2284
Sök

Coilovers hemmabyggda, Busbil bygget, Med Mina Projekt!

Min busbil som jag bygger på till och från när det går. Volvo 700 Serien följt av 900 front. För mer info, läs tråden. Det är ju där allt står.. Det som står först på att göra listan är att bygga TURBOMOTOR!

Garaget Anhängare!
511 681 Visningar
Uppdaterades senast 14 november 2013
Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
nu ska jag snart åka bort till verkstan, eller jag tänker gå.
sätta gaffeln där den ska sitta i växelådan sen skruva fast tändlägesgivarn!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

Wärmland
943 Inlägg
16 februari 2012
Helvete vad snyggt och fräscht med målade hjulhus big_smile

Ööööööööööööh.....

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
christAfer skrev:

ja tänkte så:D
synd bara att nån före mej har målat på tjockt med underredsmassa i hjulhusen så det har blivit tjocka rinningar, så det ser ut som det är vitfärgen som har runnit!
innan det rostar där under så har jag nog vart nergrävd i 50år! först original underredsmassa, sen la jag på ett vitt, men blev inte nöjd. för det var mer gräddvitt på nå vis, lite svagt gult!
sen så tog jag 2k vitfärg och smeta på 2 lager! hahaha det enda som kommer vara kvar på bilen är 4 st hjulhus resten är totalt sönderostat, om nån hittar bilen nånstans om 100 år! big_smile

Wärmland
943 Inlägg
16 februari 2012
NoFantasy skrev:
christAfer skrev:

synd bara att nån före mej har målat på tjockt med underredsmassa i hjulhusen så det har blivit tjocka rinningar, så det ser ut som det är vitfärgen som har runnit!
innan det rostar där under så har jag nog vart nergrävd i 50år! först original underredsmassa, sen la jag på ett vitt, men blev inte nöjd. för det var mer gräddvitt på nå vis, lite svagt gult!
sen så tog jag 2k vitfärg och smeta på 2 lager! hahaha det enda som kommer vara kvar på bilen är 4 st hjulhus resten är totalt sönderostat, om nån hittar bilen nånstans om 100 år! big_smile

Hahahahaha lol nee men ser riktigt snyggt ut wink Synd bara att det blir lortigt så fort hmm

Ööööööööööööh.....

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
christAfer skrev:
NoFantasy skrev:
christAfer skrev:

Hahahahaha lol nee men ser riktigt snyggt ut wink Synd bara att det blir lortigt så fort hmm

haha ja! men då får man ju en andledning till att tvätta! big_smile
och bak kommer det endå bli svart! för jag kan inte låta bli att bränna däck! haha
du skulle sett hur asfalten såg ut ett tag förra sommaren innan vi rev ur motorn! svarta ringar överallt
och var sladdspår överallt! konstigt att ingen gnällde!  drog en halvtanks repa på industriområdet 4 på morgonen med 2.5 tums avgassystem med en SIMONS dämpare! lät nå fruktansvärt! big_smile
att den gamle skrället orkar! roligt! big_smile

937 Inlägg
16 februari 2012
tjena orka inte läsa alla långa skrivningar tongue har du fått igång vrållåket eller?

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
Kalasgasarn skrev:
tjena orka inte läsa alla långa skrivningar tongue har du fått igång vrållåket eller?

haha ne inte än! du såg senaste uppdt med bilder va?
tänkte att många missar nog den eftersom det är 1 sida med text som är skrivet.. tongue

937 Inlägg
16 februari 2012
har kollat dom nu smile är lite jobb kvar wink

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
Kalasgasarn skrev:
har kollat dom nu smile är lite jobb kvar wink

ja bara få ihop lådan som den ska vara, sen måla klart inne i bilen och dit med 2 stolar! och sen är det alla dessa jäkla lampor som ska på! EXTRALJUS! inte överdrivet mycket men lagom! hatar extraljus... big_smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-4ea1167c6acfe2a3ca0cde2fb680ceb6.jpg
utgångspunkten! i det där läget ville jag lägga mej under framhjulet och sänka ner bilen! smile

YEAH!!!
559 Inlägg
16 februari 2012
haha! ja där har du å göra , bara på att för fan! händer inget om man står och stirrar på skiten ;D

V o L v o

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
Alle86 skrev:
haha! ja där har du å göra , bara på att för fan! händer inget om man står och stirrar på skiten ;D

exakt, men har ju redan fått ihop det som det ska sitta! var en bild bara som jag glömde lägga upp! big_smile

YEAH!!!
559 Inlägg
16 februari 2012
ah okey, tyckte endå de bara va jobbigt att kolla på bilden x)

V o L v o

Wärmland
943 Inlägg
16 februari 2012
NoFantasy skrev:
christAfer skrev:
NoFantasy skrev:

haha ja! men då får man ju en andledning till att tvätta! big_smile
och bak kommer det endå bli svart! för jag kan inte låta bli att bränna däck! haha
du skulle sett hur asfalten såg ut ett tag förra sommaren innan vi rev ur motorn! svarta ringar överallt
och var sladdspår överallt! konstigt att ingen gnällde!  drog en halvtanks repa på industriområdet 4 på morgonen med 2.5 tums avgassystem med en SIMONS dämpare! lät nå fruktansvärt! big_smile
att den gamle skrället orkar! roligt! big_smile

vill man ha en anledning att tvätta? wink
Haha, jaa de lät nog ganska högt lol

Ööööööööööööh.....

937 Inlägg
16 februari 2012
gör en fin liten brasa av kabelhögen wink

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
Kalasgasarn skrev:

haha ja varför inte? big_smile

937 Inlägg
16 februari 2012
NoFantasy skrev:
Kalasgasarn skrev:

haha ja varför inte? big_smile

bara slänga på bensin å tända på wink

117 Inlägg
16 februari 2012
Ska du regga bilen med motorn och allt det eller ska du ha den bara som en lekbil?

Kärlek växer inte på träd, Det byggs i Tyskland! :)
Kolla gärna mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280597

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
TurboLuLeee skrev:
Ska du regga bilen med motorn och allt det eller ska du ha den bara som en lekbil?

den ska stå i garaget och må! kanske ut och rasta ibland! nedå
Är bara en lekbil rakt igenom! vet inte ens om det går att regga den..

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
har man tur! så blir det provstartning idag! fått ihop det sista bråket nu.. kanske kommer film på't, kanske inte nått märkvärdigt att se för dom som aldrig sett den här tråden .... big_smile

Sök