Så kom domedagen, besiktning...
Jag skyndade iväg till den lokala (Honda?!) verkstaden för att fixa det absolut sista, eftersom jag tog bort den orangea plasten i strålkastarna för blinkersen när jag lackade insatsen. Så vart jag tvungen att ha orangea blinkers lampor i. Så köpte 2 stycken nya där och monterade dem.
Sedan kördes bilen ordentligt varm på vägen till SBP.
Väl framme kom första orosmomentet, skulle bilen komma in och upp på lyftarna..? Hade tagit med mig extra plankor ifall den inte skulle klara av det.
Men det visade sig att det skulle gå relativt smärtfritt, den skrapade bara i lite när den skulle upp på stora lyften och över "domkraften".
Sedan hade jag hållit mina tummar för att inte få en viss besiktningsman som är lite tjurig av sig, och vad händer... GIVETVIS får man denna gubbe... Tänkte för mig själv att detta kommer aldrig gå.
Besiktningen tog nästan 30 minuter, det han tjurade över var:
-Låg ljusbild, men det var inte värre än att vi fick skruva upp den på plats.
-Han gillade inte riktigt att bilen var så låg.
-Han trodde inte att vingen på bagageluckan var original, men som tur är fanns det andra besiktningsmän som kunde intyga att den gör det..
-Att däcken stack utanför skrämkanterna litegrann.
-Sedan muttrade han jäkligt mycket över att han hade svårt att ta sig i och ur bilen..
Men efter många "hmm:anden" så fick jag detta:
Så efter denna stora prövning kan jag nu sluta oroa mig för att den inte skall gå igenom framöver..
Och precis innan jag kom in på besiktningen fick jag ett sms om att mitt paket med skärmvalsen fanns att hämta ut!
Så nu skall det valsas kanter och bilen skall ner någon cm till i bak!
Bilträff på lördag! Så då skall det vara fixat
//Anton