4329
Sök

Glappande hjullager ibiza tdi.

Herr
1 722 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
Skulle byta bromsskivor och belägg på ibizan, råkade bränna sönder spindelleden med gasbrännarn, fick bort hela spindeln med hjullager och allt... när jag vickar lite på lagerdelen så glappar den nån millimeter, man känner alltså ett glapp...

när jag kört med bilen har jag inte känt något glapp eller konstigt ljud överhuvud taget..
Så frågan lyder om det är ok med ett glapp på några millimeter? när jag snurrar på lagret så snurrar det på utan några större problem.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

SMR | SM Racing
651 Inlägg
14 november 2011
Det är nog inte så farligt skulle jag tro

SM Racing

Herr
1 722 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
Fuzzer skrev:
Det är nog inte så farligt skulle jag tro

oK!

då blire att återmontera skiten igen då.. måste bara få bort den där jävla bulten som skallen gått av på...

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
15 november 2011
Har du drivknuten i när du vickat på lagret? Går alltid att vicka på framhjulslagren om inte drivaxeln sitter i, du drar ju ihop lagret med mittenmuttern.

Herr
1 722 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
g-man skrev:
Har du drivknuten i när du vickat på lagret? Går alltid att vicka på framhjulslagren om inte drivaxeln sitter i, du drar ju ihop lagret med mittenmuttern.

Jag hade lös hela spindeln, med lagret i... och det vickade ganska friskt, kändes inte helt ok... men jag har iaf pressat ur lagret och beställt ett nytt, va inte så dyrt, 300kr för ett nytt lager... smile så ska montera det nu imorrn om det kommer.

Sök