3839
Sök

740 -88a går dåligt, ibland...

52 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
Flickvännen har en 740 som ja då är mekansvarig för som går dåligt. Orolig/hackig tomgång. Hade problem med glappande kabelsko till pluspolen på batteriet, de va så de gnistrade om den. Har bytt den nu, och min fråga är om tändmodul/bränseräle et.c kan ha tagit skada av detta? Bör tillägga att när den går dåligt så funkar inte varvräknaren, hastighetsmätaren lever ett eget liv och den laddar inget verkar de som.

Diagnos någon?

Och ja kan inte kolla felkoder eftersom de som sagt är en 88a
Senast redigerat av ivab (23 november 2011)

Malla Mööl!!
Turbodiesel skare va!

54 Inlägg
23 november 2011
låter som jord fel! kolla jorden från batteri till karossen och från motor till kaross.. eller så kommer jag över när du vill? ring bara wink

60 Inlägg
25 november 2011
BynnRacing skrev:
låter som jord fel! kolla jorden från batteri till karossen och från motor till kaross.. eller så kommer jag över när du vill? ring bara wink

Får nog hålla med på den punkten, ta bort jordkablarna gör rent sätt dit, samma med batteri o klämmor..big_smile

Roadkill cafè - You kill it, we grill it!

90 Inlägg
25 november 2011
vet inte vad du har för årsmodell elle så nu men när varvräknarn börjar cpa och så kan de va hallgivarn elle impulsgivarn beroende på system. men testa att byt hallgivarn(den som går ibak till fördelarn) elle impulsgivarn(den som sitter till svänghjulet). de funka på min iaf smile

90 Inlägg
25 november 2011
haha såg nu -88a :p så hallgivarn då smile

Sök