3milius skrev:
LowLifeS10 skrev:
3milius skrev:
Yes, det är nog ingen fara säkert, speciellt inte om du kör lite lägre tryck,
hur högt tryck du kommer ha vet jag ju inte men.
Det är bara jag som är pedant och sådär som personligen inte skulle våga svetsa i en tank,
lite risker är det ju redan när man har luftfjädring på bilen istället för mekanisk fjädring.
https://www.streetsource.com/Groups/9/Topic/68356
Kommer köra 200 psi. Blev lite nojjig så en ny tank är påväg iaf.
Det gör du nog helt rätt i, aldrig fel att vara extra försiktig när det gäller lufttryck i stil med det dubbla vad som finns i ett lastbilsdäck, det hörs lång väg när ett lastbilsdäck smäller, som ett exempel.
Ifall det nu skulle hända något vore det ju inte så farligt om tanken gick sönder,
det värsta är ju eventuella personskador, förstörda övriga komponenter i chassit och lackade detaljer,
samt att man definitivt inte vill att det händer något när man är ute och kör..
Det kan ju vara helt lugnt också, men man vet aldrig liksom, svetsning i metall gör ju mycket med materialet,
det blir svagare, starkare, kan spricka, kan förhindra sprickor, ja du vet säkert detta själv.
Så jag tycker du gör rätt. Och iochmed det har jag inga övriga invändningar på projektet,
det har all potential att bli ännu fränare än S10an vart, den har jag sett IRL och den är grym!
Din smak överensstämmer mycket väl med min. Lite creds får jag ge till tummen som la den snygga lacken på S10an också, men det är bra jobb du gör, och just C10/C15 är en av mina favorit pickis-karosser,
så kämpa på, ser fram emot att glo över denna när den är klar!