LeafBox skrev:
Tomgången är antagligen tomgångsmotorn, rätt vanligt fel. Dessvärre använder just turbon en annan version än de andra bilarna, så att hitta en kan bli lite tricky.
Vad är de för årsmodell? För innan -88 kunde man stänga av ABS:en manuellt. Och då brukade relät för den knappen gå sönder. Den kopplar även ur sej själv automatiskt när man låser diffen.
Andra saker att se upp med;
tickande ventiltryckare. oxå standard. Kan avhjälpas med ny olja. Skadar i princip inget, men det är irriterande att lyssna på.
quattrostag - tar mkt stryk och nya är SVINdyrt i sverige.
Läckande styrservopump - även det SVINdyrt, och tom begagnade kan kosta tusenlappar.
"Bomben" - Det är oljeservo till bromsarna. Och ackumelatorn till dessa får slut på gas efter så pass lång tid. Bara att googla eller kika in på NordicAudi så går det att läsa på om hur man kan testa dom osv.
Som du ser är dde vanligaste felen väldigt lätt att fixa, men extremt dyra om man ska köpa nytt.
Oftast köper man begagnat eller beställer ifrån tyskland.
Exampel; quattrostag, Sverige = 1200:- Tyskland = 500:- (inklusive frakt!)