vill ha ett enkelt svar så jag vet om jag kan få bilen i trafik igen. har inte hittat nån tråd.
jag tänkte köpa en volvo 240 "nya modellen" men det finns inga papper på den.. den står rensad på inredning och isärplockad. EJ STULEN!
har tänkt sätta i en bur i bilen plus en volvo t5 motor, då måste den regbes ju. men går det att få den reggad igen eller inte?? leta efter en annan 240 eller?
vill ha ett enkelt svar så jag vet om jag kan få bilen i trafik igen. har inte hittat nån tråd.
jag tänkte köpa en volvo 240 "nya modellen" men det finns inga papper på den.. den står rensad på inredning och isärplockad. EJ STULEN!
har tänkt sätta i en bur i bilen plus en volvo t5 motor, då måste den regbes ju. men går det att få den reggad igen eller inte?? leta efter en annan 240 eller?
haha varför e första tanken ? e de inte 240-75 som e de intresanta bland 240is?
jooo folk vill oftast ha dom äldre 240, men inte jag..
Inga som helst problem. kostar rutn 4000kr totalt så ett godkänt nytt regnummer vet en som köpte en 440gl på skroten o reggatde in den igen
okeej härligt.. hur går det till då? och kan jag regga bilen direkt med ny motorn och två passagerare? eller måste jag först regga in den i orginalskick? vem kan man ringa till och fråga så allt är klart? transportstyrelsen eller nån annan?
jooo folk vill oftast ha dom äldre 240, men inte jag..
köp en på blocket o slipp problemen då? :p ingen ovanligbil
Köp en upprostad -75 & korsbefrukta, det måste väl va det smidigaste & billigaste?
Ja, dom där B-stolparna brukar väl va smidiga att byta
Ja de är inte besvärliga, synda bara att chassinumret står i A-stolpen! Gör man ett snyggt jobb så kan bilprovningen inte säga att det INTE är en moddad -75, det finns ju en hel hög nyare 240 med andra papper.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Inga som helst problem. kostar rutn 4000kr totalt så ett godkänt nytt regnummer vet en som köpte en 440gl på skroten o reggatde in den igen
okeej härligt.. hur går det till då? och kan jag regga bilen direkt med ny motorn och två passagerare? eller måste jag först regga in den i orginalskick? vem kan man ringa till och fråga så allt är klart? transportstyrelsen eller nån annan?
Så här säger reglerna när du ska regga in en av reggad bil som tidigare varit reggad i sverige:
4 § Ändringar i fordonets ursprungliga tekniska utförande skall godtas om de var typiska för en viss tidsperiod och har utförts på ett tidstypiskt sätt och med tidstypiska delar så att fordonet alltjämt överensstämmer med tidigare godkänt utförande.