2908
Sök

Coilovers hemmabyggda, Busbil bygget, Med Mina Projekt!

Min busbil som jag bygger på till och från när det går. Volvo 700 Serien följt av 900 front. För mer info, läs tråden. Det är ju där allt står.. Det som står först på att göra listan är att bygga TURBOMOTOR!

Garaget Anhängare!
511 735 Visningar
Uppdaterades senast 14 november 2013
Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Anderholm skrev:
alltså lite offtopic nu men jag ska köpa mig en liten båt så grabben och käringa slipper plumsa när man ska fiska lite men räcker det att algtvätta och eventuellt måla med vanlig båtfärg ? måste man slipa eller klarar inte båtplasten? sen om det finns hål sprickor eller dylikt hur går man tillväga med att laga upp det för att få det snyggt? har du några tips och inte vill ta det i tråden skicka ett pm vore shysst

fortsätt med bilen fööör faaajn=)

Börja med att tvätta bort alger osv, slipning är ett måste för att inte färgen ska flagna av.
Är det skador och sprickor i gelcoaten så måste du laga det, finns gelcoatspackel att köpa.
Alt, blandar du gelcoat och mikroballonger till en homogen blandning,
slipa till alla lagningar måla därefter båten med gelcoat. använder du gelcoat så finns den att köpa i en oändlig massa kulörer! bara att välja..
Blanda gelcoat med en speciell mjukpasta då blir det en topcoat, alt så köper du färdig topcoat. Tänk på att det måste vara 2Komponents allt annat är bara skit!
Målar du båten vit invändigt så bör du sprättmåla den med grått/svart efter den vita annars blir du bländad av solen, och det är ju inge roligt. du kan även använda golvflingor, finns också i alla möjliga färger! Bara att kasta i. i ett jämt lager. medans färgen är våt! big_smile

ska renovera en båt snart. så kan ju skicka bilder på vad vi gör om du är intresserad! tongue

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

490 Inlägg
13 mars 2012
tjena! har en bra deal till dig på en hel bil (940Ftt) med mycket bra grejjer på till en väldigt lite peng med tanke på allt som sitter på PMa mig vid intresse! Bytes affärer är inte omöjligt! lycka till med bilen oxå!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

613 Inlägg
13 mars 2012
NoFantasy skrev:
Anderholm skrev:
alltså lite offtopic nu men jag ska köpa mig en liten båt så grabben och käringa slipper plumsa när man ska fiska lite men räcker det att algtvätta och eventuellt måla med vanlig båtfärg ? måste man slipa eller klarar inte båtplasten? sen om det finns hål sprickor eller dylikt hur går man tillväga med att laga upp det för att få det snyggt? har du några tips och inte vill ta det i tråden skicka ett pm vore shysst

Börja med att tvätta bort alger osv, slipning är ett måste för att inte färgen ska flagna av.
Är det skador och sprickor i gelcoaten så måste du laga det, finns gelcoatspackel att köpa.
slipa till alla lagningar måla därefter båten med gelcoat. använder du gelcoat så finns den att köpa i en oändlig massa kulörer! bara att välja..
Blanda gelcoat med en speciell mjukpasta då blir det en topcoat, alt så köper du färdig topcoat. Tänk på att det måste vara 2Komponents allt annat är bara skit!
Målar du båten vit invändigt så bör du sprättmåla den med grått/svart efter den vita annars blir du bländad av solen, och det är ju inge roligt. du kan även använda golvflingor, finns också i alla möjliga färger! Bara att kasta i. i ett jämt lager. medans färgen är våt! big_smile

ska renovera en båt snart. så kan ju skicka bilder på vad vi gör om du är intresserad! tongue

jamen förfajn man måste fråga om det man inte vet smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Anderholm skrev:
NoFantasy skrev:
Anderholm skrev:

jamen förfajn man måste fråga om det man inte vet smile

haha!! big_smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Hittade en intercooler som låg och skräpade igår, och bara provade att måtta lite på volvon, och hur fan ska det här gå till då tänkte jag! men det gick till slut. blir att dra lite böjar bara smile

min kylare har ju lossnat och legat emot, så slangen från vattenpumpen går snart av! havrefläkten har legat och skavt! big_smile

(men hä bekömm int mä et dugg, för jäh sk'a byt motororaaåne! smile)=

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
ah är nått liknande jag hade och prova med! big_smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
hittade ett gammalt klipp på mej på youtube, fått en hel del visningar ju!

http://www.youtube.com/watch?v=c_MCNJYG … r_embedded

idag blir det storstädning på verkstads golvet! körde undan över 2 ton metallskrot igår med trucken + sortera upp det! så det är lite kladdigt inne i verkstan! rev isär en motor för jag ville ha toppen och kam + vattenpump. så det blev lite snuskigt på golveet! smile

55 Inlägg
13 mars 2012
Du var en jäääävel på cykla du! hah go bakrund också big_smile Längtar tills att få se dekalera big_smile

Vissa kallar det lyx, BMW kallar det för standard.

Yawn...
3 151 Inlägg
13 mars 2012
Jäklans.. Du är både duktig på att renovera bilar och att cykla... smile

Men borde du inte skapa en samlad tråd för alla dina projekt, stora som små? Så slipper man leta upp alla nya, haha. big_smile

Jag tycker att det vore intressant att se alla dina/era mindre projekt också, så som båtrenoveringen.

Mvh

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:
Jäklans.. Du är både duktig på att renovera bilar och att cykla... smile

Men borde du inte skapa en samlad tråd för alla dina projekt, stora som små? Så slipper man leta upp alla nya, haha. big_smile

Jag tycker att det vore intressant att se alla dina/era mindre projekt också, så som båtrenoveringen.

Mvh

4år gammal klipp dock, har typ lagt av med cyklingen smile kan bli en tur ibland

jo det skulle man faktiskt ha gjort.. kanske kan ta den här tråden då. bara döpa om den eller nått elr? smile

Yawn...
3 151 Inlägg
13 mars 2012
NoFantasy skrev:
4år gammal klipp dock, har typ lagt av med cyklingen smile kan bli en tur ibland

jo det skulle man faktiskt ha gjort.. kanske kan ta den här tråden då. bara döpa om den eller nått elr? smile

Aha, jo.. Brukar bli så. Cyklade en del när jag var yngre också, men nu för tiden har man inte tid/ork att hålla på längre, haha.

Ja, gör det! Det vore skoj att ha allting samlat på samma ställe... tycker i alla fall jag! smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:
NoFantasy skrev:

Aha, jo.. Brukar bli så. Cyklade en del när jag var yngre också, men nu för tiden har man inte tid/ork att hålla på längre, haha.

Ja, gör det! Det vore skoj att ha allting samlat på samma ställe... tycker i alla fall jag! smile

nej man har lagt sig på latsidan alltså!

ja det blir lättare så! big_smile

Yawn...
3 151 Inlägg
13 mars 2012
Hehe, gott...

Måste bara tillägga att du håller en väldigt hög kvalité i dina projekt, mycket roligt att se/läsa om. Fortsätt så! smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:
Hehe, gott...

Måste bara tillägga att du håller en väldigt hög kvalité i dina projekt, mycket roligt att se/läsa om. Fortsätt så! smile

Aha, det var roligt att höra! smile

199 Inlägg
14 mars 2012
NoFantasy skrev:
hittade ett gammalt klipp på mej på youtube, fått en hel del visningar ju!...

Haha breakless å grejjer med ja big_smile

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
14 mars 2012
Fan va härlig film! smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Fått hem min fetbeställning från dekaltrimm idag, härligt alltså!

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-377b3bbd0fd89c93a3f1a758d22c5833.jpg
dubletter av allt, bilen har ju tyvär 2 sidor sad

179 Inlägg
14 mars 2012
hur gick det med dom felskickade klibborna då?

Terror, världskrig, bränna barn i stora ugnar.

Sök