3936
Sök

När ställer ni in sommarbilen?

188 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Så när ställer ni in eran sommarbil? själv så känns det som det är dags nu, tråkigt väder, regn regn regn...

4 767 Inlägg
13 september 2011
Min Skyline står ju alltid i garage, men har väl funderat på att ställa av den nu senaste dagarna, storm och ösregn känns inte som ett roligt väder att köra busbilen i.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

76 Inlägg
13 september 2011
Min står också alltid i garage men nu står den uppallad sedan 1.5 vecka tillbaka. Dock pga stor renovering under vinter halv året.

362 Inlägg
13 september 2011
Min har ståt inne hela året ;-) Blev aldrig klar så den kom ut xD Men nu känns det ju som hög tid när vädret sviker :-/

188 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Kör ni med cover över bilen? så det inte samlar massa damm?

2 271 Inlägg
13 september 2011
Rapide skrev:
Kör ni med cover över bilen? så det inte samlar massa damm?

Tänkte köpa det (non woven) som finns på Jula, andas och skyddar mot damm.
Däremot om nån har nåt förslag på nått bättre (billigt) så tar jag gärna emot tips.

Ang topic så ställer jag av Aeron efter sista konbanan på Lunda 2:a oktober, så rätt snart mao.

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
13 september 2011
Tror jag kommer ställa in bilen sista september för annars måste jag betala skatt som jag gärna inte lånar ut till staten i några dagar wink .

Kör inte med nått cover på bilen då det jobbas med bilen under garagesäsongen, blir mkt damm men är lätt att tvätta av till våren.

- Time Attack -

890 Inlägg
13 september 2011
redan gjort för 2 veckor sen

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

671 Inlägg
14 september 2011
Ställer in sommarbilen man måste få ut den o regga den först,,, skit skit skit mkt kvar på den posten.
O vinter-isbilen kom inte ut på isen förra säsongen men den ska i allafall få komma ut denna vinter, bara bänkningen kvar.

Forummoderator
18 149 Inlägg
14 september 2011
Troligen inom ett par dagar eller senast 31:a sep. Sommaren känns väldigt över för denna gången. Den står under ett cover. Kopplar på en C-tek med jämna mellanrum i 1-2 dagar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

188 Inlägg
15 september 2011
Trådstartare
Kör ni igång acn emellanåt under förvarningen?

allätare
193 Inlägg
7 november 2011
Rapide skrev:
Kör ni igång acn emellanåt under förvarningen?

om man nu har ac så kan det va bra<smile

M.Persson -stockholm. 200sx Widebody DRFT
projekt:
http://www.nogs.se/forum/showthread.php?t=169636

Cupra_
7 november 2011
Precis, så packningar m.m. får smörjning.

Jag ställde undan BMW:n i augusti, lite tidigt men den ska in på lack och lite sånt så det var mest därför. Sen står den ändå bara och samlar damm och ska säljas så då kan den lika gärna stå i garaget.

Sök