4425
Sök

Vilken tändföljd b234f ?

194 Inlägg
24 januari 2012
Trådstartare
#121
slits den för att man demonterar den för många gånger?   hmm

2 415 Inlägg
24 januari 2012
#122
casto skrev:
slits den för att man demonterar den för många gånger?   hmm

ja, rättare sakt. du töjer ut den. så den blir längre tongue

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

194 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
#123
okok.   hur tar man bort dom här remmarna? 

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122081/122081-6f98e91d2724db1997981c183f9e12f4_tn.jpg

937 Inlägg
25 januari 2012
#124

du släpper spännaren som sitter på servorn tror jag det är nog bara en bult eller en mutter som du släpper på.


2 415 Inlägg
25 januari 2012
#125
Kalasgasarn skrev:

du släpper spännaren som sitter på servorn tror jag det är nog bara en bult eller en mutter som du släpper på.

gör som ovan säger. på servopumpen sitter det på ena sidan en lång 10a, som du först lossar en "13" mutter sedan skruvar du på 10an och lyfter av remmarna, och sedan tar du en mutterdragare och sätter på det stora "hjulet", och lossar. du får aldrig loss den om du inte har muttermaskin. eller ett låååångt skaft med stooor rörstång,

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

194 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
#126
så,  har fått veck remmarna nu.    har även fått dit kamremmen så att den sitter som den ska nu.  testade att starta men inget liv.   

då kollade jag alla tändstiften och dom var duktigt oljiga.  de låg även olja nere i "tändstiftsbrunnarna)  men de kanske kom dit då jag hade borta toppen.     
hur som helst så rengjorde jag alla dom och satte tillbaka och då gick bilen typ nästan igång sådär som den är precis innan den kommer upp på tomgången fast den dog, och då såg jag nått svagt litet tunt rökmoln genom rutan som kom från motorn och så var det nån lukt som jag känner igen men kan inte sätta ord på vad det var för lukt.   så jag testade en gång till och den gången filmade jag faktiskt och då hände det här
(kolla youtube-klipp)   den sa liksom stopp och jag vågade inte försöka igen.

http://youtu.be/w57iCOmbbQY

såg jag även att jag hade glömt att sätta på dom där remmarna jag tog av men de kanske inte har med saken att göra.   vågar man försöka igen efter att man satt tillbaka remmarna?   

visar även en bild på hur stiften, samt brunnhålen såg ut,  osäker på om dom blev så när jag drog upp dom men tveksamt.   

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122081/122081-f1ecc5a02783bf1af622e1f0a1da01dd_tn.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122081/122081-706436e8771c020ce8949495303e1595_tn.jpg

2 415 Inlägg
25 januari 2012
#127
casto skrev:
så,  har fått veck remmarna nu.    har även fått dit kamremmen så att den sitter som den ska nu.  testade att starta men inget liv.   

då kollade jag alla tändstiften och dom var duktigt oljiga.  de låg även olja nere i "tändstiftsbrunnarna)  men de kanske kom dit då jag hade borta toppen.     
hur som helst så rengjorde jag alla dom och satte tillbaka och då gick bilen typ nästan igång sådär som den är precis innan den kommer upp på tomgången fast den dog, och då såg jag nått svagt litet tunt rökmoln genom rutan som kom från motorn och så var det nån lukt som jag känner igen men kan inte sätta ord på vad det var för lukt.   så jag testade en gång till och den gången filmade jag faktiskt och då hände det här
(kolla youtube-klipp)   den sa liksom stopp och jag vågade inte försöka igen.

http://youtu.be/w57iCOmbbQY

såg jag även att jag hade glömt att sätta på dom där remmarna jag tog av men de kanske inte har med saken att göra.   vågar man försöka igen efter att man satt tillbaka remmarna?   

visar även en bild på hur stiften, samt brunnhålen såg ut,  osäker på om dom blev så när jag drog upp dom men tveksamt.   

http://www1.garaget.org/gallery/images/123/122081/122081-f1ecc5a02783bf1af622e1f0a1da01dd_tn.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/123/122081/122081-706436e8771c020ce8949495303e1595_tn.jpg

AAAAAAAJ. du har haft motorn full med motorolja??? inte bra! prova att hälla i lite diesel i cylindrarna. lite bara. och ta ur stiften,(kör utan stift) och kör några sec. kolla. häll i lite till. kör några sec. ta startgas o spreya ner i cylindrarna. montera stiften. gör så med alla cylindrar. samt gör rent stiften nogrant!

sen till videon: att den stannar så fattar jag ej varför.. mina motorer har gjort så med. men kommer ej ihåg varför! prova att montera ur stiften och kör runt lite o se om den gör likadant.

när du matar så på starten, har du någon gång av spridarkablarna? eller matar du hela tiden med soppa?
om du gör de, så byt olja direkt sen efter du har fått igång den.. då det ligger bensin i oljan nu, och bensin är inte bra för lager i motorn!

matar du på starten en stund, ta av spridarkablarna (bara lyft av dom) kör en stund på starten, montera tillbaka dom. kör en stund på starten. spreya lite startgas..


om jag hade varit du, hade jag nog tagit och gjort ett komptest! har du inte en. köp en på närmaste ad center, mekonomen,biltema, osv.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

937 Inlägg
25 januari 2012
#128
Du en sak du skulle ja provat för 1 vecka sen är att kolla om det är gnista om det inte är det så vet vi vad felet är, men som det ser ut nu så har du stora problem antingen en ventil som pissläcker i en tätning eller en topppackning som sagt godnatt eller kassa kolvring ja felen kan vara många...
Senast redigerat av Kalasgasarn (25 januari 2012)


2 415 Inlägg
25 januari 2012
#129
Kalasgasarn skrev:
Du en sak du skulle ja provat för 1 vecka sen är att kolla om det är gnista om det inte är det så vet vi vad felet är, men som det ser ut nu så har du stora problem antingen en ventil som pissläcker i en tätning eller en topppackning som sagt godnatt eller kassa kolvring ja felen kan vara många...

Eller så kan de vara att efter han har haft loss ventilkåpan, så kan de ha runnit ner olja där i. det hände för mig i min 6a. och sen kan han ha skruvat loss stiften med olja i stifthålen, och fått dom fulla av olja! men det är ju också som du säger.

men för att veta om något är trasigt under toppen är ju komptestet

samt, om du kollar bak några sidor, så skrev jag och frågade efter gnista. tongue
Senast redigerat av Tryck_o_pys (25 januari 2012)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

194 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
#130
de lät ju inte så bra hmm     känner en kille på volvo.  ska man lämna över den eller ska man kolla komptest först?

2 415 Inlägg
25 januari 2012
#131
casto skrev:
de lät ju inte så bra hmm     känner en kille på volvo.  ska man lämna över den eller ska man kolla komptest först?

gör ett komptest först. innan du lämnar bort den. då du sparar en massa pengar på de.
eller så lämnar du bort den, och ber han göra ett komptest.
Senast redigerat av Tryck_o_pys (25 januari 2012)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

194 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
#132
kan ju tillägga också att de va mest olja på 1:an och 2:ans stift.  3:an och 4:an va mindre men jag ska försöka dra iväg o fixa ett komptest

2 415 Inlägg
25 januari 2012
#133
inte för att vara elak,

men jag tror du har failat rätt hårt med den motorn tongue.. notera "tror" tongue.

jag håller tummarna att du får ett svar snart vad det är för fel!

ett tips är ju att du skriver på www.jagrullar.se
Senast redigerat av Tryck_o_pys (25 januari 2012)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

194 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
#134
sen när jag drar runt veven men ett spärrskaft så liksom pyser det eller så från motorn ibland.   som att man lägger på en köttbit på grillen.   fräter till lite

2 415 Inlägg
25 januari 2012
#135
casto skrev:
sen när jag drar runt veven men ett spärrskaft så liksom pyser det eller så från motorn ibland.   som att man lägger på en köttbit på grillen.   fräter till lite

det kallas komp..  det låter så när man drar runt motorn sakta. kompar ut i grenröret eller insuget. låter så på alla bilar

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

194 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
#136
ska jag testa imon att starta, sen plocka ur tändstift o starta igen osv och likadant med spridar-kablarna?

Sothora <3
1 201 Inlägg
25 januari 2012
#137
Är tändstifts brunnarna torra eller är de olja i dom?

Bildemonterare samt egen verkstad. !

194 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
#138
det är en liten skvätt olja i alla 4.

2 415 Inlägg
25 januari 2012
#139
casto skrev:
det är en liten skvätt olja i alla 4.

prova de. gör som jag skrev innan med diesel.. eller så hade jag gjort ett komptest innan jag hade fortsatt

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Sothora <3
1 201 Inlägg
25 januari 2012
#140
du måste bort med kamaxlarna och "hyllan" dom ligger i.. Sen byta alla fyra oringar under den.

Bildemonterare samt egen verkstad. !


Sök