Har inte så bra koll på vilken turbo som är för stor/liten till ca 400häst, så min fråga är vilken turbo som hade passat bra , målet är att få så tidigt ladd som möjligt men endån ca 400hästar.
Motor:
Portat,planat,mirafräst,hårdare fjädrar, vassare kam, har inte info om den än men kan återkomma med de H-Profil stakar Smidda kolvar Hemmabyggt avgas 42mm invändigt Hemmabyggt plenum 3,5-4L Bränsle:Etanol
för det första måste du upp i över 2bars laddtryck ca för dessa effekter på denne motor! tänk då på att koppling mm måste vara dubbel skivig mm för att hålla? riktigt sprut mm+ ? annars äkte garretkullagrad turbo? tänk på rätt högt varv dessa motorer= relativt stor turbo.. jag har en t3/T4 med ar 67 tror jag det är på 2,1bars ladd gav det mig 369hk... mvh jim
finns många att välja på det.. men TB58 är ju rätt passande eller TB60 om du ska ha mer effekt i framtiden.. sen finns ju KX600.. GT30 , hx30 / 35.. med flera med flera.
finns många att välja på det.. men TB58 är ju rätt passande eller TB60 om du ska ha mer effekt i framtiden.. sen finns ju KX600.. GT30 , hx30 / 35.. med flera med flera.
Okej, har kollat just på TB58/60 och GT30/35 men vet inte om dem blir för stora, vill ju inte ha laddet på 4500 varv
finns många att välja på det.. men TB58 är ju rätt passande eller TB60 om du ska ha mer effekt i framtiden.. sen finns ju KX600.. GT30 , hx30 / 35.. med flera med flera.
Okej, har kollat just på TB58/60 och GT30/35 men vet inte om dem blir för stora, vill ju inte ha laddet på 4500 varv
nja alltså det finns dom som har TB70 på sin 8v och har fullt ladd vid 4000-4500 ungefär, så klart ej orginal topp men ändå. så en TB58 funkar nog ypperligt. sen GT30 samma dära finns en som har det på sin saab 9000 och den stiker på bra nog med tidigt ladd där med och orginal topp
finns många att välja på det.. men TB58 är ju rätt passande eller TB60 om du ska ha mer effekt i framtiden.. sen finns ju KX600.. GT30 , hx30 / 35.. med flera med flera.
Okej, har kollat just på TB58/60 och GT30/35 men vet inte om dem blir för stora, vill ju inte ha laddet på 4500 varv
nja alltså det finns dom som har TB70 på sin 8v och har fullt ladd vid 4000-4500 ungefär, så klart ej orginal topp men ändå. så en TB58 funkar nog ypperligt. sen GT30 samma dära finns en som har det på sin saab 9000 och den stiker på bra nog med tidigt ladd där med och orginal topp
Okej där ser man får la kolla upp dem då tackar för svaret.
Om du letar så tidigt ladd som möjligt och ska ha 400hk på E85 så ska du ha ca 46mm kompressorinduser Några som finns med det är: KKK K24 från volvo R modeller Borg Warner S200SX Mitsubishi TD04HL-19T
Håller lite med Big Al... Både K24 och 19T är ju beprövade agg på volvo 5or. Kolla med autotech kanske, dom är ju rätt vassa på volvo och har säkert några bra tips dom också.
Om du letar så tidigt ladd som möjligt och ska ha 400hk på E85 så ska du ha ca 46mm kompressorinduser Några som finns med det är: KKK K24 från volvo R modeller Borg Warner S200SX Mitsubishi TD04HL-19T
Okej så du tror Turbonetics GT-K 500 är för stor??