Ruskigt snyggt! Tror inte du kommer ångra att du kör radialer, diagonaler ger verkligen ingen mysig körupplevelse.. Speciellt inte på en tung jänkare som har Power Assist EVERYTHING... 😆
Ruskigt snyggt! Tror inte du kommer ångra att du kör radialer, diagonaler ger verkligen ingen mysig körupplevelse.. Speciellt inte på en tung jänkare som har Power Assist EVERYTHING... 😆
Den stora dagen har äntligen kommit. Dags att ta ut henne i solskenet för att få se hur lacken faktiskt ser ut
Jag backar försiktigt ut henne ur garaget och ställer henne framför hemmet
Jag låter henne gå på tomgång och hon går så jämt och tyst. Från motorrummet hörs ljudet av fläktvingarna, vattpumpen och ett väldigt lågt brummande.
Bakom bilen hörs Ford karaktäristiska V-8 ljud. Bluddrande, som om avgasröret skulle mynna ut under vatten. Helt olika GM:s och Mopars motorljud. Man vet när man hört det.
Jag brukar säga att om man stampar på gasen låter hon som en trimmad brandbil Inte direkt vass, men inget hostande eller tvekande utan ett dämpat vrål....
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE