3602
Sök

Vad beror detta fenomen på?? (Audi TT)

9 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Har äntligen köpt in min efterlängtade Audi TT (-99:a) Då jag startade bilen i garaget morgonen efter köpet valde jag sonika att inte slå på lyserna. Döm till min förvåning slogs lyserna på då jag placerade foten på bromsen. Testade detta några gånger med lika resultat. Detta kan ju inte stå rätt till eller? Kan nämnas att jag tills nu bara kört Mercedes och nu har jag köpt två Audi varav en TT. Är det någon som enkelt kan veta vad detta beror på??? Tack på förhand....en novis Audiägare smile

1 059 Inlägg
15 januari 2012
framljusen? eller den i displayen? bakljusen?

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

9 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Hej igen...och sorry för om jag var otydlig senast smile Det är framlyserna som går på när jag trampar på bromsen??

9 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Hoppas ngn kan svara på detta med att lyserna fram går på då jag trampar på bromsen??, då utan att jag slagit på dem? Här kommer fler frågor från novis man smile Det finns en liten dosa placerad på batteriet och som innehåller tre säkringar. Såg att en av dem var totalt sönderbränd? Vad är det för säkringar och vad är dess funktion??

Tacksam som tusan för svar och hjälp.....Jerker

Turbo260
15 januari 2012
Nu skriver du inte om lyset slocknar när du släpper bromspedalen, men det kan vara en sorts halvljusautomatik, som aktiverar ljuset då bromspedalen trycks ned, för att man inte ska köra runt utan lyse.

9 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
Lyset fram slås på då jag trampar på bromsen en gång och är på efter det. Slår på reglaget och slår av det igen, trampar på bromsen och samma visa upprepas? Men det är kanske som du säger Turbo att det är en säkerhetsfråga helt sonika. Har just bilen på serv och byte av termostat då arbetstermperaturen inte går upp till mer än 65 grader vid körning och inte heller stiger ngt nämnvärt vid tomgångskörning. Hoppas att det enbart är termostaten och inte ngt med ngn givare elller dyligt .....

9 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
Termostat bytt och nu så är graderna på 90...fint det smile
Nu till ngt annat...tycker mig uppleva dåliga framljus, vad och vilka lampor är bäst att ha?? och är det vanligt på TT:n att glaset blir "blestrat" och kan det vara orsaken till dåligt ljus??

Arg Snickare
875 Inlägg
17 januari 2012
ja det kan bli blästrat. och ja då blir ljusbilden sämre. lyckglasen är av plast. går att polera upp med maskin och lite andra redskap. typ som när man rubbar bilens lack. samma jobb fast på glasen.

9 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Ingen som kan svara på vilka typ av lampor som är bäst att ha gällande Audi TT....som sagt...verkar vara känslig då det gäller elektroniken. Har hört många som bytt lampor och/eller satt på extraljus och som får störningar i typ instrumenteringen osv...stämmer detta??

//Jerker

9 Inlägg
24 januari 2012
Trådstartare
Ingen som vet?? Jaja...funderingar på detta med xenonkit....ngn som satt in detta i en Audi TT....trångt?...må man lös med halva fronten för att komma åt på ett enkelt sätt....???

Någon med erfarenhet??

/Jerker

9 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
Blir fan tokig snart!! Har som sagt haft problem med kupevärmen...bytte termostat på Audi TT:n med gott resultat. Tempmätaren stod efter en stund på ca 90 grader efter att före bytet av termostat stått på ca 40? Kupevärmen blev avsevärt mkt bättre. Igår när jag startade bilen signalerade instrumenteringen på låg kylarvätska? Slog av bilen, startade den igen och inga problem med ngn varning? Idag på morgonen gick tempmätaren upp till 90 grader men kupevärmen var si så där???? VAD KAN DETTA BERO PÅ? Vätskenivån i tråget ser bra ut så kylarvätska har den...kan det åter vara termostaten och/eller ngt annat??

Otroligt tacksam om ngn vet svaret smile

//Jerker

Arg Snickare
875 Inlägg
22 mars 2012
bli medlem på nordicaudi.se ist. där får du bättre hjälp

9 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
Ok...övergår dit då smile Tack för tipset!

Sök