Gokväll!
Blev arbete hela dagen idag med, dock blir det inte så mycket bilder tyvärr.
Men alla ok & skivor är på plats nu. Luftade även bromsarna med en s.k "Luftman", funkade helt kalas. Rekommenderas verkligen! DOCK, så vägrade pedalen bli tok stum vid konstant pumpande (som det brukar bli vid av vriden nyckel). Som förklaring på detta så hittade pappa ett inlägg på STCS där någon skrev att man INTE får ha tändning igång under lång tid när det är luft i bromssystemet, då bromsservon kan bli överhettad och där med gå sönder.
Någon som kan säga om detta är korrekt? Om fallet nu är så, så hade jag inte en minsta aning om detta, trodde bara den startade när man försökte starta bilen. Det är ju först då pedalen sjunker.
Hur som helst så hade jag ju tändning igång förra helgen medans pappa pillade lite på oken (installerade ju laddtrycksmätaren).
Nog om det..
Fick även lite annat gjort idag, som t.ex:
Slipade på den nedre delen av spoilern som ska på, på vår röda 9-5:a. Den var ju tidigare knäckt så gick åt lite spackel för att få den fin.
Lade även lite grund på denna.
Lade även ett lager klarlack där baksätet en gång varit.
Sedan en halv bild på min Ventilkåpa i färdigt skick, kommer nog göra om den helt och hållet till vintern med värmebeständig klarlack osv.