3867
Sök

Turbo ras eller ???

4 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare
tja har en vw passat 1,8T tyckt att bilen varit slö så kännde ja på westget pinnen o det gick dra den fram o bakåt är den trasig då eller och om den är det måste man byta turbo eller går det o byta bara wesgeten bara

4 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare
okej men om turbon är trasig så ryker det va tänkte så den är hel

39 Inlägg
22 september 2011
Det är nog wastegaten som är felet, den ska inte gå o röra fram o tillbaka. Om det är turbon som är kass brukar den ryka svart och dricka olja. Om den viner är den inte heller frisk. Du kan ju kolla om den glappar, den får inte glappa axiellt, men ett litet glapp radiellt är normalt smile

210 Inlägg
22 september 2011
Det är inte luftmassemätaren som krånglar då?
Har för mig att även passaterna brukar kännas slöa om den krånglar. Har du tillgång att radera felkoder så är det ganska enkelt att kolla om det är det som är problemet, det är bara att släppa på kontakten till den så ska den gå hyfsat efter det, men motorn går då i nödvärden.

Lycka till!

///Dj

RWD forever & ever!

4 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare
det är wg men var f-n finns det o köpa hittar inget hitta en sida men vet inte vilken jag ska ha så det passar min tack sam för tips

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
22 september 2011
WG går att få tag på lite överallt, men BSR har för 1600:-
http://sv.bsr.se/products/list/car-acce … ssat/1.8t/

Annars, kolla ebay.

4 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare
tackar får den nästa vecka smile

är det någon som vet vart man kan få mer info pm passat det ärdå min första vw alltid ägt volvo o annat tänkteom man kan göra annat kul o så

Sök