3813
Sök

B230fk vad för turbo?

124 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
#1
Har en b230fk som är nyrenoverad.. sitter h-profilsstakar, original kolvar och nya lager i den.. ska ha en 530 topp med nya ventiler och A-kam på. då är min fråga är dom här turbona ngt att ha om man vill ha 200-250 hk? eller är dom för stora?

http://sportstolen.se/turboaggregat-c-134.html isf vilken tycker ni är mest prisvärd?

MVH Jacob:)

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
15 januari 2012
#2
man vill alltid ha lite mer pulver efter man fåt ihop de man tänkt, så satsa på gt35an den bottnar inte förens vid ungeär 2bar smile funkar fint på lägre tryck också, men botten del är god för 500hk så länge det inte spikar för dig, pluggen för dig sitter i toppen smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

124 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
#3
ahh det är ju det.. men du tycker jag ska satsa på den då?

Whatever :)
1 652 Inlägg
15 januari 2012
#4
Yacco skrev:
ahh det är ju det.. men du tycker jag ska satsa på den då?

Sen beror det ju lite på vad bilen ska användas till med wink
Menar du bygger inte en motor bara för att få 250hk och sen kolla på den ^^
Är det racing eller drift? Du ska ju ha ett bra svar tillbaka ifrån turbon när du stampar.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

124 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
#5
Busbil typ:-)

Whatever :)
1 652 Inlägg
15 januari 2012
#6
okej okej, men förmodar att bilen ska vara besiktning GK med, så hänger du på för stor snurra så ser dom på bes att den är trimmad.. så 19T kanske T3/T4, inte så stor och inte så liten heller. inget de kommer lägga så mycket märke till..
Du får tänka lite som om du själv vore bes gubbe ^^ trimmet ska ju helst inte vara synligt ellerhur, utan diskret och snyggt.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Refined
1 770 Inlägg
15 januari 2012
#7
Varför så "Stor" turbo för "Bara" 200-250hk?
Jag fick min gamla 945:a bänkad till 306hk med 18t aggregat, och då var det grymt bra respons på den med smile

8 252 Inlägg
15 januari 2012
#8
Jag hade siktat på ett vanligt 16T. 200hk och kanske lite till kan man ju lura ur originalturbon.


Refined
1 770 Inlägg
15 januari 2012
#9
Marlboroman skrev:
Jag hade siktat på ett vanligt 16T. 200hk och kanske lite till kan man ju lura ur originalturbon.

Javisst Mitsu 16/18/19T duger mer än väl för TS:s krav.
Dessutom mycket enklare och snabbare montering

124 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
#10
Men är inte dom 16/18/19t rätt dyra?

8 252 Inlägg
15 januari 2012
#11
Yacco skrev:
Men är inte dom 16/18/19t rätt dyra?

Om man köper nya utan inbyte är dem rätt dyra ja, men det finns ju begagnade, speciellt 16T går att få tag i beg för vettiga pengar. Ett sånt är dessutom långt mycket lämpligare i storlek än dem du länkade till.


Fri fart för ett fritt folk!
14 207 Inlägg
16 januari 2012
#12
Marlboroman skrev:
Yacco skrev:
Men är inte dom 16/18/19t rätt dyra?

Om man köper nya utan inbyte är dem rätt dyra ja, men det finns ju begagnade, speciellt 16T går att få tag i beg för vettiga pengar. Ett sånt är dessutom långt mycket lämpligare i storlek än dem du länkade till.

japp och man kan åka genom bilprovningen alla dagar i veckan utan att någon ser något smile

bara sänka trycket något så är det färdigt

Kör fort så hinner inget hända...

124 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
#13
men T3/T4 är för stora då eller?

8 252 Inlägg
16 januari 2012
#14
Yacco skrev:
men T3/T4 är för stora då eller?

För den effekt du vill ha så finns det ingen vettig anledning att köpa en sån. Och ska man vässa mycket så finns det andra vettiga alternativ för samma pengar elelr billigare.



Sök