3370
Sök

Min 360 Gls B19A svår startad och går på 1000varv på full gas och ingen tomgång

104 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
Tjenare!

Nu har ja en svår nöt för er o knäcka!!

Har satt i min B19A igen efter de att en b23 skull ner som int fallet blev.

Nu när jag satt i den igen och ska starta den så vill den inte starta utan gashjälp och den kommer bara upp i 1000varv på fullgas och har ingen tomgång alls. Den dör när man drar i choken.
Den läcker några droppar soppa under förgasaren ibland och baktänder lite lätt någon gång ibland.

Vad kan det vara för fel?
kan vakuum slangarna sitta fel?

Håller påå o går under snart hjälp mig!!!  :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 augusti 2011
Förgasarmembran, ganska säkert.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

104 Inlägg
25 augusti 2011
Trådstartare
Det måste kollas upp tack så hemskt mycket för tipset. Men de konstiga är ju at dne funkade klockrent när jag tog ur den.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
25 augusti 2011
Jocke__88 skrev:
Det måste kollas upp tack så hemskt mycket för tipset. Men de konstiga är ju at dne funkade klockrent när jag tog ur den.

De ger upp på ålder mer än fysiskt slitage, så de kan packa ihop när som helst, var som helst. Min Amazon gick skitbra till Willys, när jag skulle därifrån varvade den max 2000rpm. smile

104 Inlägg
25 augusti 2011
Trådstartare
men de va int felet sad bytte den o vart ingen skillnad sad
Va av me svänghjulet o tror ja satt dit den som den skulle (gick efter en bild från volvo) men kan den va fel iaf?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
25 augusti 2011
Svänghjulet ska inte påverka motorns gång om du inte har svänghjulsgivare till tändningen. Det finns många tänkbara orsaker som t.ex lösa/kassa tändkablar, kasst fördelarlock, soppapump, osv.
Senast redigerat av RD_87 (25 augusti 2011)

104 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
Jo ja har en givare där.

104 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
ingen som har nå tips?

Sök