3853
Sök

hur ändrar jag till jpg på bilder

140 Inlägg
2 september 2006
Trådstartare
hur ändrar jag till jpg på bilder i datorn som är tex i bitmappsbild format vill ju kuna läga utt bilderna från bankörningen med TT sad

Carpenter
310 Inlägg
2 september 2006
Fricke skrev:
hur ändrar jag till jpg på bilder i datorn som är tex i bitmappsbild format vill ju kuna läga utt bilderna från bankörningen med TT sad

Det är enkelt! När du sparar dom (som vanligt) När du skriver vad bilden ska heta tex. Nedanför där.

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)

126 Inlägg
2 september 2006
Om du har ps kan du öppna bilden, trycka ''file'' uppe i vänstra hörnet, 'save as'', under namnet står nu vad det är för fil, tex gif, då ändrar du till jpg eller vad du vill!

140 Inlägg
2 september 2006
Trådstartare
Okej tackar är inte så jävla hemma på datorer tyvär, roligare att mekabil måste jag säga wink

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
2 september 2006
lättast är att gå in på mappen, klicka på tools (verktyg), folder options, view, och kryssa ur rutan för "hide extensions for know filetypes" och sen ser du i utforskan om en fil är i t.ex. bild.bmp då är det bara att döpa om filen till bild.jpg så ändrar datorn det åt dig! så slipper du spara om filerna osv.

OBS, när detta är ändrat gäller det för alla sortes filer och bilder (inte bara den som du just nyss döpte om)

man lever bara en gång så lev väl!

Sök