3870
Sök

Problem med kupefläkten, volvo 945 classic.

98 Inlägg
3 november 2011
Trådstartare
Tjenare på er! Nu har jag fått ett litet problem och tänkte fråga om råd innan jag börjar riva och felsöka.
På morgonen när man startar bilen när det är lite kallt ute, då går fläkten, men så fort man använt bilen eller det är "varmare" eller kört en stund så slutar fläkten att funka, och ac lampan "Snöflingan" börjar blinka i jämn takt. nån som har en bra ide om vad det kan vara?

Tacksam för svar!

MVH

664 Inlägg
6 november 2011
Du kan ju börja med att kolla felkoderna. Lät väldigt skumt dock. Slutar lampan blinka efter en stund eller+

98 Inlägg
7 november 2011
Trådstartare
Ja är helt mysko, men nu när det är lite kallare funkar den kanon på alla steg. Nej lampan blinkar hela tiden när fläkten inte funkar? : /

1 772 Inlägg
7 november 2011
Fläktmotståndet som sitter bakom handsfacket kanske?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

98 Inlägg
7 november 2011
Trådstartare
Ja kanske, verkar tyvärr inte vart nån som upplevt samma problem så får väl börja riva och leta : /.

1 772 Inlägg
7 november 2011
Ponnytrav skrev:
Ja kanske, verkar tyvärr inte vart nån som upplevt samma problem så får väl börja riva och leta : /.

Känner igen problemet med att den där knappen blinkar.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

664 Inlägg
7 november 2011
Alltså att knappen blinkar, det gör det ju på många med ECC/AC. T ex min V70 blinkar det på, har en felkod på ecc men den blinkar i typ 15 sek sen slutar det

98 Inlägg
7 november 2011
Trådstartare
Ja precis, men lampan blinkar hela tiden när fläkten inte funkar, inte som många andra att den slutar efter en stund. Så vet inte vad det kan vara riktigt :S

Sök