Har vart reggad här länge nu men inte fått tummen ur att skapa en projekt tråd. men nu så.....
Som alla vet så sägs det att supror inte kan svänga, strippen bil duger dom till men inte på bana.
Ingen har väl direkt visat att det är fel innan, men jag tänkte försöka bevisa motsatsen.
2005
Bilen 3 dagar efter att jag hämtat den i stockholm
Ganska fort så montras lite nya delar
2006
Fortfarande bpu trots våta drömmar om singel
Elmia 2006
2007
Nu blev det änligen singel
2008
Så införskaffades en Eurospec och allt godis flyttades över, nja nästan allt iaf.
Det är denna jag byggt på senaste året, j-specen får stå å skämmas i ett hörn i garaget.
Några dagar efter inköp, vinge å huv från J-specen
Några dagar innan inköpet såg J-specen ut såhär, men den bilen blev ganska tom på roliga delar fort.
Under 2009 kördes den helt stock, men till 2009 så va allt bytt och dom första stapplande stegen på bana togs, många läxor blev det. hoppas på att jag gjort dom flästa tills i år.
Men målet va redan satt. att bli en av dom snabbaste gatbilarna i sverige på bana, OJ! va många tvivlare det blev på alla forum när man stack fram hakan lite....
"supran är för tung" nått jag fick höra säkert tusen gånger.
Elmia 2009
Elmia 2010
Elmia 2011
Sec på motorn & bilen.
3.4L 2jzgte Singel turbo
Cp kolvar
Carillo stakar
stroker vev 3.4L
Titan billet main caps
Titan remhjul (veven)
Clevait 077 lager till hela motorn
Ferrera titan vetiler (01mm oz)
Ferrera fjädrar
Ferrera retainers
Ferrera säten
Ferrera lockers (svenska namnet?)
Ferrera Guiders (svenska namnet?)
Boostlogic top packning
Arp 1/2" head studs
Arp Main studs
Jun kamdrev
Pressition Pt 6768 dbb turbo
Boostlogic 4"downpipe
Boostlogic 4"Mid pipe
Boostlogic 4" catback
Boostlogic Ceramic Heat Coated grenrör
4" AEM Filter
Tial 44 mm Wastegate
Boostlogic Fulerail
Rc 1000 cc spridare
Aeromotive -10AN soppa filter
Aeromotive -10AN soppa regulator
Dual GSS341 Walbro pumpar i tanken
Aeromotiv Eliminator pump från cathtanken
Jun made soppa cathtank
Jun Kamdrev
Greddy 3raders ic
Greddy kamrem
Greddy Typ R stiff spring dump
GSC 269 Kammar
Hks Dli
Hks evc 5
Hks Turbotimer
TRD oljelock
TRD kylarlock
TRD termostat
PWR vattenkyl
Cetrab 25 raders oljekyl
Dubbla Aap fläktar
AEM motorstyrning
AEM 3.5bars mappsensor
AEM luft temp sensor
AEM Mettis insprutning
Växelåda Getrag
c's short shift
Alu bussningar
TRD L.S.D (Diff) 1.5 vägs
Exedy trippel disk
Chassi
Delrin bussningar i framvagnen
Titans swaybars
KW coilovers 3 vägs
Greddy fjäderbensstag
Halv bur
Fälgar
Volk sf racing ... pullveralcke i svart
CCW 505 (F10x19 & B 11,5 x 19
R-Däck
Toyo R888
fram 245 x 40 - 18
Bak 285 x 35 - 18
Yokohama Advan
Fram 265 x 30 x 19
Bak 315 x 25 x 19
Bromsar
K-sport 8kolvs ok och 356mm skivor
Pagir gula broms belägg
Bak Euro ok och slizade skivor
Stålomspunnaslangar till bak och fram
Inredning
Sparco Milano 2 i svart grå mocka stolar
Till race 1st Tillet B6 Cf stol
Sparco cf pedaler
Sparco 4p bälten
Sparco mocka ratt
Mätare
Defi BF Egt
Defi BF Boost
Defi BF Oljetemp
Defi BF Vatten temp
Defi BF Oljetryck
Defi BF soppatryck
Defi Link
Redalert egt vakt
TRD 320km/h h-mätare
TRD 10 000 rpm mätare
Aem Bredbandslambda
Exterior
ARP gt 500 vinge
Do-luck front
Do-luck kjolar
APR f1 backspeglar
Major aero deffuser
Major aero Avgaskydd
Major aero Filter box
Major aero splitter
Major aero Canards
Major Remhjuls kitt
Major Billet tension brecket
Major Ac removal kitt
Major Stumma motorfästen
Major Skvalplåtar
2010
Papper från mappningen hos ppf.
Detta va med HKS kammar 272 och en Pt67 dbb
Året efter så mappades den hos DTE racing i riktigt motorbänk
Målet va att få en så körbar kurva som möjligt.
2010
Nu va målet att bli riktigt snabb lite närmre.
2010 så började det gå riktigt fort
Mantorp 1:23:7
Vilket då var det näst snabbaste någon hade kört på Mantorp.
Snabbare va en Porsche GT2 med Alx Danielson bakom ratten och Suprammanen som byggherre.
Lite senare så blev även Puppan med sin Porsche laningens snabbare.
Strippen blev tyvärr inte än lyckad histora.
11:3 med gatdäck, men när Mt et däcken åkte på så spräcgdes kåpan till diffen å sen den så har det inte blivit någon 402m tid tyvärr.
Kinnekulle blev därimot bra.
Målet va att köra under minuten och en det va nära under JDM Faceoff
1:00:001....
Åkte hem snidade ihop en splitter
Åkte tillbaka och körde.....
Under färden till kullen så blårök bilen som fan och kändes konstig.
Visade sig sen att det va brända tätningar och blås packning till turbon.
Men efter mycket felsökande åkta vi ut på några varv för att bars testa lite... men det gick fort !
Film från körningen
http://www.youtube.com/watch?v=55TOw_MAokg
Efter det varvet så va hela motor rummet fyllt med olja....
Total ras ?
nej som tur va inte. Visade sig vara för dålig vevhus vent och mycket skvalp i tråget.
Inget som inte gick att lösa alltså.
2011
Började med att åka å köra på Kullen igen.
Två snabba klipp från den körningen.
59.1 Första varvet för året.
http://www.youtube.com/watch?v=1KuCRZKpLLQ
59.5 Lungt varv på fyran där jag normalt kör på tren.
http://www.youtube.com/watch?v=ght7lTRiYFs
Efter det va det dax att ta tag i att lätta bilen lite.
Då har kriget mot kilorna börjat.
Sparco milan2 som jag kört med väger 16kg styck och den nya stolen 3.75
Under tidtagning så kommer jag skruva ut passagerar stolen så det är väl den vilkten vi får räkna.
Så vikt minskningen där blev 16+16= 32 - 3,75 = 28,25
Såhär ser det ut med nya stolen i.
Har haft sparco cf pedaler liggandes nu i flera år så idag slog jag slag i saken å skruvad dit dom.
När jag tog bort gummi delarna på pedalerna så vägde dom dubbelt så mycket som pedalerna, men skruv och muttror sabbade lite där så det blev dead even i vikt kampen.
Men så här blev det iaf, och nu kan jag änligen tå/häla och revmatcha.
Sen så skruvade jag bort airbagen på passagerarsidan
Småsaker som togs bort.
HKS EVC 5
VsV kontakter.
Vikter
Airbag 3,8kg
Högtalare med låda V-sida 1.132kg
Högtalare med låda H-sida 1.150kg
EVC 250g
VSV 60g
Skruvar till airbag och högtalare 80g
Blev ju ett lite fult hål där airbagen satt så va tvungen att göra nått åt det.
Nu får ni inte reta mig för detta.....
Men fick bli så att jag bockade till en 1mm aluplåt och satte Biltemas kolfiber tejp.
Airbagen är dock iväg på avjutning så kommer bli en lövtumm i äkta cf lite senare, men hans inte med nu.
Totalt viktminskning : 34,723kg
Och resultat blev
Siffrorna är med mig i bilen (99kg) och 1/3 tank.
Så målet är runt 1490 till nästa år. Utan mig i då naturligtvis.
Bild på hur bilen ser ut just nu.
Blev ett ganska långt första inlägg, men tro inte att det inte kommer hända mer. för detta är bara starten på projektet och tanken är att hålla denna projekt tråd i liv framöver.
I skrivande stund är bilen sveriges tredje snabbaste gatbil och målet med bilen är nått. men nya mål har satts upp och dom lär inte nås på ett bra tag.
Tycker ni om projektet än så länge så tycker jag ni kan hjälpa mig lite å lägga en röst i en tävling.
Det är få dagar kvar å jag behöver verkligen lite hjälp.
Klicka på länken ---> http://www.sonaxbilvard.se/johanna
Tryck sen på "gilla" Du behöver Facebook för att kunna rösta, se till att vara inloggad innan du röstar då det visat sig att rösterna kan försvinna annars.
Ni får gärna rösta även om inte projektet tilltala er.
Skriv gärna vad ni tycker om projektet hitentills.
Anledning till redigering:
Som alla vet så sägs det att supror inte kan svänga, strippen bil duger dom till men inte på bana.
Ingen har väl direkt visat att det är fel innan, men jag tänkte försöka bevisa motsatsen.
2005
Bilen 3 dagar efter att jag hämtat den i stockholm
Ganska fort så montras lite nya delar
2006
Fortfarande bpu trots våta drömmar om singel
Elmia 2006
2007
Nu blev det änligen singel
2008
Så införskaffades en Eurospec och allt godis flyttades över, nja nästan allt iaf.
Det är denna jag byggt på senaste året, j-specen får stå å skämmas i ett hörn i garaget.
Några dagar efter inköp, vinge å huv från J-specen
Några dagar innan inköpet såg J-specen ut såhär, men den bilen blev ganska tom på roliga delar fort.
Under 2009 kördes den helt stock, men till 2009 så va allt bytt och dom första stapplande stegen på bana togs, många läxor blev det. hoppas på att jag gjort dom flästa tills i år.
Men målet va redan satt. att bli en av dom snabbaste gatbilarna i sverige på bana, OJ! va många tvivlare det blev på alla forum när man stack fram hakan lite....
"supran är för tung" nått jag fick höra säkert tusen gånger.
Elmia 2009
Elmia 2010
Elmia 2011
Sec på motorn & bilen.
3.4L 2jzgte Singel turbo
Cp kolvar
Carillo stakar
stroker vev 3.4L
Titan billet main caps
Titan remhjul (veven)
Clevait 077 lager till hela motorn
Ferrera titan vetiler (01mm oz)
Ferrera fjädrar
Ferrera retainers
Ferrera säten
Ferrera lockers (svenska namnet?)
Ferrera Guiders (svenska namnet?)
Boostlogic top packning
Arp 1/2" head studs
Arp Main studs
Jun kamdrev
Pressition Pt 6768 dbb turbo
Boostlogic 4"downpipe
Boostlogic 4"Mid pipe
Boostlogic 4" catback
Boostlogic Ceramic Heat Coated grenrör
4" AEM Filter
Tial 44 mm Wastegate
Boostlogic Fulerail
Rc 1000 cc spridare
Aeromotive -10AN soppa filter
Aeromotive -10AN soppa regulator
Dual GSS341 Walbro pumpar i tanken
Aeromotiv Eliminator pump från cathtanken
Jun made soppa cathtank
Jun Kamdrev
Greddy 3raders ic
Greddy kamrem
Greddy Typ R stiff spring dump
GSC 269 Kammar
Hks Dli
Hks evc 5
Hks Turbotimer
TRD oljelock
TRD kylarlock
TRD termostat
PWR vattenkyl
Cetrab 25 raders oljekyl
Dubbla Aap fläktar
AEM motorstyrning
AEM 3.5bars mappsensor
AEM luft temp sensor
AEM Mettis insprutning
Växelåda Getrag
c's short shift
Alu bussningar
TRD L.S.D (Diff) 1.5 vägs
Exedy trippel disk
Chassi
Delrin bussningar i framvagnen
Titans swaybars
KW coilovers 3 vägs
Greddy fjäderbensstag
Halv bur
Fälgar
Volk sf racing ... pullveralcke i svart
CCW 505 (F10x19 & B 11,5 x 19
R-Däck
Toyo R888
fram 245 x 40 - 18
Bak 285 x 35 - 18
Yokohama Advan
Fram 265 x 30 x 19
Bak 315 x 25 x 19
Bromsar
K-sport 8kolvs ok och 356mm skivor
Pagir gula broms belägg
Bak Euro ok och slizade skivor
Stålomspunnaslangar till bak och fram
Inredning
Sparco Milano 2 i svart grå mocka stolar
Till race 1st Tillet B6 Cf stol
Sparco cf pedaler
Sparco 4p bälten
Sparco mocka ratt
Mätare
Defi BF Egt
Defi BF Boost
Defi BF Oljetemp
Defi BF Vatten temp
Defi BF Oljetryck
Defi BF soppatryck
Defi Link
Redalert egt vakt
TRD 320km/h h-mätare
TRD 10 000 rpm mätare
Aem Bredbandslambda
Exterior
ARP gt 500 vinge
Do-luck front
Do-luck kjolar
APR f1 backspeglar
Major aero deffuser
Major aero Avgaskydd
Major aero Filter box
Major aero splitter
Major aero Canards
Major Remhjuls kitt
Major Billet tension brecket
Major Ac removal kitt
Major Stumma motorfästen
Major Skvalplåtar
2010
Papper från mappningen hos ppf.
Detta va med HKS kammar 272 och en Pt67 dbb
Året efter så mappades den hos DTE racing i riktigt motorbänk
Målet va att få en så körbar kurva som möjligt.
2010
Nu va målet att bli riktigt snabb lite närmre.
2010 så började det gå riktigt fort
Mantorp 1:23:7
Vilket då var det näst snabbaste någon hade kört på Mantorp.
Snabbare va en Porsche GT2 med Alx Danielson bakom ratten och Suprammanen som byggherre.
Lite senare så blev även Puppan med sin Porsche laningens snabbare.
Strippen blev tyvärr inte än lyckad histora.
11:3 med gatdäck, men när Mt et däcken åkte på så spräcgdes kåpan till diffen å sen den så har det inte blivit någon 402m tid tyvärr.
Kinnekulle blev därimot bra.
Målet va att köra under minuten och en det va nära under JDM Faceoff
1:00:001....
Åkte hem snidade ihop en splitter
Åkte tillbaka och körde.....
Under färden till kullen så blårök bilen som fan och kändes konstig.
Visade sig sen att det va brända tätningar och blås packning till turbon.
Men efter mycket felsökande åkta vi ut på några varv för att bars testa lite... men det gick fort !
Film från körningen
http://www.youtube.com/watch?v=55TOw_MAokg
Efter det varvet så va hela motor rummet fyllt med olja....
Total ras ?
nej som tur va inte. Visade sig vara för dålig vevhus vent och mycket skvalp i tråget.
Inget som inte gick att lösa alltså.
2011
Började med att åka å köra på Kullen igen.
Två snabba klipp från den körningen.
59.1 Första varvet för året.
http://www.youtube.com/watch?v=1KuCRZKpLLQ
59.5 Lungt varv på fyran där jag normalt kör på tren.
http://www.youtube.com/watch?v=ght7lTRiYFs
Efter det va det dax att ta tag i att lätta bilen lite.
Då har kriget mot kilorna börjat.
Sparco milan2 som jag kört med väger 16kg styck och den nya stolen 3.75
Under tidtagning så kommer jag skruva ut passagerar stolen så det är väl den vilkten vi får räkna.
Så vikt minskningen där blev 16+16= 32 - 3,75 = 28,25
Såhär ser det ut med nya stolen i.
Har haft sparco cf pedaler liggandes nu i flera år så idag slog jag slag i saken å skruvad dit dom.
När jag tog bort gummi delarna på pedalerna så vägde dom dubbelt så mycket som pedalerna, men skruv och muttror sabbade lite där så det blev dead even i vikt kampen.
Men så här blev det iaf, och nu kan jag änligen tå/häla och revmatcha.
Sen så skruvade jag bort airbagen på passagerarsidan
Småsaker som togs bort.
HKS EVC 5
VsV kontakter.
Vikter
Airbag 3,8kg
Högtalare med låda V-sida 1.132kg
Högtalare med låda H-sida 1.150kg
EVC 250g
VSV 60g
Skruvar till airbag och högtalare 80g
Blev ju ett lite fult hål där airbagen satt så va tvungen att göra nått åt det.
Nu får ni inte reta mig för detta.....
Men fick bli så att jag bockade till en 1mm aluplåt och satte Biltemas kolfiber tejp.
Airbagen är dock iväg på avjutning så kommer bli en lövtumm i äkta cf lite senare, men hans inte med nu.
Totalt viktminskning : 34,723kg
Och resultat blev
Siffrorna är med mig i bilen (99kg) och 1/3 tank.
Så målet är runt 1490 till nästa år. Utan mig i då naturligtvis.
Bild på hur bilen ser ut just nu.
Blev ett ganska långt första inlägg, men tro inte att det inte kommer hända mer. för detta är bara starten på projektet och tanken är att hålla denna projekt tråd i liv framöver.
I skrivande stund är bilen sveriges tredje snabbaste gatbil och målet med bilen är nått. men nya mål har satts upp och dom lär inte nås på ett bra tag.
Tycker ni om projektet än så länge så tycker jag ni kan hjälpa mig lite å lägga en röst i en tävling.
Det är få dagar kvar å jag behöver verkligen lite hjälp.
Klicka på länken ---> http://www.sonaxbilvard.se/johanna
Tryck sen på "gilla" Du behöver Facebook för att kunna rösta, se till att vara inloggad innan du röstar då det visat sig att rösterna kan försvinna annars.
Ni får gärna rösta även om inte projektet tilltala er.
Skriv gärna vad ni tycker om projektet hitentills.
Anledning till redigering:
0
0
0
0