ju meningslöst då det inte kommer behövas många milliliter extra bensin. Ingen aning om det finns mekaniska "sportpumpar", tror nog det finns mest elektriska.

103 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
_volvo1 skrev:
Bensinskallen skrev:

Kan kan du väl men det är ju meningslöst då det inte kommer behövas många milliliter extra bensin. Ingen aning om det finns mekaniska "sportpumpar", tror nog det finns mest elektriska.

Okej bara tänkte med då fungera de fint med orginal smile

Sök