Jag kör dodge magnum (som förövrigt är till salu för jag jagar nytt) och här är mina tankar
Komfort
Du åker hyfsat tyst och lugnt. Utväxlingen är bra och jag brukar puttra fram i 130 i ca 1900 varv med 20" på. Helt okej. Lågt kupeljud, men med lite knarr och darr i plasten som bilen är byggd av
Soppa
Med orginalmappen och v-power i tanken dricker min 1.20 blandad, med roligare mapp i och blyfot ca 1.6 så det är inte helt billigt att åka runt, men det är förbannat roligt
Servicekostnader
Köper du min bil så har du inga (skämt å sido) - stora servicen på 6500 gick på 3120 spänn, vilket inte är så farligt. Ny fjärdring runt hela för 13 ink jobb och delar kändes helt okej med. Det enda som var trist var nya bakaxlar för damask eller abs-krans inte går att byta separat gick på 25, men vid normal körning skall du inte behöva byta dem.
Körkänsla
Du åker som en kung. SRT8 sätena med sin lätta skålning är som fotöljer, har sällan åkt så bra i en bil som ändå inte är dyrare än vad den är. Håll dig borta från 2.7 och 3.5 liters bilarna om du vill ha någon slags prestanda - 5.7 har MDS som stänger av 4 cylindrar, men i praktiken är det inte stor skillnad. Med SRT8n har du uppgraderad fjädring och ordentliga brembo-bromsar samt styvare chassi så jag tycker inte bilen gör bort sig på småvägar. visst, ingen ban-maskin, men det räcker och blir över för min familj.
Jag tycker det är den optimala familjebilen - på torsdagen kör du hem en soffa från ikea i den, på fredagen drar du till Kolmården med ungar, fru, vagn och kylväska och har fortfarande plats för lite extralast och på lördagen åker du till Kjula utan att göra bort dig..
Hör av dig om du vill ha svar på mer specifika frågor!
I love being a nobody - because nobody is perfect.