2737
Sök

Suicide doors volvo pv

135 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
Hejsan , ska bygga självmordsdörrar på min volvo pv 544 -61 men vill ha lite tips om hur jag kan gå till väga , om någon har gjort det innan och kan ge mig råd och tips
Tacksam för snabba svar. Annars gör jag det på mitt vis och då blir det nog inge bra big_smile

135 Inlägg
8 november 2011
Trådstartare
Ingen som har nåt alls ? Okej ..

5 Inlägg
8 november 2011
Om du har tänkt att den ska vara "gatlaglig", så kolla reglerna med SFRO först!
Registreringsbesiktning mm kommer efter det!

135 Inlägg
8 november 2011
Trådstartare
Den är besad i 2 år till så regbes tar jag då. var inte det jag frågade om dock

5 Inlägg
8 november 2011
Tänkte bara att du kanske ville göra rätt från början!
Besparar en massa onödigt arbete, om du måste göra om allt från scratch alt karossbyte till original!

135 Inlägg
8 november 2011
Trådstartare
Det kommer jag ju inte behöva göra , det bilprovningen vill ha är att man ska kunna öppna dörren på minst ett sätt och att det ska finnas ett låsläge på dörren så den inte går upp om man skulle råka komma åt den.
Och det kommer min bil att ha så.

135 Inlägg
8 november 2011
Trådstartare
Det jag vill veta är om nån har gjort detta på en pv och om man kunde använda orginal gångjärnen eller om man måste tillverka nya ? Och om man måste tillverka nya om någon har en ritning på dessa dom kan dela med sig av..

5 Inlägg
8 november 2011
Åk upp till Ådalens bildemontering och kolla vad som finns att tillgå.
Det bär sig vanligtvis inte att tillverka egna, det finns massor av olika modeller där!
Kolla också på lämpliga dörrlås/mekanismer alt använda de som sitter original.
Alternativt kapa ut infästningarna, flytta om, förstärk dörrar och dörrstolpar och återanvänd lås, gångjärn.

135 Inlägg
8 november 2011
Trådstartare
så där ja , nu börjar det likna något .. tackar big_smile

125 Inlägg
8 november 2011
annars kan du kolla nån gammal wheelsblaska, dom byggde en taksänkt wv i tidningen för ett gäng år sen där dom byggde just suicide doors
var väl göran m som byggde tror jag!! har lätt för mig att dom förstärkte stolpar en del mm kolla det

135 Inlägg
8 november 2011
Trådstartare
Du har inget nummer på denna wheels blaska,? annars har ja en del och gå igenom :S

135 Inlägg
8 november 2011
Trådstartare
ja där såg man ju hur dom ser ut , men inte hur man bygger dom.. men man får väl knåpa antar jag.

125 Inlägg
9 november 2011
NORRLANDSGOLD skrev:
Du har inget nummer på denna wheels blaska,? annars har ja en del och gå igenom :S

nej men  wheels har väl nån form av försäljning av gamla nr, tror du kan maila dom från deras sida och fråga!!

135 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
Okej , gör ett försök på deras sida.

125 Inlägg
9 november 2011
finns tydligen en bok om denna vw, heter

volkswagen, från dröm till verklighet

kan beställas från wheels förlag!

men kolla att det handlar om suicide doors i den innan du köper, jag kan ju ha fel även om det är sällan!!cool

1 213 Inlägg
9 november 2011
Går att använda original dörrlås/mekanismer & dörrgångjärn, då flyttar dom från vänster dörr till höger dörr & dom från höger dörr sätter man på vänster dörr.
Kanska blir mindre jobb om bygger egna dörrgångjärn, bara gå ut & mäta på bilen.

Original mekanism e inte den bästa konstruktionen, rekommenderas att byta till nåt bättre, t.ex från Golf/Jetta 70 - 80 talsmodeller dom får plats i en pvdörr.

Om vill bygga eldörröppning då mycke bättre med mekanism från en Golf, såna använde en av mina bröder på sin Duett.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

135 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
Lina- skrev:
Går att använda original dörrlås/mekanismer & dörrgångjärn, då flyttar dom från vänster dörr till höger dörr & dom från höger dörr sätter man på vänster dörr.
Kanska blir mindre jobb om bygger egna dörrgångjärn, bara gå ut & mäta på bilen.

Original mekanism e inte den bästa konstruktionen, rekommenderas att byta till nåt bättre, t.ex från Golf/Jetta 70 - 80 talsmodeller dom får plats i en pvdörr.

Om vill bygga eldörröppning då mycke bättre med mekanism från en Golf, såna använde en av mina bröder på sin Duett.

Kan du fråga en av dina bröder hur han gjorde mer utfört, så jag har nåt att gå på , vill gärna öppna bilen med fjärrdosa.

Sök