En Volvo 760 Turbo -90 som jag byggt om med bla: Turbokonverterad och strokad b6254 motor Bmw M3 diff i modifierad volvo mk1 bakvagn S60R Bromsar runtom Coilovers runtom Bur Ombyggda hjulhus fram Avgastunnel i golvet för att... Visa mer
Sådär. Lördagen ägnades åt att helsvetsa buren så nu är den helt färdig. Byggde också vidare på bakvagnen. Gasen till svetsen tog slut så jag får ordna en ny tub under veckan.
Har verkligen kastat ihop detta så vackert är det verkligen inte, men sålänge de inte syns anser ja inte att man behöver lägga ner sig mer än nödvändigt
har en fråga ang bur, du vet inte vilka man ska kontakta o kolla om man kan regga min bil med fullbur från finess? om de e bilprovningen direkt eller ngn annan, mvh
Det är nog bilprovningen du får kolla med vilka regler osv som gäller. Sålänge du bygger så det inte är några problem att ta sig i och ur bilen ska det gå bra. Så måste man bygga nån plåt vid röret över rutan så man inte kan fastna med skärmen på hjälmen i det röret vid eventuell krock. Samt vaddera buren där det finns risk att man kan slå i kroppen.
Det är nog bilprovningen du får kolla med vilka regler osv som gäller. Sålänge du bygger så det inte är några problem att ta sig i och ur bilen ska det gå bra. Så måste man bygga nån plåt vid röret över rutan så man inte kan fastna med skärmen på hjälmen i det röret vid eventuell krock. Samt vaddera buren där det finns risk att man kan slå i kroppen.
Vart en helkväll i garaget idag. dock inte mkt att ta kort på. Mest ägnat mig åt att helsvetsa hjulhusen och diff bryggan. Byggde även om vänster hjulhus lite för mer frigång för turbon.