Tjenare!
Införskaffade mig en 740 -88 i veckan med drygt 37 tusen mil på mätaren. Bilen är helt original i motorn.
Problemet är att den går lite skumt när den blir varm.
första symtomen är konstigast, den börjar hacka när man gasar i rondell (vänstersväng) men högersväng är inga problem, sen efter ett tag börjar den hacka när man släpper på gasen och varvmätarn fladdrar, sen går den hackaigare och värre tills den knappt går alls.
Har bytt lmm o tändspole med min andra 740 -90 men inget resultat, men efter att jag har läst på lite tror jag det är hallgivaren som inte fungerar som den ska, ganska troligt med tanke på att varvmätaren inte är helt frisk när den hoppar som om den var på ett disco.
Det jag undrar nu är om det är smidigare att byta hela fördelaren och om det är samma på 740 -90 och -88.
Motorn på -88an är en b230f med det gamla sprutet och b230f på 90an med det nyare.
Så undrar även om det är samma sorts fördelare eller om dom är olika.
Sen funderar jag även på om det kan vara lambdan?
Vad tror ni? Har ni någon annan gissning på vad problemet kan vara så säg gärna det!
Vill ju gärna ha en fungerande 740 när första vintern med körkort närmar sig hehe
MVH Anton