farbrorbozze skrev:
JohnWayne skrev:
Se och lär när farbrorbozze är här
Ett skolexempel på hur det ska gå till!!!!!!!!
Finns dom som går steget längre än mig & renoverar prylarna vartefter dom plockats bort,
när allt är bortplockat så är det även renoverat & klart för återmontering
eller med vissa delar gör jag faktiskt så, renoverar småprylarna ,
tex håller jag på med ventilationsrutebågarna nu & dom har jag nyss plockat bort från
dörrarna som dessa skruvlådor tillhör. hade jag vart frisk så hade sånt varit klart för längesen....
Egentligen är det så man SKA göra. När jag fick hem Meteoren revs den på några dar. Så här i efterhand inser man hur urbota dumt det var
Så här skulle man har gjort
1. Bestäm hur högt ribban skall läggas, hur noga man ska vara, och gör upp en lista på allt som skall införskaffas. I värsta fall kam man ramla över någon viktig del och inte inse det och låta bli att köpa den.
2. Bestäm kulörer på kaross och inredning. Nu eftersom jag nu byter färg från svart till grönt så uppstår problem med vad som fortfarande skall vara svart när bilen är klar. Typ ram, innerskärmar mm, mm förblir ju svart. Mopar-bilar har inte samma problem eftersom de har ytfärgen både i motorrum, bagage och undertill.
3. Skruva löst en del åt gången. Går den att renovera eller ska den ersättas med bättre begagnad eller ny de.
4. Kolla vad som finns att köpa nytt.
5. Gå metodiskt till väga, stressa inte och ta massor med kort.
säkert har jag glömt en massa saker nu åxå
jag vet precis hur det känns farborbozze när man så gärna skulle vilja vara i garaget men hälsan inte räcker till