Haha, dåligt skämt! Men fick mig att le lite iaf
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Röntgenbilderna kostar flera års helvete med ryggvärk!
Jag tog ett kort på bilderna med mobilen, när jag var hos läkaren
![smile](img/smilies/smile.png)
På "vanliga" sjukhus har jag aldrig fått sett nån röntgenbild, så vet inte om du får se om du frågar. Men du har ju rätt att få en kopia på din journal, så du borde väl även kunna få röntgenbilder, eller iaf få se dom nästa gång du är hos läkaren.
Är opererad 20mil hemifrån, på Ryggkirurgiska kliniken i Strängnäs, privatklinik som mitt landsting hade avtal med. Jag har redan kostat mitt landsting drygt 300000kr för 2 operationer, blir ytterligare ca 150000kr för nästa.... Dyrt med sjukvård! Tur att man inte behöver betala operationerna själv...
Där så får man se röntgenbilderna, 1min efter bilderna är tagna om man så vill.
Sen så får man se dom hos läkaren, som förklarar vad som är vad osv och hur det ser ut.
Vet att en del av deras patienter har även haft med sig kamera till operation och personalen har tagit lite kort under operationen, åt patienten.
Bilden är från en vanlig slätröntgen.
Bilderna från datortomografin(3D) på ryggen är mycket bättre, syns mkt mer på den, men den har jag ingen bild på.
figge_stunter skrev:
Dom där röntgenbilderna såg väl sådär lagom roliga ut!! Men försök inte ljuga, för jag ser rakt igenom dig... (okej, sämsta skämtet hittils, och hoppas inte du tog illa upp ;P)
Nej men allvarligt talat, ryggskador är verkligen inte kul, och speciellt inte så kraftiga som du har kan jag tänka mig!! Har bara problem vid kyla och om jag inte har sovit i min egna säng (har tempur, och det hjälper ganska bra faktiskt, Bara man tror på det... ;P)
Btw, hur gör man för att få röntgen plåtar? Är det bara att fråga? Kostar det något? Många frågor, men hade tyckt det va kul att se hur min "Widebody-Ledskål" ser ut...
![tongue](img/smilies/tongue.png)
AA nu har jag självklart tappat bort vad jag skulle skriva, men jag kommer väl på det snart!
![smile](img/smilies/smile.png)
Ja, vänner finns det inte många kvar, tappat kontakten med de flesta.
Ang partner så flyttade mitt ex ifrån mig i maj, efter 9½år tillsammans. Hennes känslor hade ändrats...
Blev rätt så tomt här i huset... Men det är faktiskt rätt skönt ibland oxå, ingen som gnäller om tv/stereo osv e för högt
Fast vi är fortfarande vänner, men det är mkt på grund av att vi är föräldrar till 2st tvillingtjejer♥ som är födda mars 2010.
figge_stunter skrev:
[
Louksor
Kan hålla med dig om vad du sa ang socialt liv!! Man tappar väldigt mycket vänner, och ska jag vara ärlig så har jag bara 1 riktigt vänn, + lite ströfolk då såklart... Men allt för ofta så orkar inte ens vänner med en, och att ha en partner är för mig helt omöjligt att förstå!
Då man allt för ofta vaknar upp och har försatans ont, och iaf jag blir grinig då eftersom man är trött på att ha det så! Men aja, som du säger, det suger totalt att sitta/ligga hemma!!
Och tyvärr så har jag inget tips på vad du kan göra när du ligger i soffan förutom tv osv...
![hmm](img/smilies/hmm.png)