när du ändå håller på varför inte bygga på ett par extra OK som är bara till hand bromsen? har funderingar på de själv till min "drift/lekbil"
Nämn en vettig anledning varför man skulle ha dubbla ok?
Behöva värma bromsarna mer. Dubbelt så mycket som kan paja Dubbelt så mycket att byta belägg på (fast kanske ev inte lika ofta) Dubbelt så tungt (ofjädrad vikt)
Och jag kör så som krsitian inte säger. Funkar hur bra som helst för mig och råkat låsa det så som han säger en gång på hela sommaren (72däck)
Måste väll säga att jag inte rekomenderar det men kommer köra så ett år till )
Värst va negativ måste juh vara bättre då man slipper bygga om å laborera med org systemet å ha ett helt eget till handbromsen å två små ok väger inte så jädrans mkt å när var det billigt att bygga och underhålla en bil säger bara hur jag tänker å tycker
Min e30 funkar med handbromsen kopplad i serie och med en BMW turbo märker du nästan inte om bakbromsen ligger på
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
Min e30 funkar med handbromsen kopplad i serie och med en BMW turbo märker du nästan inte om bakbromsen ligger på
Tvivlar inte alls på det , jag har ju aldrig på stått att det ej funkar :-)
Men - det "kan" låsa sig & den dagen, blir du rädd.
Tänk även på - som jag påpekat tidigare i tråden, att handbromscylindern ej alls är gjort för att ha bromstrycket (som är högt) flödandes genom cylindern. till slut så spränger den packningarna & du får ett "fint" golv inne i kupen...
Tänk även på - som jag påpekat tidigare i tråden, att handbromscylindern ej alls är gjort för att ha bromstrycket (som är högt) flödandes genom cylindern. till slut så spränger den packningarna & du får ett "fint" golv inne i kupen...
Haha därför man kör plåtrent i kupen, bara att torka av och ut och gasa igen!
Haha därför man kör plåtrent i kupen, bara att torka av och ut och gasa igen!
Ursäkta att jag går grovt ot men, vad menar ni med låser sig? Att det bara tvär låser sig när man kör vanligt eller när man bromsar eller vadå?
När man drar handbromsen så "kan" bakhjulen fortsätta att vara låsta efter att man släpper handbromsen, då får man reagare snabbt, o stampa på fotbromsen 2-3 ggr mkt snabbt för att få det att släppa. Detta har med att göra att handbromscylindern ej är gjort fört att ha just bromstrycket flödande genom den.
Ursäkta att jag går grovt ot men, vad menar ni med låser sig? Att det bara tvär låser sig när man kör vanligt eller när man bromsar eller vadå?
När man drar handbromsen så "kan" bakhjulen fortsätta att vara låsta efter att man släpper handbromsen, då får man reagare snabbt, o stampa på fotbromsen 2-3 ggr mkt snabbt för att få det att släppa. Detta har med att göra att handbromscylindern ej är gjort fört att ha just bromstrycket flödande genom den.
mvh k
Jo men ska han använda den i drifting så går man ju på med gas precis efter så det märker man inte ens om den fortsätter vara dragen
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
Om man får vara såhär fräck hur mycket har själva "motor" biten kostat fredriiiik?
klart du får fråga, har för mig att själva turbo konverteringen kosta 7000:) men nu har jag köpt andra spridare och byggt större och bättre tryckrör och har en större IC så jag vet inte exakt, orkar inte räkna men de drar ju iväg när man köper lite här och där, och nyss en hydraulisk handbroms:) ska köpa ett turbo chip sen så får de vara nog!
Sjukt fet bilen har blivit sen du började! kommer göra något liknande med min 525a
Tackar, de tycker jag Med! Gillar skarpt mina moddade kjolar fram och bak! Kommer väl några seriösare bilder någon gång;) ja det tycker jag verkligen du ska!
Haha jo allting är ju relativt:) Men om jag förstått de rätt fredrik kommer du dra rören samma som oss o de har funkat kalas!
ja allt är ju det! va härligt att höra då, istället för massa negativa kommentarer från folk som "läst" sig till kunskap och inte provat själva:)
Om du menar mig & vad jag sagt ang backventil/handbroms så får du gärna säga det, för allt jag sagt har varit 100% sant & uppleft det själv & inget som jag "läst"
Haha alltså det var dig jag svara till! För du sa ju att det funka så det var riktat mot dig! Tack för hjälpen!