3728
Sök

Webasto bensinvärmare(gnistor ur avgasröret)

112 Inlägg
31 december 2011
Trådstartare
hej! Vad är fel då det kommer gnistor ur avgasröret vid startögonblicket (inget under gång annars) samt vid avstängningsfasen.. Hade isär brännkammaren innan montering av värmaren i bilen efter sommaren, den har fungerat kanon hittils. Började med att jag hade loss batteriet, kopplade in den igen och sen fungerade inte värmaren, kollade säkringarna och då hade en säkring till värmaren brunnit (troligen på grund av spänningsspik vid återkoppling av batteriet), hade försökt starta värmaren innnan jag såg att säkringen var brunnen.

Kan det vara att den har sprutat in bränsle utan att tända och då har det blivit sot i brännkammaren?
Ska jag bara chansa och köra värmaren upprepade gånger under bevakning för att det ska sluta komma gnistor? För det har aldrig hänt innan säkringen gick..
Senast redigerat av mercedespasi (31 december 2011)

Forummoderator
18 149 Inlägg
31 december 2011
Jag antar att du menar din W210? Vad är det för version på bensinvärmaren? Det står på förbränningskammaren.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

112 Inlägg
31 december 2011
Trådstartare
hej! det är en bbw46 (gammal värmare som jag har anpassat till bilen). jag har hittat felet nu, det var insugsröret/slangen för brännaren där ljudisoleringsmaterialet har börjat flisa i själva slangen. tog bort slangen och ersatte med vanlig gummislang= fungerar bra nu. Dock ska jag montera det seriöst imorn under dagsljus+ att jag ska sätta dit filter för insugsluften så det inte kommer in skräp i brännkammaren..

36 Inlägg
29 december 2012
Tjema. Har du fjärr till din bensinvärmare? Har också bensinvärmare i min E240 w210.

112 Inlägg
30 december 2012
Trådstartare
DanielEkholm skrev:
Tjema. Har du fjärr till din bensinvärmare? Har också bensinvärmare i min E240 w210.

Hej! Har ingen fjärr just nu till min värmare men ska sätta dit en gsm styrning senare under våren. Är som sagt eftermonterad värmare som jag satt dit själv. Håller på med att helrenovera min bil just nu så det blir ett senare projekt efter renoveringen.

112 Inlägg
30 december 2012
Trådstartare
DanielEkholm skrev:

Och modellen kallas S210 om det är en kombi tongue

Sök