3137
Sök

Sjukskriven/Arbetslös

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
figge_stunter skrev:
MeloveGolf skrev:

inte bett om det iofs tongue

Nej men du skulle ju iaf kunna be om deltids-sjukskrivning? För att bara gå hemma är inte heller kul, och du kan ju bevisligen jobba... smile

Har familjen i thailand så deltidssjukskrivning vore katastrof för mig, jag kör järnet några månader istället wink

Okej, nu hänger jag inte riktigt med... tongue Men aja, du gör som du vill! smile

Btw, såg "serbian film" idag... Kan verkligen inte rekomendera den för någon, förutom dom som gillar totalt sjuka filmer!!

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
20 november 2011
figge_stunter skrev:
MeloveGolf skrev:
figge_stunter skrev:

Nej men du skulle ju iaf kunna be om deltids-sjukskrivning? För att bara gå hemma är inte heller kul, och du kan ju bevisligen jobba... smile

Har familjen i thailand så deltidssjukskrivning vore katastrof för mig, jag kör järnet några månader istället wink

Okej, nu hänger jag inte riktigt med... tongue Men aja, du gör som du vill! smile

Btw, såg "serbian film" idag... Kan verkligen inte rekomendera den för någon, förutom dom som gillar totalt sjuka filmer!!

Övertalade en tjejkompis förra helgen att se den. Hon ville ha tips på roliga filmer att tanka hem, och givetvis rekommenderade jag A Serbian Film. Hon ringde en stund senare och var inte allt för lyrisk över mitt filmtips lol

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Vw trimmare
2 995 Inlägg
20 november 2011
figge_stunter skrev:

Hade jag varit sjukskriven hade jag kunnat vara mer med familjen helt enkelt roll

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
IceEyes skrev:
figge_stunter skrev:
MeloveGolf skrev:

Övertalade en tjejkompis förra helgen att se den. Hon ville ha tips på roliga filmer att tanka hem, och givetvis rekommenderade jag A Serbian Film. Hon ringde en stund senare och var inte allt för lyrisk över mitt filmtips lol

Ja men så hade jag också gjort om någon hade frågat mig om filmtips... wink Men jag förstår hennes reaktion... wink

MeloveGolf: Okej, jag förstår! cool
Senast redigerat av figge_stunter (20 november 2011)

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

1 915 Inlägg
21 november 2011
Jag har varit sjukskriven sedan feb 2006, pga ryggvärk sad
Första åren så klarade jag inte jobba, men orkade iaf ta lite små promenader och pyssla lite hemma med lättare saker.
Men gjorde en steloperation för 1½år sedan på 2st diskar i ländryggen, som skulle göra mig bättre enligt läkarna, men blev tyvärr mkt sämre efter det, då jag inte läkte.
Gjorde en ny operation för ca 3 månader sedan, men även den med dåligt resultat. Kommer bli en 3e operation framöver som förhoppningsvis hjälper min rygg att börja läka....

Min diagnos är Segmentell RörelseSmärta
De senaste 1½åren har jag inte klarat mkt, är mest vila i soffa eller säng. Sitter vid datorn korta stunder, gör för ont att sitta längre stunder. Får lite hjälp med hushållet osv av mor o far.
Den lilla ork jag har lägger jag varje dag på mina döttrar.
Men ALLT gör ondare, finns ingenting jag klarar av att göra längre.

Äter stora doser smärtstillande & muskelavslappnande osv varje dag.
Det finns så mycket jag vill göra, men klarar så lite......
Längtar efter att kunna ta en riktig promenad igen och börja jobba, men som det ser ut nu så är det ovisst om och när jag blir bättre...

Det är jäkligt tråkigt att bara vara hemma o vila, men man vänjer sig efter några år... Men är ofta rastlös o uttråkad.

//Marcus (Med 10 skruvar i ryggen)

figge_stunter skrev:
Tjenare!
Är så att jag är sjukskriven och har varit det i lite mer än 1,5 år... Opererade min axel för 3 veckor sen och som ni kanske förstår har "lite" svårt att röra på den nu och en tid framåt...
Det jag undrar är om det finns någon annan som sitter hemma hela dagarna och isf vad dom fördriver tiden med?
Själv sitter jag mycket vid datorn (Facbook/Garaget) men har inte så mycket annat för mig eftersom mina kompisar är på jobbet/skolan...
Så det hade som sagt varit kul att veta hur ni fördriver eran tid på bästa sätt? Som även andra kan ta del av!
Obs, har ingen bil just nu och kommer inte kunna köra bil på ett tag.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
Louksor skrev:
Jag har varit sjukskriven sedan feb 2006, pga ryggvärk sad
Första åren så klarade jag inte jobba, men orkade iaf ta lite små promenader och pyssla lite hemma med lättare saker.
Men gjorde en steloperation för 1½år sedan på 2st diskar i ländryggen, som skulle göra mig bättre enligt läkarna, men blev tyvärr mkt sämre efter det, då jag inte läkte.
Gjorde en ny operation för ca 3 månader sedan, men även den med dåligt resultat. Kommer bli en 3e operation framöver som förhoppningsvis hjälper min rygg att börja läka....

Min diagnos är Segmentell RörelseSmärta
De senaste 1½åren har jag inte klarat mkt, är mest vila i soffa eller säng. Sitter vid datorn korta stunder, gör för ont att sitta längre stunder. Får lite hjälp med hushållet osv av mor o far.
Den lilla ork jag har lägger jag varje dag på mina döttrar.
Men ALLT gör ondare, finns ingenting jag klarar av att göra längre.

Äter stora doser smärtstillande & muskelavslappnande osv varje dag.
Det finns så mycket jag vill göra, men klarar så lite......
Längtar efter att kunna ta en riktig promenad igen och börja jobba, men som det ser ut nu så är det ovisst om och när jag blir bättre...

Det är jäkligt tråkigt att bara vara hemma o vila, men man vänjer sig efter några år... Men är ofta rastlös o uttråkad.

//Marcus (Med 10 skruvar i ryggen)

figge_stunter skrev:
Tjenare!
Är så att jag är sjukskriven och har varit det i lite mer än 1,5 år... Opererade min axel för 3 veckor sen och som ni kanske förstår har "lite" svårt att röra på den nu och en tid framåt...
Det jag undrar är om det finns någon annan som sitter hemma hela dagarna och isf vad dom fördriver tiden med?
Själv sitter jag mycket vid datorn (Facbook/Garaget) men har inte så mycket annat för mig eftersom mina kompisar är på jobbet/skolan...
Så det hade som sagt varit kul att veta hur ni fördriver eran tid på bästa sätt? Som även andra kan ta del av!
Obs, har ingen bil just nu och kommer inte kunna köra bil på ett tag.

Ojdå, det låter inte alls kul Marcus! Tråkigt att höra att inte operationerna har lyckats, men jag hoppas verkligen den 3:e blir lyckad så att du kan få ett hyffsat normalt liv igen!!

Själv så verkar jag tillfriskna väldigt fort enligt läkarna! Ska tydligen bara rehabilitera min bisceps trots att jag inte kan lyfta min arm över axel höjd... ska bli spännande och se vilka arbeten jag klarar av att göra efter dessa 5-6 veckorna som jag har fått remiss till sjukgymnast! wink

För övrigt så fick jag ett väldigt HETT tips från en medlem här på garaget ang utbildning/jobbså verkar väldigt lovande! Tänker inte skriva ut adressen eller något liknande här då jag inte vill riskera att försämra mina chanser.. wink haha
Men om någon mot förmodan skulle vara intresserad så skicka gärna ett PM! smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

1 915 Inlägg
21 november 2011
Är bra att det läker! Bara lite rehab o sen bli normal igen smile Men du får nog ta det rätt lugnt ett tag framöver och inte överanstränga axeln....

Nej, det är rätt så tufft ibland med all värk, speciellt efter operationerna. Ständig molande o huggande värk har jag haft sedan november 2005.
Man lär sig leva med värken och försöker hantera den så gott det går. Däremot så har jag inget direkt socialt liv längre.....

Målet är att bli bättre, även fast det känns rätt hopplöst just nu.
Jag är ett udda fall, säger läkaren!

Har 2st gamla volvo 240 som behöver få lite kärlek o omvårdnad nångång innan de rostar bort helt, men i nuläget funderar jag på skroten istället. Fast vill ha kvar dom oxå... får se va de blir..

Kan inte bli så mkt sämre iaf, skruvarna håller min rygg rak, bara att hoppas att det nångång läker.
Är bara 31år gammal, så har många år kvar i livet.

Har ni förslag på nån aktivitet man kan göra liggandes i soffan eller säng, så skriv! Är väldigt trött på teven och böcker läser jag inte.

Avslutar detta inlägg med en röntgenbild på min rygg och titanskruvarna wink
http://www.forumbilder.se/images/7821201142750e5de.jpg
6st skruvar bakifrån, 4st skruvar framifrån.

figge_stunter skrev:
Ojdå, det låter inte alls kul Marcus! Tråkigt att höra att inte operationerna har lyckats, men jag hoppas verkligen den 3:e blir lyckad så att du kan få ett hyffsat normalt liv igen!!
Senast redigerat av Louksor (21 november 2011)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
Dom där röntgenbilderna såg väl sådär lagom roliga ut!! Men försök inte ljuga, för jag ser rakt igenom dig... (okej, sämsta skämtet hittils, och hoppas inte du tog illa upp ;P)

Nej men allvarligt talat, ryggskador är verkligen inte kul, och speciellt inte så kraftiga som du har kan jag tänka mig!! Har bara problem vid kyla och om jag inte har sovit i min egna säng (har tempur, och det hjälper ganska bra faktiskt, Bara man tror på det... ;P)

Btw, hur gör man för att få röntgen plåtar? Är det bara att fråga? Kostar det något? Många frågor, men hade tyckt det va kul att se hur min "Widebody-Ledskål" ser ut... tongue

AA nu har jag självklart tappat bort vad jag skulle skriva, men jag kommer väl på det snart! smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

1 581 Inlägg
21 november 2011
Största problemet med rehabilitering och återgång till arbete är just att man faktiskt fortfarande har en skada. Den är inte magiskt nog borta efter rehabilitering och att få jobb sen vare sig det är via arbetsprövning eller annat sätt så är det inte lätt.

Jag arbetade som verkstadsmontör = rätt tungt och monotont arbete men inga problem. 1 år senare skadar jag mig i en bilolycka och blir efter ett tag sämre i kroppen. Blir till slut sjukskriven ytterliggare 1 år senare och slutligen "utförsäkrad" pga att jag kan  ta ett annat jobb såsom telefonförsäljare. Sen när är det ett riktigt jobb? Vill se den som sitter 40 år som telefonförsäljare. 
Men men nu ska man återigen ut i arbete och då ser det kanon ut med tidigare långtidssjukskrivning så man går på arbetsprövning så arbetsgivaren inte behöver stå för något. Men hur troligt är det att arbetsgivaren anställer någon som mår dåligt och har ont och behöver gå hem var och varannan dag? Resultatet blir att man tvingar sig genom dagarna och sover bort resten av kvällen och den ledighet man har spenderar man i soffan och sängen för att man är helt jävla slutkörd i kroppen för den inte får vila tillräckligt.

Hej o hå nu har man klarat av 2-3 månaders praktik och blir erbjuden arbete på premissen att du inte har problem och det är ju helt rätt?

Det är ju kanon att man idag inte t.ex. får ha ett 75% arbete och stämpla upp mer än 70 dagar längre. Eller att man inte får vara 25% sjukskriven.

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
Fellow skrev:
Största problemet med rehabilitering och återgång till arbete är just att man faktiskt fortfarande har en skada. Den är inte magiskt nog borta efter rehabilitering och att få jobb sen vare sig det är via arbetsprövning eller annat sätt så är det inte lätt.

Jag arbetade som verkstadsmontör = rätt tungt och monotont arbete men inga problem. 1 år senare skadar jag mig i en bilolycka och blir efter ett tag sämre i kroppen. Blir till slut sjukskriven ytterliggare 1 år senare och slutligen "utförsäkrad" pga att jag kan  ta ett annat jobb såsom telefonförsäljare. Sen när är det ett riktigt jobb? Vill se den som sitter 40 år som telefonförsäljare. 
Men men nu ska man återigen ut i arbete och då ser det kanon ut med tidigare långtidssjukskrivning så man går på arbetsprövning så arbetsgivaren inte behöver stå för något. Men hur troligt är det att arbetsgivaren anställer någon som mår dåligt och har ont och behöver gå hem var och varannan dag? Resultatet blir att man tvingar sig genom dagarna och sover bort resten av kvällen och den ledighet man har spenderar man i soffan och sängen för att man är helt jävla slutkörd i kroppen för den inte får vila tillräckligt.

Hej o hå nu har man klarat av 2-3 månaders praktik och blir erbjuden arbete på premissen att du inte har problem och det är ju helt rätt?

Det är ju kanon att man idag inte t.ex. får ha ett 75% arbete och stämpla upp mer än 70 dagar längre. Eller att man inte får vara 25% sjukskriven.

Håller med dig till 110% och lite till.... Försäkringskassan är heelt bl*åååsta!! Som du säger, vem fan jobbar som telefonförsäljare en längre tid!? Men jag överklagade som sagt och sa att hur i helvete ska jag kunna sitta och svara i telefon när jag knappt kan torka mig själv efter toabesök eller duscha själv!? Då sa dom att jag kunde ju alltid göra ett försök att jobba.. så blev jag sådär alldeless lagom förbannad och bad henne att dra åt helvete! Gick sedan till min läkare och bad honom förklara situationen, och då löste det sig... För många av oss som är sjukskrivna vänder på dygnet/sover för lite/för mycket osv osv... Blir helt omöjligt att ha ett jobb eftersom man aldrig kan vara säker på om man ens kan sova på 2-3 nätter eller att man har olika ont/rörlighet från dag till dig/timme för timme!

Nu ser jag att jag skrivit väldigt grötigt och fult, men ni får ta det som det kommer! wink

Louksor

Kan hålla med dig om vad du sa ang socialt liv!! Man tappar väldigt mycket vänner, och ska jag vara ärlig så har jag bara 1 riktigt vänn, + lite ströfolk då såklart... Men allt för ofta så orkar inte ens vänner med en, och att ha en partner är för mig helt omöjligt att förstå!
Då man ollt för ofta vaknar upp och har försatans ont, och iaf jag blir grinig då eftersom man är trött på att ha det så! Men aja, som du säger, det suger totalt att sitta/ligga hemma!!

Och tyvärr så har jag inget tips på vad du kan göra när du ligger i soffan förutom tv osv... hmm

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

1 915 Inlägg
21 november 2011
Haha, dåligt skämt! Men fick mig att le lite iaf tongue
Röntgenbilderna kostar flera års helvete med ryggvärk!

Jag tog ett kort på bilderna med mobilen, när jag var hos läkaren smile

På "vanliga" sjukhus har jag aldrig fått sett nån röntgenbild, så vet inte om du får se om du frågar. Men du har ju rätt att få en kopia på din journal, så du borde väl även kunna få röntgenbilder, eller iaf få se dom nästa gång du är hos läkaren.
Är opererad 20mil hemifrån, på Ryggkirurgiska kliniken i Strängnäs, privatklinik som mitt landsting hade avtal med. Jag har redan kostat mitt landsting drygt 300000kr för 2 operationer, blir ytterligare ca 150000kr för nästa.... Dyrt med sjukvård! Tur att man inte behöver betala operationerna själv...

Där så får man se röntgenbilderna, 1min efter bilderna är tagna om man så vill.
Sen så får man se dom hos läkaren, som förklarar vad som är vad osv och hur det ser ut.

Vet att en del av deras patienter har även haft med sig kamera till operation och personalen har tagit lite kort under operationen, åt patienten.

Bilden är från en vanlig slätröntgen.
Bilderna från datortomografin(3D) på ryggen är mycket bättre, syns mkt mer på den, men den har jag ingen bild på.

figge_stunter skrev:
Dom där röntgenbilderna såg väl sådär lagom roliga ut!! Men försök inte ljuga, för jag ser rakt igenom dig... (okej, sämsta skämtet hittils, och hoppas inte du tog illa upp ;P)
Nej men allvarligt talat, ryggskador är verkligen inte kul, och speciellt inte så kraftiga som du har kan jag tänka mig!! Har bara problem vid kyla och om jag inte har sovit i min egna säng (har tempur, och det hjälper ganska bra faktiskt, Bara man tror på det... ;P)
Btw, hur gör man för att få röntgen plåtar? Är det bara att fråga? Kostar det något? Många frågor, men hade tyckt det va kul att se hur min "Widebody-Ledskål" ser ut... tongue
AA nu har jag självklart tappat bort vad jag skulle skriva, men jag kommer väl på det snart! smile

Ja, vänner finns det inte många kvar, tappat kontakten med de flesta.
Ang partner så flyttade mitt ex ifrån mig i maj, efter 9½år tillsammans. Hennes känslor hade ändrats...
Blev rätt så tomt här i huset... Men det är faktiskt rätt skönt ibland oxå, ingen som gnäller om tv/stereo osv e för högt tongue
Fast vi är fortfarande vänner, men det är mkt på grund av att vi är föräldrar till 2st tvillingtjejer♥ som är födda mars 2010.

figge_stunter skrev:
[
Louksor
Kan hålla med dig om vad du sa ang socialt liv!! Man tappar väldigt mycket vänner, och ska jag vara ärlig så har jag bara 1 riktigt vänn, + lite ströfolk då såklart... Men allt för ofta så orkar inte ens vänner med en, och att ha en partner är för mig helt omöjligt att förstå!
Då man allt för ofta vaknar upp och har försatans ont, och iaf jag blir grinig då eftersom man är trött på att ha det så! Men aja, som du säger, det suger totalt att sitta/ligga hemma!!
Och tyvärr så har jag inget tips på vad du kan göra när du ligger i soffan förutom tv osv... hmm

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
Okej okej förstår, har bara fått se röntgenbilder från innan operation, men vill gärna se bilder efter... men får väl fråga nästa gång! tongue Har begärt ut alla mina jornaler från mölndals sjukhus men där va inga bilder med tyvärr, men aja... jag dör ju inte utav att inte fått se dom heller ;P

Jo, jag hade en flickvän i ca 3,5 år och hon orkade med 2 knäoperationer och 2 axeloperationer... men orkade inte med mer när hon fick reda på att det skulle bli en till axeloperation... hmm Men men, skit samma! wink haha Är ju ug än, så kan fortfarande leta reda på någon ny! wink haha

Men Okeej, eftersom både jag och Louksor sitter/ligger ner hela dagarna hemma, så tänkte jag om någon kunde komma med något bra filmtips? Gärna komedi för min del...
Eller om ni tipsar om någon intressant bil sida eller liknande? Själv så är jag väldigt inne på en japs just nu! Bara ett förslag! big_smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

210 Inlägg
21 november 2011
Slinker in med ett filmtips då jag såg den filmen häromdan.
Seven Pounds heter filmen, med Will Smith som huvudskådis, jävligt bra film.

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
Xqsme skrev:
Slinker in med ett filmtips då jag såg den filmen häromdan.
Seven Pounds heter filmen, med Will Smith som huvudskådis, jävligt bra film.

Den kan nog va bra! Men såg att det var drama? Stämmer det? För jag är riktigt sugen på en rolig komedi som man inte sett 1000ggr, alltså Ingen jättekänd film då alltså! tongue

Men ska springa bort till den "lokala kiosken och Låååna" den filmen wink hahah

För övrigt så tycker jag det är roligt att se hur vi sjukskrivna/arbetslösa verkligen lägger ner tid i denna tråden... för det är ju inga korta svar/historier vi drar! wink Men det gillas! big_smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

8 886 Inlägg
22 november 2011
Håll er till ämnet och ta filmtipsen i någon av filmtrådarna och inte här

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
Hamilton skrev:
Håll er till ämnet och ta filmtipsen i någon av filmtrådarna och inte här

Mvh
Hamilton

Självklart! smile Men tänkte bara så man hade något att sysselsätta sig... men förstår vad du menar! cool

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

1 915 Inlägg
27 februari 2012
Var ett tag sen nån skrev här. Hur är läget med er sjuka ?

Nån av er som vet hur lång tid det brukar gå innan det är dags att diskutera sjukersättning med försäkringskassan ?
Vanlig sjukpenning är ju ett års tid, sen kan man ansöka om 550dagar till (om jag minns rätt)
Vad händer efter det, kan man ansöka om ännu längre sjukskrivning/sjukpenning, eller är det sjukersättning/sjukpension som gäller då ? (Om FK fortfarande godkänner sjukintygen)

Nån av er som har erfarenhet av att trappa ned på smärtstillande ?
Smärtkliniken vill att jag ska sluta med alla tabletter, så att de sedan kan göra en smärtanalys...
Vet inte om jag klarar det i nuläget med värken....

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Louksor skrev:
Var ett tag sen nån skrev här. Hur är läget med er sjuka ?

Nån av er som vet hur lång tid det brukar gå innan det är dags att diskutera sjukersättning med försäkringskassan ?
Vanlig sjukpenning är ju ett års tid, sen kan man ansöka om 550dagar till (om jag minns rätt)
Vad händer efter det, kan man ansöka om ännu längre sjukskrivning/sjukpenning, eller är det sjukersättning/sjukpension som gäller då ? (Om FK fortfarande godkänner sjukintygen)

Smärtkliniken vill att jag ska sluta med alla tabletter, så att de sedan kan göra en smärtanalys...

Ja det va ett rätt bra tag sedan!
Just nu är det sent och jag är trött, men känner att jag måste svara för annars kommer jag glömma detta i morgon tongue
Jag har varit sjukskriven i 2 år nu och jag får fortfarande ersättning från försäkringskassan... Man måste göra en prövning hos FK efter 1 år (365 dagar) om man är berättigad till ytterligare 1 år (har jag för mig att det va).

Jag har erfarenhet av att trappa ner av tabletter... Men det gäller att vara stark i sig själv eller att hitta något annat som ersätter tabletterna! Själv så blev jag beroende utav citodon och någon mycket mycket starkare tablett (kommer ej ihåg namnet just nu) Men det va en morfin-tablett iaf.
Jag slutade med en gång med alla sorters tabletter så fort jag märkte av mitt beroende, istället började jag snusa bra mycket mer än vad jag gjorde innan och dessutom små åt hela tiden typ... Så nu är det ytterst sällan jag tar tabletter oavsett vilken smärta jag har nästan.

Är det bara en kortare period du ska sluta ta tabletterna eller ska du sluta "förgott" med dom?
Får man fråga vad du är sjukskriven för och hur länge du varit sjukskriven/ beräknas vara sjukskriven?

Du behöver absolut inte svara, är mest bara nyfiken och tycker det är intressant smile

Vet inte om mina svar gav något, men det va iaf så jag lyckades sluta ta tabletter smile

Lycka till! big_smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Vw trimmare
2 995 Inlägg
27 februari 2012
Louksor skrev:

Tramadol,Tradolan,Treo-comp,dolcontin,panodil? Vad går du på?

Ingen är särkilt svår att sluta med om du ha lite karaktär krävs mycket för att det ska bli riktigt jobbigt
syntetiska opiater är inte så farliga att sluta med såvida man inte tar 4-5ggr max dosen dagligen vilket kräver tolerans
Oxikodon och Kodein är jobbiga jäklar eftersom dom är morfinderivat...

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
Louksor skrev:

Tramadol,Tradolan,Treo-comp,dolcontin,panodil? Vad går du på?

Ingen är särkilt svår att sluta med om du ha lite karaktär krävs mycket för att det ska bli riktigt jobbigt
syntetiska opiater är inte så farliga att sluta med såvida man inte tar 4-5ggr max dosen dagligen vilket kräver tolerans
Oxikodon och Kodein är jobbiga jäklar eftersom dom är morfinderivat...

Hade Citodon, Pamol, Nobligan, vanliga 500 mg panodil och OxyContin tongue Fick max ta 1 tablett 2 ggr dagligen, men jag tog 3 om dagen eftersom jag hade så jävla ont!

Edit, Såg nu att det inte ens va mig du ställde frågan till! wink Men aja... tongue
Senast redigerat av figge_stunter (28 februari 2012)

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Sök