3234
Sök

Volvo 855 T5 ska få tllbax hedern =) Troligen slutkört :(

Volvo 855 t5 Inköptes som projektbil/pendlarbil ska lagas till bruks/originalskick å motorn är numera steg 4 trimmad =)

A.Sörman
185 381 Visningar
Projektet avslutat 4 juni 2013
A.Sörman
1 299 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
Nu är snart alla delar hemma. köpte ny pinnbultar det gör jag aldrig mer om. köpte en för mycket så jag ska kunna göra egna på jobbet om jag skulle behöva mer volvo tar ju bara 56kr st för sina :S

Här är en bild på några av dom sista grejerna!
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-74821d197564dabc6222f2fd21fe819d.jpg

A.Sörman
1 299 Inlägg
17 februari 2012
Trådstartare
Så idag kom även dom sista prylarna Är bra sugen på å få skruva ihop allt nu big_smile

Helt omänskliga priser på dom här grejerna
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-3a1214ee27faa059674730bcf81a35eb.jpg

368 Inlägg
17 februari 2012
Kan tänka mig att det kommer kännas gött när du fått på allt sen big_smile

371 Inlägg
17 februari 2012
nice! blir det mecka i helgen nu då eller? smile

A.Sörman
1 299 Inlägg
17 februari 2012
Trådstartare
lindstrome skrev:
nice! blir det mecka i helgen nu då eller? smile

Japp ska åka ganska tidigt till garaget i morgon hoppas på å bli klar i morgon om allt går bra.Det svåra blir å provköra å ställa in turbon då det är ganska mycket snö på vägen nu men det löser sig nog.

hemmafixarn Ja vi får hoppas att det blir bra.Blir jag bara klar så kommer det säkert nått litet film klipp om vädret tillåter big_smile

368 Inlägg
18 februari 2012
Drunk skrev:
hemmafixarn Ja vi får hoppas att det blir bra.Blir jag bara klar så kommer det säkert nått litet film klipp om vädret tillåter big_smile

Ja ett klipp skulle vart kul big_smile

A.Sörman
1 299 Inlägg
18 februari 2012
Trådstartare
Så då var allt på plats fy fan det tog en stund å byta spridare chip turbo å Avgas hela vägen.
Efter som det blev så jäkla sent ska jag försöka köra in bilen i morgon å ställa det riktiga  laddtrycket.
En hel del oflyt med hissade bilen då gick larmet igång å gick fan inte å stänga av skiten heller så det står på å göra listan nu hur man nollar larmet går ju å köra om man ryker säkringen men vill ju gärna ha c-lås..

Ifall så låter bilen helt underbart å går jäkligt fint.. Ett stort tack till Krille_86 här på garaget som hjälpte mig!!

Dagens enda bild
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-ebc97023addcdf0a30db8dba85298182.jpg
Senast redigerat av Drunk (18 februari 2012)

A.Sörman
1 299 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
Så första dagen som det kändes som vår!!smile ställde upp turbon å fy fan va fint bilen går matar på riktigt fint.
Men så fort man får lite högre fart går bilen över hela vägen.Ska byta dämparna i fram tänkte jag.. Är det någon annan som har något tips på va det kan vara?? det är i framvagnen i bak känns den kanon å har nya dämpare å fjäder.

4 586 Inlägg
23 februari 2012
Låter som du snart får byta koppling eller sitter det en R-koppling på den ?

hur ställde du upp turbon? . Du ska ställa den på grundladd och sedan inte röra det mer. Kör själv på 0.5 i grundladd.
Senast redigerat av jocke_gronberg (23 februari 2012)

A.Sörman
1 299 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
jocke_gronberg skrev:

hur ställde du upp turbon? . Du ska ställa den på grundladd och sedan inte röra det mer. Kör själv på 0.5 i grundladd.

Det sitter en hyfsat ny original men den lär nog inte hålla länge då blir det en riktig koppling när den här ger upp.
Kör på 0.5 i grundladd jag med känns riktigt bra.Men sen ställer jag ju på pysventilen hur mycket den
ska släppa förbi för jag vill inte ligga å ladda 1.25 hela tiden så jag har ställt den på 1.0bar

4 586 Inlägg
23 februari 2012
Drunk skrev:
jocke_gronberg skrev:

Det sitter en hyfsat ny original men den lär nog inte hålla länge då blir det en riktig koppling när den här ger upp.
Kör på 0.5 i grundladd jag med känns riktigt bra.Men sen ställer jag ju på pysventilen hur mycket den
ska släppa förbi för jag vill inte ligga å ladda 1.25 hela tiden så jag har ställt den på 1.0bar

Kör också på 1.0 bar det räcker gott för en orörd maskin

371 Inlägg
23 februari 2012
Drunk skrev:
Så första dagen som det kändes som vår!!smile ställde upp turbon å fy fan va fint bilen går matar på riktigt fint.
Men så fort man får lite högre fart går bilen över hela vägen.Ska byta dämparna i fram tänkte jag.. Är det någon annan som har något tips på va det kan vara?? det är i framvagnen i bak känns den kanon å har nya dämpare å fjäder.

vad har du för fälgar och däck? stora feta breda däck kan göra så att bilen "ålar" sig fram på vägen smile

A.Sörman
1 299 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
lindstrome skrev:
Drunk skrev:

vad har du för fälgar och däck? stora feta breda däck kan göra så att bilen "ålar" sig fram på vägen smile

Vinterdäck dubb kanske inte det mest optimala å åka i 200kmh big_smile men 205-55-16 jag har ju inte kört bilen med några sommardäck så svårt å veta om det är däcken

371 Inlägg
23 februari 2012
Drunk skrev:
lindstrome skrev:
Drunk skrev:

Vinterdäck dubb kanske inte det mest optimala å åka i 200kmh big_smile men 205-55-16 jag har ju inte kört bilen med några sommardäck så svårt å veta om det är däcken

okej. mitt tips är att testa att byta däck först och se om det blir bättre iaf big_smile

3 860 Inlägg
24 februari 2012
Hhaha.. håller me! Min beter sig också lite olustigt i så höga farter med vinterdäcken på... Men om du inte får bukt med det efter du bytt däck så kan det vara som du skrev själv, dags att byta dämpare fram eller så har vi ett par slitna länkarmsbussningar fram, dom bussningarna kan också få bilen att vilja röra sig lite hit o dit!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

279 Inlägg
24 februari 2012
Hjulinställning säger jag. brukar hjälpa tongue

A.Sörman
1 299 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
spokenratt skrev:
Hhaha.. håller me! Min beter sig också lite olustigt i så höga farter med vinterdäcken på... Men om du inte får bukt med det efter du bytt däck så kan det vara som du skrev själv, dags att byta dämpare fram eller så har vi ett par slitna länkarmsbussningar fram, dom bussningarna kan också få bilen att vilja röra sig lite hit o dit!

hehe ja det går verkligen skit över 140.Kände på dämparna nu ikväll tycker inte dom känns helt skit men köper nya har ju redan bytt ibak.Om det är länkarmsbussningarna borde nästan bilprovningen se det ska till dom snart big_smile

724 Inlägg
24 februari 2012
annars kan du köpa nya länkarmsbussningar från vparts lr liknade(hårdare) blir mkt bättre känsla i bilen då smile

A.Sörman
1 299 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
volvo-racer skrev:
annars kan du köpa nya länkarmsbussningar från vparts lr liknade(hårdare) blir mkt bättre känsla i bilen då smile

Tack för det tipset vet du om dom är överjävliga å byta?

371 Inlägg
24 februari 2012
Drunk skrev:
volvo-racer skrev:

Tack för det tipset vet du om dom är överjävliga å byta?

nej det är dom inte smile bara pressa ut och in smile

Sök