3365
Sök

Släpvagnkontakt ur funktion! Golf 3a - 96a

Om du turbo har, Så kan du ladda bar;)
78 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Hejsan har en Golf som rubriken lyder! min släpkontakt fungerar inte över huvudtaget:(. Har tagit isär och kollat på kablar men allt ser fint ut. Har också kollat säkringar men inga som verkar vara brända (alla hela). Har någon tips på vad som kan vara fel? Fanns det ngt rëlä till släpvagnkontakten? Är tacksam för alla svar!
Senast redigerat av Volvo-poweer (29 november 2011)

En Golf 3a måste det väl vara om den är från 96? smile

Säker på att det är bilen det är fel på, och inte släpvagnen? Dvs har du mätt och sett att du inte får någon ström eller har du bara testat med en släpvagn? smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

78 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Tack för snabbt svar! Jag har prövat med en släpkärra och inget fungerade, Inte ens positionslysen. Och ja det är en Golf 3a.

Ändra rubriken så det blir rätt då smile

Okey, men har du mätt bak i släpvagnskontakten på bilen med en spänningsprovare? Kan ju vara så att släpvagnen är trasig, eller så är kontakterna för skitiga för att få kontakt.

Brukar oftast vara något enkelt jordfel någonstans, så kolla så att alla kontaktytor är rena och fina och att alla kablar sitter som det ska smile

För Volvo i tiden
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.

78 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Haha jag är ny här. Blev medlem idag! Jag ska titta lite bättre på de imon. Men vet du om det fanns ngt relä till släpkontakten?

Tror inte det ska finnas något separat relä till släpvagn på en golf, men har haft fel förr smile

Flickvännens golf 3 har det iaf inte, men draget ser eftermonterat ut på hennes

För Volvo i tiden

78 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Okej tack för svar!

78 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
Har fixat allt idag. Kan säga att kabeln som går från släpkontakten och uppåt var precis  av inne i skuffen. Kabeln ska ju gå upp till vänster baklykta i bilen men där va den precis av. Kanske den gamla ägaren har klippt? Men jag fick ta loss kofångaren i bak för att kabeln va helt ute ifrån sitt fäste (hålet). Jag satte dit kabeln och skarvade ihop kablarna och sen fungerade allt!
Senast redigerat av Volvo-poweer (30 november 2011)

Sök