3096
Sök

Subaru impreza gt -00 2,5tum eller 3tum?

25 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
tja för en månad sen köpte jag en impreza men har tröttnat på det tråkiga orginal ljudet men vad ska man ha 2,5 tum eller 3 tum? ska man ha rakt rör eller ska man ha ljud dämpare och kat?

tackar så mycket!

Ointresserad.
936 Inlägg
4 augusti 2011
Att åka utan katalysator är olagligt, åker du fast i en flygande så kostar det en månadslön...

3" är att föredra. Race-kat och en ljuddämpare längst bak.

Teabag appreciation club.

Den som ingen turbo har får åka utan bar
862 Inlägg
4 augusti 2011
Jag skulle gå efter hur mycket motor effekt du har.. är den vässad så skulle jag föredra 3''..

men om du åker med för stort rör så dels kan de ta i överallt och man vill oftast skjuta sig själv innan man är framme + att bilen inte får något motstånd och börjar gå dåligt..

2'' är simplare, mer motstånd.. eventuellt mera effekt + mindre plats och inget/mindre skrammel..
att åka med Race kat kan betyda svårigheter med besiktning då dem inte är godkända.. att bygga ett system ifrån katten och bakåt är vad jag skulle göra / just gjort.. wink Lycka till!

Administratör för JDM Life Sweden

4 822 Inlägg
4 augusti 2011
RS-Triw skrev:
Jag skulle gå efter hur mycket motor effekt du har.. är den vässad så skulle jag föredra 3''..

men om du åker med för stort rör så dels kan de ta i överallt och man vill oftast skjuta sig själv innan man är framme + att bilen inte får något motstånd och börjar gå dåligt..

2'' är simplare, mer motstånd.. eventuellt mera effekt + mindre plats och inget/mindre skrammel..
att åka med Race kat kan betyda svårigheter med besiktning då dem inte är godkända.. att bygga ett system ifrån katten och bakåt är vad jag skulle göra / just gjort.. wink Lycka till!

på en bil med turbomotor så vill man ha så lite mottryck som möjligt.
2" ska man ju definitivt inte sätta på då det är mindre än orginal.
är inga problem att besikta med en 100cells racekat, det gäller bara att den är riktigt varm så får man kanon värden.

bengas skrev:
tja för en månad sen köpte jag en impreza men har tröttnat på det tråkiga orginal ljudet men vad ska man ha 2,5 tum eller 3 tum? ska man ha rakt rör eller ska man ha ljud dämpare och kat?

tackar så mycket!

om du ska ha 2,5" eller 3" beror lite på hur mycket du vill att det ska låta men sen beror det ju givetvis på hur många dämpare det är och hur effektiva dom är så det går inte att säga hur mycket dom låter då det varierar endel beroende på fakrikat och vilken modell det är.

har du tänkt att bara byta ifrån katten eller hela vägen? du tjänar mest effekt på att byta hela vägen men om du bara är ute efter att det ska låta lite mer så räcker det ju att byta ifrån katten och bakåt.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Den som ingen turbo har får åka utan bar
862 Inlägg
25 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
tänkte från katen och sen kanske en japs dämpare

4 822 Inlägg
5 augusti 2011
här är det en som har både downpipe (iof utan katt men det går ju att sätta på) och halvsats http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=89713
om du bara är intresserad av halvsatsen så fråga om du bara kan köpa det.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök