2822
Sök

Bolles Projekt: Volvo V70XC Denna gången fick den vara hel i nio dagar. När ska detta sluta?

Uppfräschning och utrusta med originalutrustning som saknas! Kanske även lite annat påhitt som följer...

163 724 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2013
2 763 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
#321
Förresten, sommarfälgarna med näst intill nya sommardäck är till salu för 4500kr om någon är intresserad.

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
#322
Hallå grabbar och tjejer!

Har idag beställt en ny länkarm så nu ska den snart igenom besiktning också!

Jag har även en grej att berätta, då kanske ni förstår varför mitt intresse har varit borta!

Har under en tid mått dåligt och varit nere. Haft jobbiga dagar som innehållit en hel del samtal, en massa tankar och en hög med frågor. Det har varit sömnlösa nätter då tankarna och frågorna har varit alldeles för många. Jag har trots det under denna tid försökt säga till mig själv, "Stoffe, det är bra nu". Att inse det är svårt och man tror att det är omöjligt. Du har haft svar på mina frågor, ibland svar jag inte velat ha, men det jobbigaste har varit frågorna till mig själv. Varför gjorde jag så stora misstag? Varför gjorde jag inte sådär istället? Hade det varit nån skillnad om vi inte adr bråkat så mycket? Hur hade situationen nu i så fall? Det är några av de frågor jag ställt till mig själv men inte kunnat svara på, men gjort är gjort och det går inte att ändra på. Jag får leva med det och du har redan träffat en annan som gör dig lyckligare. Jag får vara glad för din skull och för att du har det bra. Jag då? Jag inväntar fortfarande svar och jag håller tummarna. Nu kan jag äntligen säga en sak som jag velat säga länge.

Stoffe, det går bra nu!

Volvo - For Life

Forummoderator
26 299 Inlägg
14 november 2012
#323
Kör hårt nu!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 763 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
#324
Mack skrev:
Kör hårt nu!
Jag försöker!

Volvo - For Life

210 Inlägg
15 november 2012
#325
håller helt med Mack! Kör så det ryker så du får tankaran på annat!


2 763 Inlägg
15 november 2012
Trådstartare
#326
Vikr skrev:
håller helt med Mack! Kör så det ryker så du får tankaran på annat!
Tackar, vi ska se hur det går med länkarmsbytet, sedan ska jag rulla in på besiktningen!

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#327
ÄNTLIGEN! Bilintresset är tillbaka! big_smile

Jag funderar på att göra något roligt med bilen!

Har ni några förslag på vad jag kan göra med den?

Jag tycker att den blåa färgen jag har nu är snygg men den smälter bland alla andra bilar, jag vill att den ska sticka ut lite... Vad tror ni om något liknande detta?

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114092/114092-ab35497eeb7f983a53de6f13be8db189.jpg

Sedan så har jag funderat på att höja bilen, typ som "Ramrod" här på garaget! smile

Då behöver man ju nya större sulor också... Funderar på att pulverlacka mina originalfälgar svarta och köpa större däck till de, skulle det kunna funka?

Sedan så måste det till lite ljus, där har jag funderat på tre stycken NBB Alpha 225:or xenonkonverterade med 55w xenon med speedstarters!

Toning kanske vore sin plats samtidigt?

Säg vad ni tycker och tänker! Just nu spånar jag bara vad jag skulle kunna göra med bilen! big_smile
Senast redigerat av BOLIN_ (16 november 2012)

Volvo - For Life

Forummoderator
26 299 Inlägg
16 november 2012
#328
Nu jäklar flödar tankarna märker jag, haha. Men det är ju jättebra!

Det första jag undrar är hur är lacken som du har nu? Är den jättesliten så kör på men vad du känner för tycker jag, men annars känns det kanske lite dumt att..måla den såsom på bilden kanske.
Höjning tycker jag låter intressant, och Ramrods sätt verkar ju fungera klockrent!
Och blir där höjning så kan du väl lika gärna köra fullt ut och ha några extraljus på taket också? Hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 763 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#329
Mack skrev:
Nu jäklar flödar tankarna märker jag, haha. Men det är ju jättebra!

Det första jag undrar är hur är lacken som du har nu? Är den jättesliten så kör på men vad du känner för tycker jag, men annars känns det kanske lite dumt att..måla den såsom på bilden kanske.
Höjning tycker jag låter intressant, och Ramrods sätt verkar ju fungera klockrent!
Och blir där höjning så kan du väl lika gärna köra fullt ut och ha några extraljus på taket också? Hehe.
Ja, bilintresset kom tillbaka med en massa idéer!

Lacken behöver en stor polering, ingenting jag har varken utrustning eller plats för. Sedan finns det märken lite här och var, sådant man räknar med när bilen är 3 år gammal! Har du nån idé om vad man kan göra för att då den att sticka ut?  smile  Extraljus blir det sen, men tror inte jag sätter de på taket, funderar på en eventuellt hemmatillverkad frontbåge?!

Skriver till en grej i listan som jag har glömt, en hasplåt ska tillverkas också! smile

Volvo - For Life

Forummoderator
26 299 Inlägg
16 november 2012
#330
Egenbyggd frontbåge vore något exempelvis. Någon finurlig som ingen annan har tänkt ut ännu.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 763 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#331
Mack skrev:
Egenbyggd frontbåge vore något exempelvis. Någon finurlig som ingen annan har tänkt ut ännu.
Har letat efter det tidigare men det finns ju bara till nyare XC-modeller tragiskt nog...

Volvo - For Life

Forummoderator
26 299 Inlägg
16 november 2012
#332
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:
Egenbyggd frontbåge vore något exempelvis. Någon finurlig som ingen annan har tänkt ut ännu.
Har letat efter det tidigare men det finns ju bara till nyare XC-modeller tragiskt nog...
Jajo men du kan väl bygga nåt eget menar jag?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 763 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#333
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:
Egenbyggd frontbåge vore något exempelvis. Någon finurlig som ingen annan har tänkt ut ännu.
Har letat efter det tidigare men det finns ju bara till nyare XC-modeller tragiskt nog...
Jajo men du kan väl bygga nåt eget menar jag?
Jaha, fattade lite fel tongue Det var de jag tänkte! Ska nog se vad man kan smida ihop senare! smile

Volvo - For Life

Forummoderator
26 299 Inlägg
16 november 2012
#334
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:

Har letat efter det tidigare men det finns ju bara till nyare XC-modeller tragiskt nog...
Jajo men du kan väl bygga nåt eget menar jag?
Jaha, fattade lite fel tongue Det var de jag tänkte! Ska nog se vad man kan smida ihop senare! smile
Inte lätt med tanke på vad klockan är, haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 763 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#335
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

Jajo men du kan väl bygga nåt eget menar jag?
Jaha, fattade lite fel tongue Det var de jag tänkte! Ska nog se vad man kan smida ihop senare! smile
Inte lätt med tanke på vad klockan är, haha.
Blir lätt så då! wink

Volvo - For Life

414 Inlägg
16 november 2012
#336
Finns annars ett sett att höja den iaf bak, montera fjädrar från en fwd v70 kombi bilen lär bli rätt hård och bra mycket högre smile fjädrarna är tjockare och sen nivåmatic på det smile
Senast redigerat av Ankmeister (16 november 2012)


6 738 Inlägg
16 november 2012
#337
va kul o höra att du fått tillbaka bilintresset!! big_smile big_smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
16 november 2012
#338
Awesome! big_smile Gött att du är back-on-track smile

Jag är inget stort fan av just "camo-style". Då tycker jag hellre att du ska dra till med någon färg som inte är så vanlig på just Volvo smile Samma med fälgarna smile

Extraljusen är ett bra val wink Dock är det ett krav på xenon i halvljuset då! Blir som natten när man bländar av, då har jag ändå xenon i halvljuset wink

Toning är aldrig fel smile

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

2 763 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#339
Ankmeister skrev:
Finns annars ett sett att höja den iaf bak, montera fjädrar från en fwd v70 kombi bilen lär bli rätt hård och bra mycket högre smile fjädrarna är tjockare och sen nivåmatic på det smile
Jaså, funkar det? smile Skulle kunna vara nåt big_smile

Henkix skrev:
va kul o höra att du fått tillbaka bilintresset!! big_smile big_smile
Ja, det är skönt att det har kommit tillbaka! smile

AD_ skrev:
Awesome! big_smile Gött att du är back-on-track smile

Jag är inget stort fan av just "camo-style". Då tycker jag hellre att du ska dra till med någon färg som inte är så vanlig på just Volvo smile Samma med fälgarna smile

Extraljusen är ett bra val wink Dock är det ett krav på xenon i halvljuset då! Blir som natten när man bländar av, då har jag ändå xenon i halvljuset wink

Toning är aldrig fel smile
Absolut! smile

Vad ska man ha för färg, eller ska man lämna in den för en riktig dunderrekond sen när man har inkomst? Vad tycker du att fälgarna bör ha för färg? smile

Haha på tal om xenon, fick låna en polares 940 i onsdags när jag skulle hämta honom i Hestra. Det sitter två extraljus med xenon på den och det blev man snabbt van vid... Fick möte och slog av till halvljus, då var det som att tända två stearinljus i jämförelse tongue Så xenon är med i planerna!

Toning känns både bra och dåligt, jag vet inte om jag ska satsa på det eller inte hmm

Volvo - For Life

100 Inlägg
16 november 2012
#340
BOLIN_ skrev:
Ankmeister skrev:
Finns annars ett sett att höja den iaf bak, montera fjädrar från en fwd v70 kombi bilen lär bli rätt hård och bra mycket högre smile fjädrarna är tjockare och sen nivåmatic på det smile
Jaså, funkar det? smile Skulle kunna vara nåt big_smile

Henkix skrev:
va kul o höra att du fått tillbaka bilintresset!! big_smile big_smile
Ja, det är skönt att det har kommit tillbaka! smile

AD_ skrev:
Awesome! big_smile Gött att du är back-on-track smile

Jag är inget stort fan av just "camo-style". Då tycker jag hellre att du ska dra till med någon färg som inte är så vanlig på just Volvo smile Samma med fälgarna smile

Extraljusen är ett bra val wink Dock är det ett krav på xenon i halvljuset då! Blir som natten när man bländar av, då har jag ändå xenon i halvljuset wink

Toning är aldrig fel smile
Absolut! smile

Vad ska man ha för färg, eller ska man lämna in den för en riktig dunderrekond sen när man har inkomst? Vad tycker du att fälgarna bör ha för färg? smile

Haha på tal om xenon, fick låna en polares 940 i onsdags när jag skulle hämta honom i Hestra. Det sitter två extraljus med xenon på den och det blev man snabbt van vid... Fick möte och slog av till halvljus, då var det som att tända två stearinljus i jämförelse tongue Så xenon är med i planerna!

Toning känns både bra och dåligt, jag vet inte om jag ska satsa på det eller inte hmm
En gång xenon alltid xenon wink
Toning tycker jag ger en bättre första intryck av hela bilen smile


Sök