Ett större problem dock är att takförstyvningarna som går tvärs över taket har släppt från taket och sättnat (är detta ett svenskt ord) lite.
Vad gör man åt det?
Dessa hade släppt från taket på min kadett och även från bagageluckan men jag löste detta med pl400 och det sitter hur bra som helst (: bra jobb med bilen!!
Tusen tack. Vad är pl400 förresten?
som dom andra skrev så är detta ett lim. sitter som berget! provade att limma fast en baslåda i golvet på min epatraktor en gång genom att sätta fyra metallvinklar som fötter. denna fick inte jag därifrån sen och den sitter nog där än idag såvida ingen kapat löst den :p
Eftersom innerbågarna inte låg an mot karossen från början, kommer taket (som inte har så mycket styrka i sig själv) att följa med bågarna ner och följa deras form när du sänker domkrafterna ? Du får en "ankdamm" på taket ...
Eftersom innerbågarna inte låg an mot karossen från början, kommer taket (som inte har så mycket styrka i sig själv) att följa med bågarna ner och följa deras form när du sänker domkrafterna ? Du får en "ankdamm" på taket ...
Eftersom jag rev inredningen 2010 och dessa bilder är är tagna då så märker jag inget fel på taket före jag slipar det nu i vinter
Problemet är att det är för HÖGT där förstyvningarna går. Jag har alltså pressat lite för mycket. Och jag tyckte jag kollade så att förstyvningen gick mot och slutade då
Men det är ju svårt att säga i vilket skick taket var i före jag började. Det skulle man kanske också ha kollat
Inte mycket men lite FÖR mycket. Vi talar kanske om någon tiondelsmilllimeter. Så mycket att det kommer att börja synas när det är klart.
Jag tar hjälp av en av mina bekanta som hållit på med jänkare, och lackeringar, i 30 år och frågar om råd. Det är för lite för att börja spackla
Men med 20 lager slipfärg med slipningar mellan blir det nog bra, säger han