2343
Sök

Köpa kaffemaskin?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
17 december 2011
Trådstartare
Hallå, jag har blivit lite sugen på en såndär kaffemaskin man stoppar i en "patron" och så gör den en kopp kaffe.
Men de finns ju typ 234524 st att välja mellan.

Någon som har nått tips kanske?

Jonas

1 582 Inlägg
17 december 2011
Jag och tjejen kör en Bosch Tassimo
http://www.netonnet.se/art/hem-och-hush … 6512.4743/

+ Det är sjukt smidigt att brygga kaffe/te/choklad
+ Billig i inköp
+ Snygg design
+ Finns mycket olika disc:s http://www.tassimo.se/shop/t-discs/929
+ Det smakar riktigt bra

Enda minus är att kapslarna är dyrare jämfört med vanligt kaffe som man brygger, men vi tycker det är värt att betala det lilla extra.

93 Inlägg
17 december 2011
Jag har också en Tassimo, och jämfört med Dolce Gusto så smakar kaffet piss!
Det klart vettigaste om man är villig att betala lite mer än en tusenlapp är en som maler hela bönor när du vill ha kaffet. Mycket mycket bättre smak än dom här kapslarna, dock får du mindre valmöjligheter än en maskin som använder kapslar.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
17 december 2011
Trådstartare
vonU skrev:
Det klart vettigaste om man är villig att betala lite mer än en tusenlapp är en som maler hela bönor när du vill ha kaffet. Mycket mycket bättre smak än dom här kapslarna, dock får du mindre valmöjligheter än en maskin som använder kapslar.

Så en dolce gusto är mer att rekomendera enl dig?

Jonas

551 Inlägg
17 december 2011
http://www.nespresso.com/#/se/se/coffee … ines-citiz
Mor och far kör på en av dessa, kan säga att den används dagligen, så bekvämt och mycket godare än vanligt kaffe från en kaffebryggare.

Haters gonna hate.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
18 december 2011
kapselmaskin så hadde jag valt bosch tassimo andra hand dolce gusto

Skulle avråda allt som har med kaffebönor och kvarnar att göra. spelar ingen roll fall maskinerna kostar 5 eller 20 tusen.. dom går sönder.. tro mig vi får tillbaka minst 50% av alla helautomatiska kaffemaskiner vi säljer.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

93 Inlägg
18 december 2011
Volvo_Mannen skrev:
vonU skrev:

Så en dolce gusto är mer att rekomendera enl dig?

Yes, mina 'smaklökar' föredrar dolce'n.
Men jag tillhör även kategorin människor som sveper 10-20 koppar kaffe under ett dygn, varav dom flesta kopparna kommer från någon perkulator som inte blivit diskad sen den köptes för 3-4 år sedan och kaffet stått i några timmar.

Så vid eftertanke är mitt omdöme kanske inte det bästa smile
Men en kapselmaskin är helt klart smidig när man känner sig lite slö på morgonen och inte vill slaska med bryggare/perkulator.

En annan sak med tassimo. Har testat flera olika kaffekapslar, olika smak, olika 'märken' etc.
Men nästan alla ger ett ohyggligt beskt och dåligt skum överst som man får ta och 'skumma av' med en sked innan det ens är drickbart.
Har kört rengörningsprogram, haft i sånt där rengörnngsmedel (kommer inte på namnet just nu), har haft i sär hela maskinen så garantin rykte. Men ändå så kommer detta skum hmm

Dolce vito'n har jag bara testat 3-4 gånger och har inte fått detta hemska skim överst.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
Jag testade tassimo med dark kapsel på mediamarkt, och jag håller med, det där skummet är ju inge vidare, annars var de gott iaf

Jonas

5 Inlägg
18 december 2011
Är det gott kaffe man är ute efter så är det Nespressos maskiner du ska ha.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
Blev en Nespresso efter lite provdrickning, helt klart godast smile

Jonas

551 Inlägg
18 december 2011
Volvo_Mannen skrev:
Blev en Nespresso efter lite provdrickning, helt klart godast smile

Bra val! smile

Haters gonna hate.

Självlärd
3 083 Inlägg
18 december 2011
Lånar tråden lite. Vi har beställt en tassimo från netonnet och tänkte kolla.. Är det någon som vet vart man köper kapslar till ett vettigt pris?

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

1 582 Inlägg
18 december 2011
Finns att köpa kapslar lite varstans smile Mataffärer ICA/Coop, elektronikkedjor och internet. Dom kostar nästan lika mycket oavsett ställe.

Volvo142_73a skrev:
Lånar tråden lite. Vi har beställt en tassimo från netonnet och tänkte kolla.. Är det någon som vet vart man köper kapslar till ett vettigt pris?
Senast redigerat av LIVINL0UD (18 december 2011)

Självlärd
3 083 Inlägg
19 december 2011
LIVINL0UD skrev:
Finns att köpa kapslar lite varstans smile Mataffärer ICA/Coop, elektronikkedjor och internet. Dom kostar nästan lika mycket oavsett ställe.

Volvo142_73a skrev:

Jo hittade lite på nätet igår kväll. Måste ju erkänna att vanligt kaffe är billigare tongue

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

5 Inlägg
19 december 2011
Volvo142_73a skrev:
LIVINL0UD skrev:

Volvo142_73a skrev:

Jo hittade lite på nätet igår kväll. Måste ju erkänna att vanligt kaffe är billigare tongue

Rätt självklart att vanligt kaffe är billigare, allting är billigare om du köper bulk. Men blir lite smidigare med en kaffemaskin, framförallt snabbare. I vissa fall mycket mycket godare.

OUTLAW1
19 december 2011
Heeregud nu har samhället rasat totalt tycker jag..
Latare o latare blir vi människor..
Nu finns det :
Färdiga paket med pannkakssmet,bröd mix,mat ialla dess former,våffelsmet ja U name it.
Kaffemaskiner som brygger ditt kaffe från en smått liten äcklig färdigbryggd sörja som blandas med vatten.
Ja som sagt fan vad lata vi är nu för tiden inte undra på att ungarna inte kan skriva sina namn utan massa smileys och internet förkortningar.
Papper o penna??!!?? Va!!vad e det för något,,,,

Nä fy fan säger jag bara..Brygg kaffe och en kokbok borde fan alla få istället..

BACK TO BASIC!!

vad änder om det blir strömlöst jo massa folk kommer dö pga dom inte kunde förstå hur det där omorderna spritköket fungerade med motiveringen:Jag hittade ingen sladd eller batteri till den ju...

Eller vi hade massa konstiga saker hemma som inte gick att laga mat av.Såsom ägg,mjöl,vatten,salt,peppar,grönsaker vad nu man har dom till,massa plåtburkar med saker på.
Micron va ju död så någon mat kunde vi inte göra.

IRONI kallas allt detta men jag kan ju säga som så att en vidrig kaffeapparat kan ALDRIG göra lika gott kaffe som hederligt kok kaffe...

ös nu massa skit över mitt inlägg så jag blir glad en måndag som denna!!*ler*

Volvoskadad
6 017 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
Ja jag är lat smile
Har även tre bryggare, men ska man bara ha en kopp själv så känns de så onödigt att hålla på att brygga för en kopp.
Och så slipper man köpa ett helt nytt paket med kaffe om man vill testa något nytt.

Jonas

38 Inlägg
19 december 2011
Sen finns det ju återanvändningsbara kapslar att köpa för den som tycker att det är dyrt smile

551 Inlägg
19 december 2011
OUTLAW1 skrev:
Kaffemaskiner som brygger ditt kaffe från en smått liten äcklig färdigbryggd sörja som blandas med vatten.

Nu kan du ha lite fel. Tror nämligen inte att kapslarna innehåller koncentrat, utan vanligt pulver. Kan öppna en nespressokapsel sen för att vara 100 på det.

Haters gonna hate.

1 482 Inlägg
19 december 2011
Har en Tassimo maskin som jag inte annvänt på flera månader. Smakar fan inte gott jämnfört med vanligt hederligt bryggkaffe.
Kaffebryggare+mellanrost>allt.

BLT Service
Theracords Music Label

Sök