Nu är jag äntligen klar med förgasaren Förgasaren var i gott skick, dock var choken trasig. [img][/img] [img][/img] [img][/img] [img][/img] En av tänderna som spärrar choken var avbruten. [img][/img] Fick laga den med hjälp av böjda metallbitar. Jag plockade av samtliga delar och körde delarna i två förtunningsbad i 12 timmar. Därefter putsade jag bort all smuts och bytte ut diverse delar. [img][/img] [img][/img] [img][/img]
här går det framåt ja, kämpa på!! låter som att det kommer bli dyrt att köra den längre sträckor med 3 växlad manuell låda, eller är det en rejäl utväxling på den?
Lade butylmatta idag för att minska vägljudet och vibrationer i bilen, blev ett lager Silent coat. Ca 60 ark gick åt. [img][/img] [img][/img] [img][/img]
Dags för en uppdatering, går inte så snabbt just nu då jag väntar på delar från NPD. Men jag har hunnit byta packboxen i diffen. [img][/img] [img][/img] [img][/img] [img][/img] Har även lagt ett extra lager rostskydd i hjulhus och inne i framskärmarna. [img][/img] [img][/img] och fått på emblemen. [img][/img] [img][/img] Just nu håller jag på att fixa till instrumentbrädan, då den hade lite små skavanker så spacklar och slipar jag den. [img] [/img] [img][/img] [img][/img]
Går inte så snabbt? haha jag önskar jag själv var lika ihärdig som du när det gäller bilen hehe, kämpa vidare, för känslan att ratta v8 är det inte mycket som slår
Dags för en uppdatering. Har äntligen fått delarna från NPD. Har även hunnit göra klart elen i instrumentpanelen. Hittade en ”evighets” säkring som jag var tvungen att byta [img][/img] Har även fixat lamporna fram och bak. [img][/img] [img][/img]