2582
Sök

Atmosfärisk dumpventil, förstör katalysatorn?

186 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
danielbrorsson skrev:
Jag rekommenderar ett 9" AEM

Sen skrev du "Pengar är inga större problem, det är bara det att jag vill ha bra grejer så man inte köper nått skit som går sönder efter ett litet tag. Lägger hellre 3 gånger pengarna på en riktig än en som inte håller bra."

- Tänker du i dom banorna skulle jag rekommendera dig att skita i dumpventil och köpa ett luftfilterkit från Autotech, kostar "bara" 5 lök. Då snackar vi bra grejer. Kolla in salle1 här på garaget, http://www.garaget.org/?car=185341&image=2343285

danielbrorsson

Kan ej ha den på min bil då min är en -01:
Passar S60/V70N T5 från 05 och framåt samt alla S60/V70N R.

danielbrorsson
23 januari 2012
Det är lika enkelt att modda om Autotechs luftfilter på din S60 modell som att modda om tryckröret för en dumpventil wink

3 860 Inlägg
23 januari 2012
danielbrorsson skrev:
Det är lika enkelt att modda om Autotechs luftfilter på din S60 modell som att modda om tryckröret för en dumpventil wink

Exakt, finns ju en viss s60 2,5t med det kittet i wink

Men skit i dumpen! O kör på ett bra filter i stället o ta bort mattan på insidan av huven!

Jag körde med JR öppet filter  och utan matta på min förra och det lät rätt mycket, men kan nog tycka att AEM filtret har ett bättre ljud och sen så jävla smidigt vid rengöring så det blir AEM för mig nästa..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

danielbrorsson
23 januari 2012
spokenratt skrev:
danielbrorsson skrev:

Exakt, finns ju en viss s60 2,5t med det kittet i wink

Men skit i dumpen! O kör på ett bra filter i stället o ta bort mattan på insidan av huven!

Jag körde med JR öppet filter  och utan matta på min förra och det lät rätt mycket, men kan nog tycka att AEM filtret har ett bättre ljud och sen så jävla smidigt vid rengöring så det blir AEM för mig nästa..

*Gilla* wink

274 Inlägg
1 mars 2012
Hur är det med dumpventilerna från forge som har dubbla kolvar? De står att de passar min audi a4 1.8T 97 trots att den är öppen och att min bil har LMM. Dom som kan kan ju få säga sitt angående dom. Kanske off-topic men en bra fråga tycker jag :p

766 Inlägg
1 mars 2012
Sätt på dubbla eller fler dumpar spänn dom gärna olika oxå de låter fränt:-)

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
1 mars 2012
Desto fler desto lägre ljud, ganska logiskt

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

766 Inlägg
1 mars 2012
F4S4N skrev:

Ställ på mer ladd då:-)

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
1 mars 2012
cpu1337 skrev:
F4S4N skrev:

Ställ på mer ladd då:-)

Blir fortfarande lägre ljud med fler dumpar... Trycket fördelas ju på fler ställen om det har fler ställen att ta vägen. Fast det ser ju fräckt ut att ha minst 11st dumpventiler! lol

766 Inlägg
1 mars 2012
Kör själv utan såntdär krimskrams även pluggad orginal:-) låter ju förjävligt när de nyser ur filtret:-P

danielbrorsson
1 mars 2012
Almqvisst skrev:
Hur är det med dumpventilerna från forge som har dubbla kolvar? De står att de passar min audi a4 1.8T 97 trots att den är öppen och att min bil har LMM. Dom som kan kan ju få säga sitt angående dom. Kanske off-topic men en bra fråga tycker jag :p

Är din original trasig eller varför funderar du på att byta?

274 Inlägg
1 mars 2012
danielbrorsson skrev:
Almqvisst skrev:

Är din original trasig eller varför funderar du på att byta?

Tror inte de men mycket för utseendets skull jag skulle vilja byta och ljudet som så många andra wink. Frågar också eftersom det är ett intressant ämne :p

186 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
danielbrorsson skrev:
http://atechmotor.com/volvo/s60/25t/turbo-och-tillbehor/forge-dumpventil/

Hm, okej. Men jag behöver fortfarande köpa nått så jag får ett uttag till dumpventilen?

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
1 mars 2012
Jottix skrev:
danielbrorsson skrev:

Hm, okej. Men jag behöver fortfarande köpa nått så jag får ett uttag till dumpventilen?

Den Daniel länkade till ersätter original-dumpen. Sitter alltså på samma plats.

186 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
F4S4N skrev:
Jottix skrev:
danielbrorsson skrev:

Den Daniel länkade till ersätter original-dumpen. Sitter alltså på samma plats.

Aah, okej! Är den nått att rekommendera då? Vill ju inte köpa nått som fått dålig kritik eller så.. smile

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
1 mars 2012
Den är säkert hur bra som helst. Läcker din eller varför ska du ha ny?

186 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
F4S4N skrev:

Jag ska inte ha en ny. Jag har ingen dumpventil nu, det är ju det jag vill skaffa mig smile

766 Inlägg
1 mars 2012
Jottix skrev:
F4S4N skrev:

Jag ska inte ha en ny. Jag har ingen dumpventil nu, det är ju det jag vill skaffa mig smile

Utan är bäst

Forummoderator
26 397 Inlägg
1 mars 2012
cpu1337 skrev:
Jottix skrev:
F4S4N skrev:

Utan är bäst

Sluta trolla.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök