Har köpt ett par vintersulor till min volvo v70 T5 -98. Nu när jag skulle sätta på skiten funkar det inte som jag ville, det är nämligen så att bakdäcken funkar att dunka dit hur bra som helst, men när jag ska kasta på skiten i fram tar bromsoket i innerfälgen......... Blir så jävla förbannad.. Innan jag köpa skiten så kollade jag att alla mått stämde och det gjorde dom, men nu som sagt får jag inte dit skiten pga bromsoket? Kan man slipa ner skiten? Eller innerfälgen? Vågar man det? Tacksam för svar!!
pröva med ett par 5mm spacers. handlar det bara om någon milimeter kan du slipa oket
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
det du kan göra är (ifall du nu har 302mm bromsarna) är att köpa byglar och skivor till de små bromsarna, jag fick själv byta mellan små och stora bromsar på min innan (inte ens vissa volvo 16" fälgar passar med de stora bromsarna) belägg och ok är samma, då får du högst troligt på fälgarna...
Niklas1987 skrev:
V70 T5 får man inte på 15" på, minimum 16" på dem.
Inte ett måste, min T5 hade 15" orginal, först jag som bytte upp till 16" bromsar...
16" gäller endast T5or på V70N och s60. lite olika på dom äldre, men mest var det väl c70 och R som hade 302mm bromsar har jag för mig.. finns olika sorters plåtfälgar med, vissa är lite trängre