Hejsan! det är min bil det handlar om!
det är en volvo 740 GLE -87 med b230E motorn. Bilen är ombyggd till förgasare som övre talare redan skrivit. Förgasaren är fabriksny ioch inställd av en verkstad, tändning och bränsletryck likaså!
Sist jag körde bilen var det inga problem alls! Dagen efter så starta den inte. inte ens ett hostande!
Problemet som är nu är att varken bränslepumpsreläet eller tändningen fungerar, det finns ström fram till releät men det får ingen signal att starta!
Tändningen är precis övergången, tändspolen är testad i en annan bil, likaså tändmodulen. Monterade precis nytt fördelarlock och ny rotor.
Bränslepumpsreläaet är också bytt till ett sprillans nytt.
Hallgivaren är bara grundligt inspekterad innan jag fick igång bilen med förgasaren. Verkade inte vara något problem med den utan den gav utslag när man snurrade på den.
Det är alltså originaltändning och ombyggt insug kan man säga! Men bilen är både besiktad och körd med förgasaren ett tag och den går precis som den ska!
Alla svar och förslag tas emot! Men läs gärna igenom denna texten för en mer grundlig förklaring av problemet
Mvh UniCross