3737
Sök

Vad för typ av kund riktar sig Volvo V50 sig till?

886 Inlägg
27 augusti 2011
steifan skrev:
Varför köpa en kombi om man inte ens utnyttjar utrymmet tillräckligt ofta för att motivera prispåslaget? wink

//En som inte ens har dragkrok på någon av ickekombi-bilarna cool

Vilket prispåslag? Generellt sett tycker jag att kombisarna verkar kosta ungefär lika mycket som sedanerna beggat. Och nya brukar det väl inte vara snack om sådär överdrivet stor skillnad.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

4 637 Inlägg
27 augusti 2011
steifan skrev:
Varför köpa en kombi om man inte ens utnyttjar utrymmet tillräckligt ofta för att motivera prispåslaget? wink

För att få en fulare bil som dricker mer, bullrar mer, kräver mer energi vid tillverkningen, är vanligare, ser mer stel och vuxen ut,ökar inbrottsrisken, sämre väghållning, är tyngre o s v... smile
Senast redigerat av Navkapsel (27 augusti 2011)

huh?
10 427 Inlägg
27 augusti 2011
Wicca skrev:
steifan skrev:

Vilket prispåslag? Generellt sett tycker jag att kombisarna verkar kosta ungefär lika mycket som sedanerna beggat. Och nya brukar det väl inte vara snack om sådär överdrivet stor skillnad.

Kombisar är alltid lite dyrare. Och fulare. http://www.thrashunlimited.com/forum/images/smilies/devil-smiley-054.gif

4 637 Inlägg
27 augusti 2011
steifan skrev:
Wicca skrev:
steifan skrev:

Kombisar är alltid lite dyrare. Och fulare. http://www.thrashunlimited.com/forum/im … ey-054.gif

Både Felicia och Fabia har minsann emellanåt erbjudits som "kombi" utan prispålägg.

Ubåtsingenjör
7 323 Inlägg
27 augusti 2011
bara jag här som ibland tycker bilar gör sig bättre som kombi än sedan ??

att ha en kombi är jävligt praktiskt smile + att ja gillar looken

1 062 Inlägg
27 augusti 2011
Navkapsel skrev:
Sossepar 50+ som tycker att V70 är för stor?

HA HA HA ha ha!!! lol  och så som förr om åren på hundförtin/145: FULLPROPPADE rutor fulla med majblommor och
rosor och fullt me stickers om vilka campingar man tillbringade de sista 17åren!
M.V.H.
Senast redigerat av AndreasPlars (27 augusti 2011)

1 062 Inlägg
27 augusti 2011
Navkapsel skrev:
[
Smaksak. Själv föredrar jag sedan och det finns riktigt små sedaner som ser bra ut. BMW 1-serie t ex...

Öhhö..? Ser den bra ut? Vart då?

M.V.H.

671 Inlägg
27 augusti 2011
Ha ha
Vad för kunder riktar sig Ford Focus till !

Jag ser en massa fördolt o uppdämt Volvohat här..
Hoppas ni får ur er det mesta.
Ser kommentarer och undringar varför kombi
Varför denna storlek "mellanklass"
Konstigt att Ford Focus har en kombi som nästan är samma bil inte får samma reaktioner.

Väx upp sluta hata Volvo acceptera eran avundsjuka på oss självgoa och nöjda Volvoägare.
Köpte nyligen en gammal Volvokombi efter provkört en massa nya mellanklassbilar.
Nää en gammal 945 med VOCchassie uppställt ladd är fan så mkt mer bil än alla möjliga högar.
Jag har en ny A4 i tjänsten just nu och åkte på Autobahn med den,,, vad är så bra med den man sitter ju under instrumentbrädan och ser knappt ut... Hade Passat för ett par dagar sedan samma skrot o korn.
Lite soppaförbrukning tar inte kål på en det finns ju mackar och deras tankar är välfyllda....

Ha ha

998 Inlägg
27 augusti 2011
eccy243 skrev:
LordLife skrev:
Kibil skrev:
Om några år kommer bilen ses som V40 idag. Gammal, slöddrig vxl.låda, rostar en hel del. Problem genom åren (Rost på bärande delar + bromsok) Trångt i bilen, känns plastig, kass bränsleförbrukning. Listan kan göras lång. Jag tror alla dessa punkter kommer stämma in på V50 om kanske 10+ år. När bilarna blir lite mer inkörda och byter lite fler ägare. Så tror jag.

Dom flesta bilar blir mest skit efter 10+ år på vägarna.
Fast man kan ju säga att s/v40 var skit redan när den kom. Mer plast i den än på en stylad japanare.

Tydligen alldeles för lite plast då, eftersom dom rostar något helt kopiöst. Vet om -00ors V40 som gått till skrot på grund av rost. Usch vilka äckliga bilar när jag tänker efter. Och 40/50-serien kommer säkerligen att vara lika illa om 5-10 år.

Du missade nog att jag skrev i bilen inte utan på. Vet att bilen har samma rostskydd som en mercedes.
Fast man har ju sett s/v 40 som är jävligt fina, ingen rost alls.
Skulle inte heller förvåna mig att 30/40/50 serien kommer bli samma skit om 10år. Dom är ju ändå från belgien tongue

Skulle också säga det är ingen volvo hatare. Hatar inga märken tycker bara mindre om andra *host*franska*host*

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
27 augusti 2011
endorfinslaven skrev:
Ha ha

Konstigt att Ford Focus har en kombi som nästan är samma bil inte får samma reaktioner.

Väx upp sluta hata Volvo acceptera eran avundsjuka på oss självgoa och nöjda Volvoägare.
Köpte nyligen en gammal Volvokombi efter provkört en massa nya mellanklassbilar.
Nää en gammal 945 med VOCchassie uppställt ladd är fan så mkt mer bil än alla möjliga högar.
Jag har en ny A4 i tjänsten just nu och åkte på Autobahn med den,,, vad är så bra med den man sitter ju under instrumentbrädan och ser knappt ut... Hade Passat för ett par dagar sedan samma skrot o korn.
Lite soppaförbrukning tar inte kål på en det finns ju mackar och deras tankar är välfyllda....

Ha ha

Låt mig gissa att du kommer ifrån en avfolkningsbyggd.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

4 637 Inlägg
27 augusti 2011
discokapten skrev:
endorfinslaven skrev:
Ha ha

Ha ha

Låt mig gissa att du kommer ifrån en avfolkningsbyggd.

Det läskiga är att man aldrig vet ifall sådan text är seriös eller ej. smile
Senast redigerat av Navkapsel (27 augusti 2011)

Rumpmas
3 860 Inlägg
27 augusti 2011
Wicca skrev:
Navkapsel skrev:
Hyra en släpkärra för 40 spänn de få gångerna?

Så kan man ju tänka, eller så tar man kombin för samma pengar som sedanen.
Jag tänker också att fyrhjulsdrift vore skönt att ha, även om jag antagligen inte skulle behöva det mer än några enstaka gånger på vintern. Och lite extra kusar under huven, och dragkrok och så vidare...

Det jag vill komma fram till är att jag helt enkelt tror att kombi-crazen beror på "Bra att ha"-ideologin. Och sen att många gärna tänker framåt; "man ska väl ha barn nån gång i framtiden, eller hund kanske", vilket iofs för mig tillbaka till "bra att ha"-grejen.

En sedan har ju precis samma yttermått, det är ju bara innermåtten som skiljer? Du går på en illusion om du tror att sedanversionen av en modell är mindre än kombin.

Tell the world that Jesus lives
177 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
Är detta påstående sant?

"V50 och S80 ligger på nästan samma prisnivå idag men V50 kommer vara betydligt billigare än S80 i framtiden (10 - 20 år framåt) eftersom V50 är mindre lyxig och dessutom vanligare bil"

Jag är inte säker på att V50 är vanligare, men jag tror det smile Tror du motsatsen så bevisa! smile
Senast redigerat av TomasCarlsson (27 augusti 2011)

886 Inlägg
27 augusti 2011
Andromeda skrev:
Wicca skrev:
Navkapsel skrev:
Hyra en släpkärra för 40 spänn de få gångerna?

Jag tänker också att fyrhjulsdrift vore skönt att ha, även om jag antagligen inte skulle behöva det mer än några enstaka gånger på vintern. Och lite extra kusar under huven, och dragkrok och så vidare...

Det jag vill komma fram till är att jag helt enkelt tror att kombi-crazen beror på "Bra att ha"-ideologin. Och sen att många gärna tänker framåt; "man ska väl ha barn nån gång i framtiden, eller hund kanske", vilket iofs för mig tillbaka till "bra att ha"-grejen.

En sedan har ju precis samma yttermått, det är ju bara innermåtten som skiljer? Du går på en illusion om du tror att sedanversionen av en modell är mindre än kombin.

Vaa? Vart har du fått att jag skulle tro det?

Sen är väl "fotavtrycket" samma, fast yttermåttet runt baken på bilen skiljer ju faktiskt. Skulle vara intressant att bygga en bil som är avsevärt mycket större inuti än en annan utan att ändra yttermåtten. wink

Bancivic på låg budget:

Rumpmas
3 860 Inlägg
27 augusti 2011
Wicca skrev:
Andromeda skrev:
Wicca skrev:

Vaa? Vart har du fått att jag skulle tro det?

Sen är väl "fotavtrycket" samma, fast yttermåttet runt baken på bilen skiljer ju faktiskt. Skulle vara intressant att bygga en bil som är avsevärt mycket större inuti än en annan utan att ändra yttermåtten. wink

Ok, om vi ska simplifiera det ytterligare brukar kombiversioner ha förhöjt lastutrymme över bakluckan på sedanen. Yttermåtten blir desamma, möjligen +- ett par centimeter.

Och eftersom du verkar vara så duktig på att missförstå kan jag också tydliggöra att jag med yttermått här avser måtten från front till bak och spårvidden.
Senast redigerat av Andromeda (27 augusti 2011)

886 Inlägg
27 augusti 2011
Andromeda skrev:
Ok, om vi ska simplifiera det ytterligare brukar kombiversioner ha förhöjt lastutrymme över bakluckan på sedanen. Yttermåtten blir desamma, möjligen +- ett par centimeter.

Och eftersom du verkar vara så duktig på att missförstå kan jag också tydliggöra att jag med yttermått här avser måtten från front till bak och spårvidden.

Missförstå och missförstå. Yttermått är yttermått, alla yttermått. Avser du inte yttermåtten utan, så att säga, arean under bilen så får du säga det.

Jag förstår fortfarande inte varifrån du fått att jag skulle tro att en sedan är en modell mindre än en kombi om det är samma grundmodell.

Bancivic på låg budget:

Rumpmas
3 860 Inlägg
27 augusti 2011
Wicca skrev:
Andromeda skrev:

Missförstå och missförstå. Yttermått är yttermått, alla yttermått. Avser du inte yttermåtten utan, så att säga, arean under bilen så får du säga det.

Jag förstår fortfarande inte varifrån du fått att jag skulle tro att en sedan är en modell mindre än en kombi om det är samma grundmodell.

Om då skillnaden mellan sedan och kombi enbart är mindre lastutrymme i sedanmodellen, och de tar lika mycket plats, väger ungefär lika mycket och drar likvärdigt med soppa, varför då skaffa en sedan. Det finns ju ingen poäng, eller hur?

886 Inlägg
27 augusti 2011
Andromeda skrev:
Om då skillnaden mellan sedan och kombi enbart är mindre lastutrymme i sedanmodellen, och de tar lika mycket plats, väger ungefär lika mycket och drar likvärdigt med soppa, varför då skaffa en sedan. Det finns ju ingen poäng, eller hur?

Poängen är att sedanen är snyggare, om man tycker det. Själv tycker jag att sedanversionen av vissa modeller är snyggare än kombiversionen och tvärt om på andra.

Så, enda skillnaderna på Sedan vs Kombi:
Kombi: Mer plats.
Sedan: Kan vara snyggare.

Behöver man inte platsen så finns det ju ingen poäng med att köpa kombi, eller hur?

Bancivic på låg budget:

Turbo lover
555 Inlägg
27 augusti 2011
S40 ser ju riktigt ful ut jämfört med en V50 så bara det är anledning nog att åka kombi.

Rumpmas
3 860 Inlägg
27 augusti 2011
Wicca skrev:
Andromeda skrev:

Poängen är att sedanen är snyggare, om man tycker det. Själv tycker jag att sedanversionen av vissa modeller är snyggare än kombiversionen och tvärt om på andra.

Så, enda skillnaderna på Sedan vs Kombi:
Kombi: Mer plats.
Sedan: Kan vara snyggare.

Behöver man inte platsen så finns det ju ingen poäng med att köpa kombi, eller hur?

Nej, men lite svårt att försöka motivera ett sedanköp med "att" man inte behöver en så stor bil när sedanen är lika "stor" som kombin, bara med mindre lastutrymme. Förjävla skönt att ha mycket lastutrymme när det väl behövs, och det kostar ingenting extra att släpa runt på det när man inte behöver det för tillfället.

Snyggare och snyggare? Beror väl helt på bilmodell och smak och tycke.
Senast redigerat av Andromeda (27 augusti 2011)

Sök